Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



erdinç29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:34
arkadaşlar gerçekten kantarın topuzunu kaçıranlar var. bakın benim geçmiş masajlarıma benimde eleştirilerim oldu olmayada devam edebilirde.başarılı olan taktir başarısız olan eleştiri alır doğaldır ama bu gidişle site kapanır yok bırakın bu işleri gibi mesajlar harbiden haddini aşmadır.olaya sadece tahmin olarak bakarsanız yanılırsınız hiçmi bişeyler öğrenmediniz arif abiden yada diğer biçok arkadaştan böylesi güzel hava meraklılarının buluştuğu bi site kapansın istemek ayıp değilmi.mantığa b ak her yanlış yapan işten kovulsun dmi nin bile kapanması lazım ozaman.yapmayın bunu.
  ..

reis_ksk29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:24
ya bu kıyı egede ayaz varken ege denizi ve yunanistan hep bulutlu o bulutlar neden buraya gelmiyo hep aynı sey sabaha kadar bekliyodum gelir diye tam cesme üzerinde yok oluyolardı nedenini bilen var mı acaba?
  ..

Can29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:56
Bu seneki basınç olaylarındada ilgimi çeken birşey var.Geçtiğimiz yıllarda gelen soğuk ve karlı havalara bakın.Önce 995 mb lik çok derin bir alçak basınç gelir ve o 995 kuzeyden gelen 1025-1030 luk yüksek basınçlı soğuk havayla karşılaşırdı ve şov başlardı.995 mb lik havanın 1030 lara çıkması 3-4 günü bulurdu ve bu süre içinde aralıksız kar yağışları olurdu.Sonuç:İstanbul felç....Bu sene maalesef bunların hiçbiri yokMarmara Bölgesinde basınç çok düşmüyor.1010 un altını görmüyoruz.Bildiğiniz gibi hava akımları yüksekten alçağa doğrudur.Kısacası derin a.b yoksa istenilen seviyede ne yağış nede fırtuna olur.Buda bu seneki krizin asıl sebebi diye düşünüyorum..
  ..

karfirtinasi29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:39
armando kardeşim, aynı şeyleri wetterzentrale ve wetter 3 de yede söylesene, zira milleti gaza getiren onların gösterdiği modellerdir! hatırlasana istanbulun üzerine -20 leri kim koyuyordu 3-4 gün öncesine kadar!! biraz mantıklı olun kardeşim. sistem gelmiştir, sıkıntı istanbuldadır, ayrıca sistemin soğuma tarihi istanbul için pazar gecesinden itibarendi. yani hala Arif beyi dediği çıkabilir!!
  ..

kırmızıkar29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:08
maslakta karlakarışık yağıyor
  ..

karmanyağı29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:59
ankarada akşamüstü kesilen kar yağışı tekrar başlamıştır hayırlı uğurlu olsun
  ..

onur29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:53
şuan samandırada hafif kar yağışı başladı sıcaklık 2.5 derece
  ..

MistRaL29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:52
bu resim de soldaki olan gecen sene 28 ocak 2010 snow cover ve ice cover sagdaki 28.01.2011
  .. | http://i1101.hizliresim.com/2011/1/29/4727.gif (238)

mertkockampus29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:29
Yok arkadas yok kafayi yiycem su donan yagmurmudur nedir delirticek beni. Ne oldugu belirsiz karla yagmurun arasinda kalmis bir ucube. 5 dakka yagiyor duruyor sonra tekrar gereksiz ve sacma sapan bir olay kar ya yagsin yada yagmasin arkadas yagmayacaksada butun kis umutlanmayalim bosuna 30 derecler gelsn denize girelim bari. Bu modellerde kadinlar gibi kararsiz herseyin kararlisi iyidir .
  adad.. | http://adad (35)

tansu29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:08
İyi akşamlar herkese ,biraz önce ntv de alt yazıyla pazartesi günü ukraynadan daha soğuk hava geleceğini yazdı
  tanex77@ho..

Mr.bluesky29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:53
Kışın başından beri diyorum YAĞIŞ YOK YAĞIŞ, sea efect yağışlarıyla öyle extrem yağışların gelmesine imkan yok, okyanus kıyısı ülke olsak belki ama karadeniz için geçerli değil. Dediğim gibi CİDDİ BİR KURAKLIK yaşıyoruz şuan.
  ..

Armando29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:53
KİMSE KİMSEYİ SUÇLAMASIN.ABARTIYORSUNUZ SOĞUKLARIN GELMEMESİNİN KİMSEYLE ALAKASI YOK.BASINÇ YERLEŞİMLERİ SON ANDA HERŞEYİ BOZDU.BENİM TEK SİNİR OLDUĞUM ŞEY ABARTILI TAHMİNLERİN YAPILMASIYDI,KAÇ DEFA SÖYLEDİK UÇMAYIN DİYE.HAVACİTY ÇINAR ARKADAŞIMIZ OCAK SONU VE ŞUBAT 5 ARASI EFSANE DEMİŞTİN EĞER OLMAZSA SİTEYİ KAPATACAM DEMİŞTİN GÖRÜCEZ...EFSANE SEMİH ARKADAŞ OCAK 29 DAN SONRA EFSANE DEMİŞTİN OLMADI.ARİF HOCA 100 YILIN EFSANESİ DEDİ VE ŞUBATI KASTETTİ TABİKİ BEKLİYCEZ AMA YOLUNDA OLMAYAN ŞEYLER VAR,ARTIK ÇIKIP KONUŞMALISIN HOCAM,İNSANLAR SABIRSIZLAŞTI.BURDA BİRTEK EFSANE YAZANLAR TABİKİ BU KADAR DEĞİL...ARTIK AYAĞIMIZI YORGANIMIZA GÖRE UZATALIM DERİM BEN,,ARİF HOCAM AÇIKLAMANIZI BEKLİYORUZ..
  bbeyazlar@..

ARGUVANLIM29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:01
arif abi istnabula kar şimdi ne zmn bu kar yağışları ağır bi kar yağışı olacak dimi bu sefer.
  ..

cemflk29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:38
söykediklerim yanlış anlaşılmasın!bana göre arif hoca bu yıl çok yorulldu çekişmelerden havalardan ve bizlerden bence istirahate ihtiyacı var?ben nizipte 4 yıldır kar havada bile görmez iken nasıl sabrediyorsam sizlerde sabredin burada hepimiz kardeşiz ve bu siteye sahip çıkalım özellikle arif hocama hepinize saygılarımı sunarım..hocamdan rica bildiğin yoda yürü hoca demek istediimi anladın..teşekkürler..
  ..

Yüce 29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:35
arif abi artık sistem bitti kabullen
  ..

ariftarif29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:59
Şu aşamada tahminlerimde herhangi bir değişiklik olmadığı için yeni bir açıklama yapmaya gerek görmüyorum. Eski tahminim aynen geçerlidir. Pazartesi günü uzun vadeli tahminlerde kullandığımız bazı veriler güncellenecek. Şayet ciddi bir değişim olursa sizlerle paylaşır tahminimizde yanıldığımızı kabul ederiz. Daha önce de söyledim GFS gibi modellerden kısa vadeli tahminlerde faydalanıyoruz. AO'daki aşırı pozitif eğilim kuzeyde derin alçak basınçların varlığını işaret ediyor. Atlantik'ten taşınan ılık hava kıtada ısınmaya yolaçıyor. Ancak AO'daki kuvvetli pozitife çıkış bendeki uzun vadeli AO verileriyle örtüşmüyor. +1'ler civarında bir salınım öngörülüyor. Alçak basınç alanlarında kararsızlık fazladır. Ani değişimler görülebilir. Ben de böyle bir değişim olacağını düşünüyorum. Son GFS modellerini pek gerçekçi bulmadım. 1-2 gün içinde pekçok şey açığa çıkmış olacak. Bu arada Ankaragücü'nün AO'da kuvvetli pozitiften nötre doğru inişte gelen soğuk hava dalgası negatiften nötre doğru çıkışta gelen soğuk hava dalgasından daha güçlü olur tezini garip buldum. Bu tezini sağlam verilerle ispatlayabilirse kendisine şapka çıkarırım diyeceğim ama bunu yapması açıkçası biraz zor. Bu nedenle kendisi kanıtlarını sunana dek öylesine söylenmiş herhangi bir bilimsel dayanağı olmayan bir tez olarak kabul ediyor ve ciddiye almıyorum.
  ..

MistRaL29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:12
su obasar mı ne karın agrısı onun ip den banlasanıza
  ..

karfirtinasi29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:19
5-6-7 soğuk ve kar yeniden geliyor
  ..

erdinç29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:39
umut anadoluya allah daha çok versin tabiikide hayırlısını ama kendini kandırma bak ilerde olabilir inşallahta olur ama bu şekilde efsane olmaz istanbulda 87 efsanesini incele belkide incelemişindir kaç cm kar var kaç gün yerde kalmış öğren 85 de kaç gün soğuklar o ın üstünü görmemiş efsane oldu demekle efsane olmuyor.
  ..

karhastası29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:11
HavaForumun ıntrosu tam ıcınde bulunduğumuz durumu anlatıyor.
  ..

leko29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:39
arif tarif artık yorum yapma tamamen duygusal hislerim bunlar çok özür diliyorum bu 2011 lanetlenmiş üzülmeye başladım size de kızamıyorum böyle rezil bir kış bi daha olmaz buna eminim
  ..

Efsane KAR29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:22
Şuan çapadayım. Belirgin şekilde yağmurla birlikte kar tanelerini görebiliyorum. İnşallah Sabah'a bir süprizle uyanırız..
  ..

diyalektik29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:28
Lake effect snow'un etkin olabilmesi için denizden karaya doğru ciddi bir soğuk hava akışının olması beklenirken bir yandan da rüzgar hızının güçlü olması da beklenir. Geçen yıl İstanbulda deniz etkisiyle oluşan kar yaşanırken hem rüzgar hızı bugüne oranla çok daha kuvvetliydi, hem de soğuma daha etkindi. Zaten poyraz yönlü rüzgarın yarın bugüne nazaran daha zayıf eseceğini öngördüğümüz için lake effect beklenen etkiyi yaratamayacaktır. Özetle iyi bir lake effect snow için ne rüzgar ne de sıcaklık pek uygun değildir. Yoksa lake efect snow kimi yerlerde cephe sistemlerinin kat ve kat fazları kar bırakabilmektedir. Bunun en belirgin örneği ABD'nin göller bölgesidir. http://www.nasaimages.org/luna/servlet/detai l/NSVS~3~3~11919~111919:Great-Lakes-and-Lake-Effect-Snow
  ..

mertkockampus29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:06
Karamsarliginizi ve umutuszlugunuzu anliyorum ve aynilarini bende yasiyorum. Hatta bazilari 2012 kisi icin tahmin bile yapiyor cok komigime gidiyorlar. Nese bunlari gecelim asil supheli olan arif abinin bu modeller karsisinda hala tahminin arkasinda durmasi bunda bir is var ya birakti bu isleri bir daha tahmin yapmayacak yada icinden gule gule bizleri izliyor bilemiyorum hangisi ancak umuyorumki en azindan su son 1 ayi guzel bir sistemle kapatalim su an tek istegim bu . Arif abi hala sana inaniyorum saglicakla kalin.
  adad.. | http://ada (42)

karfirtinasi29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:24
5-6-7 sinde yeni bir soğuk ve kar geliyo.
  ..



Can29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:11
Beyler İstanbul için durum o kadar vahim ki hiç birşey yolunda gitmiyor bu sene.Bakın durum ortada aslında soğuk geldi fakat yağış yok.Sorunda burda zaten.Şu anda ciddi bir yağış olsaydı eminim İstanbuldada kar yağcaktı.Bu tip hafif çisentilerle bu sıcaklıkta yeryüzünün şekli değişse buraya kar yağdıramayız.Ben malımı çok iyi tanıyorum nede olsa 30 yıldır burdayım.Ne kışlar ne kar yağışları gördük burda.Hep millet bizi seyrederdi.Her sene en az 2 tane 30 cm lik hava olurdu.Hiç dikkatinizi çektimi bilmiyorum ama bu seneki asıl problem bence lodos fırtınalarının olmaması.Kış başından beri bir kere olsun vapur seferleri aksamadı.Lodosu sevmiyorsunuz ama bundan önce neler yaşadıysak hep o lodos fırtınaları ve normallerin aşırı üstü sıcaklıklardan sonra oldu.İstanbullular ne anlatmak istediğimi bir düşünün sonra bana hak vereceksiniz.Herkese iyi akşamlar...
  ..

Karhastası29 Ocak 2011 Cumartesi 22:01:52
arif abi son sözünü söyledi: " son 100 yılın en sert şubatı olacak " . daha şubat ayına girmeden siz modelciler yaygaraya başladınız. arif abi son modellerden sonra da " tahminimim arkasındayım " dedi. daha ne konuşuyorsunuz ? Zaten sorunda burada başlıyor.Yanı bu soylemde.Bır kısı söyledıklerının arkasında duruyorsa soyledıgı olacaktır yada soyledıgını yapacaktır.Sımdı soyledıgı olmadıgına göre acaba kar yagması ıcın ne yapacak bende bunu soruyorum.Bu nedenle ısrarla bu tur yorumlar ve soylemler ıcınde olmayın demekteyım.Bır arkadas yazmıs modellerle arıf bey aynı cızgıde gıdıyor bunu goruyoruz dıye.EVET DOGRU bızde goruyoruz.Gerçekten onemlı olan dıger yanı.Herkes yanılmıstır denıyor.Gunlerdır kar yagmayacagını soyleyen Meteorolojıstler var ıstanbul ıcın nasıl yanılmıstır bu adamlar bunu anlamıyorum ben.Bazı kısıler sankı altlık yapmak için herkesın basarısız oldugunu anlatmaya calışıp kendı başarısızlıklarını perdelemeye çalısıyor .Bunuda yapmayın daha cırkın oluyor.
  ..

soğukar29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:41
Arkadaşlar bazılarınız arif bey birşey bilmiyor,modele göre hareket ediyor diyenlere soruyorum:siz neye göre hareket ediyorsunuz.Modelde bahar sıcaklıkları görünce hemen tepki gösteriyorsunuz.Ama bana sorarsınız arif bey şu anda devam etmekte olan sistem için bencede yanılmıştır,kabul ediyorum.Ama bu demek değil ki arif bey bizim gibi amatör tahmincilerden biri.Buna sadece gülmekle geçiyorum
  ..

bulut29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:48
arif bey yorum yapıyor beğenmiyorsan okuma.zamnını ayırıp burda bildiği şey hakkında tahmin yapıyor,okumasını bile bilmeyen bazı şahıslar tahmin tutmayınca karalamaya başlıyor.ayıp cidden ayıp.
  ..

isko29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:18
nihayet başakşehirde kar başladı...
  i_sezgin@h..

deniz fırtınası29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:32
bu la nina böyle kurak yapacaksa bitsin gitsin gelsin el nino ben geçen seneki kışı bile özledim.
  ..

Karhastası29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:11
Sayın Umut Sallak Bu sıtenın Istanbul ıcın takıp oranı sızce % kaç.Gazıantepe kar yagdıgında mutluluk duyan kaç kısı sızce.Lutfen çarpıtmayın Istanbulu konusuyooruz Cok buyuk oranlaçIsrarla bır cok kere ıstanbula kar yagacak denıldıkten sonra bu yazdıgınızın bır anlamı varmı sızce.Bu sıtede sınırler bır anda hangı ıl ıcın gerılıyor manısamı afyonmu.Tabıkı ıstanbulçBu sıtedekı yorumlar kıran kırana adeta bır ıdda seklınde hangı sehır ıcın verılıyor Istanbul.Sız bunun uzerıne bu yorumu yaparsanız amac degıdsıyorçBunu artık yapmayın b-su andan sonra yapmayı dusunenlerde asla yapmasın cunku bu sefer iş çıgrından cıkacak.O yuzden yarışma dıye dusunuluyorsa ıstanbula kar yagacak dıyenler kaybetmıstırçBunun avuntusu olarak erzuruma yagdı efsane oldu dıyemessınbız.Turkıyede ıkar zaten yagması gereken yerlere yagıyor bu asagı yukarı bellı zatençAMAC ISTANBULçBuradakılerın %80 ınıde ISTANBUL ıcın varlarçBunu unutmayın
  ..

keşanlı ali29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:34
bu performansla sanırım seneye havaturka olmayacak
  ..

okan oğuzhan29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:49
artik salınım da bu kadar ani pozitifize,eylemler olduğu gibi uzak vadeli öngörüler de tahmin unsuru haricin de yanılgılar da mümkündür.kısaca;bu kısa zaman da uzaya giden ao bir kaç gün için de de istenilen seviyemize gelebilir.çünkü bilinenin aksine la nina aktivitesinden dolayı çok hareketli bir periodda.....bekleyelim bakalım.
  ..

Heraclie29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:48
Artık açıklama beklıyoruz.
  ..

keşanlı ali29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:29
umut sallak durumu kurtarmak isterken komik durumlara düşüyorsun
  ..

keşanlı ali29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:48
yav neyin peşindesiniz yanıldınız işte. dmi bünyo ve g. aburu kutlarum.arif bey ne yazıkki yanıldız. neyse adı üstünde tahmin. tahmin zaten kesinliği olmayan şeylere deniyor. sizide cesur tahmininiz için kutlarım
Cevap:
Yahu kardeşim konuşmayayım diyorum zorla konuşturuyorsunuz. DMİ 5 günden ötesi için tahmin yapmaz. Mevsimlik tahmini de şu ana kadar tutmamıştır. Bünyamin şubatta beklediği sistemleri geçen hafta anlattı sonra çıktı çarketti yanardönerlikle ben de bulurum doğruyu. Gökhan Abur desen son 1000 yılın değil ama 100 yılın kışı olacak demedi mi. Henüz yanıldık diyeceğimiz bir durum yok ortada ama hadi size göre biz yanıldık tamam da kutlayacağın tebrik edeceğin adamlar da bunu gerçekten hakeden kişiler olsun. Ayıp yahu.
  ..

impexim29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:29
bulutsuzluk özlemi-----BRAVO ÇOK GÜZEL KONUŞTUN SANA AYNEN KATILIYORUM. MAALESEF BİRKAÇ ŞEHRE YAĞDI DİYE TAHMİNLER TUTTU OLUYO. AMA TÜRKİYE BU ŞEHİRLERDEN İBARET DEĞİL.!!!!
  ..

gültepeli29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:56
site de sistem de çökmüştür arkadaşlara katılıyorum arif bey acil açıklama bekliyoruz
  ..

Umut Sallak29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:39
Temkinli olalım diyenlerden olmaktansa gümbür gümbür geliyor demek daha cazip ve zevkli.. 30 cm kar almışsa bir şehir o sistem bana göre efsanedir. İç ege, İç Anadolu, Doğu Anadolu yoğun kar aldıysa ülke geneli etkilenmiş oluyor
  ..

bulutluluk özlemi29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:36
Kimse kusura bakmasın ama arif beyin bizden fazla bir şey bilmediği açık sebebine gelince hemen herkesin okumayı bildiği modellerde soğuk hava görününce arif bey de hemen gaza gelip geliyor diyor onu bizde görüyoruz önemli olan diğer tahminciler gibi farklı bir şeylerinde bizim bilmediğimiz farkında olup gelmiyor demektir bence ancak arif bey sürekli bizimle ve modellerle sürekli paralel gidiyor bence bu pek farklı bir şey bilmediğini gösterir tabi bu elinde hiç techizat bulunmamasından da kaynaklanıyor olabilir zira bilgi eksikliği olmadığına şüphemiz yok umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır hemen bana saldırmayın burada sansasyon yaratmak gibi bir derdim yok sadece fikrimi yaı
  ..

sappokinowa29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:55
Ne ortada umut sallak ? açıklarmısınız , s beklenen sistem ya da sistemlerle şu anda yaşadığımız ve ileriki günler de yaşıyacağımız atmosfer koşulları nasıl oluyor da beklentilerle örtüşüyor , lütfen maddeler halinde açıklayın ki biz de anlıyalım şu çok açık olan şeyler nelermiş...
  agraligil@..

Heraclie29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:58
hayatta en zor olan şeylerden biri de en zor zamanlara katlanabilmek ve onları aşabilmekdir.arif bey,üstad;çık bir açıklama yap,sebeb sonuç ilişkisini,ortaya koy.neden bu modellerin kaybolduğunu neden böyle olduğunu bunların reelmi yoksa bir kaotik atmosfer kazası mı geçirdik sizi sevenler için acilen sitede açıklama yap.sevgimle KATILIYORUM ustad HAVATURKA Adına bir açıklama gerekiyor artık...
  ..

okan oğuzhan29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:51
hayatta en zor olan şeylerden biri de en zor zamanlara katlanabilmek ve onları aşabilmekdir.arif bey,üstad;çık bir açıklama yap,sebeb sonuç ilişkisini,ortaya koy.neden bu modellerin kaybolduğunu neden böyle olduğunu bunların reelmi yoksa bir kaotik atmosfer kazası mı geçirdik sizi sevenler için acilen sitede açıklama yap.sevgimle
  ..

bulutluluk özlemi29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:27
Umut Sallak; Bırak bu işleri arkadaşım bir kere de bir şeyi kabul edin sistemler çökmüştür ve herkes yanılmıştır hemen bahane üretmeyin yok kütahya ya 30 cm kar yağmış falan filan bunlar tamamen yerel oluşumlardır ve sizi doğrulamazlar bir kaç şehre kar yağdı diye kalkıp sizi alkışalayalım mı biz daha komplike ülkenin çoğunluğunu etkileyecek sistemlerden bahsediyoruz onlarda yalan olduğu için herkes yanılmıştır bunun lami cimi yok
  ..

Ankaragücü29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:00
00 Saat gfs güncellemesi ile şekillenen ao ve nao doğal olarak modellerle uyumlu. Pozitife çıkan değerlerin nötr civarına geri dönmesi ay ortasını bulacak gibi. Bu durumda 12-13 şubat öncesi sert sistem zor. Bu sefer pozitif değerden nötre inileceğinden belki şimdiye kadar olanlardan daha soğuk bir sistem "bir umut" görebiliriz. Bugüne dönersek.. Ankara'da gece hafif olarak devam edebilecek olan mevcut kar yağışı yarın öğlen saatlerinden sonra tekrar hızlanabilir.
  ..

impexim 29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:27
karaefe 29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:00 KÜTAHYADA KAR KALINLIĞI 30 CM :)--------------karaefe hele bi sus ya kıskandırıyosun bizi ama..:)))) bizim ist.da da havada arada da olsa atışan kar tanelerini sayıyoz. şu an tam 30 adet saydım :)))
  ..

sis29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:05
eyyy buyuk hava tahmıncılerı dmi abur bunyamın falan sız bu ısı bırakın bakın hava yara yara geldı yardı gıttı gokdu baturdı ama dusunmek lazım hala sorular sacma sapan bende olsam aynını yapardım.
  ..

TolgaUK29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:59
Lake : göl sea: deniz demek gölden gelen nemli havanin soguk ile karsilasmasi durumunda olusan kar yagisi sea effect denizden gelen nemi lake effect gölden gelen nemi ifade eder boludayim su saat oldu kar yok Hava cok ılık tuhaff
  mtolgakese..

impexim29 Ocak 2011 Cumartesi 21:01:25
arif üstadım şu sea effect snow konusuna bide siz değinin lütfen. ne dersiniz hala geçerlimi ist. için
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1978
Sayfalar
< | 1 2 ... 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,002 s
Sayaç: