Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Frot13 Şubat 2011 Pazar 14:02:48
@ Met.uz.laho.cem O blocing (blosing) değil blocking (bloking). Daha neyin geldiğini bilmiyorsun ama senin işin anca geliyor diye tantana yapmak.
  ..

snowlover13 Şubat 2011 Pazar 14:02:40
hepp söylüyorummm. en güzeli günlük yaşamak.daha huzurlu olacağız inanın.
  ..

karıseven13 Şubat 2011 Pazar 14:02:58
20 sisteminden kimse kendine pay çıkartmasın 85 yaşındkai babanem bile bana geçen hafta olum sabırlı ol şubatın son haftası ve bahrın ilk haftası en kurak geçen dönemlerd ebile kar olur dedi onun için 20 sisteminden ben tahmin ettim gibi ucuz köylü kurnazlıgı yapmayalım yoksa süheyil batumun dediği gibi kağıttan kaplan olursunz :)))
Cevap:
Admin. Ne oldu kışı bitirenler yoksa paniğemi kapıldınız.
  ahmetcana@..

Tahminci13 Şubat 2011 Pazar 14:02:21
Arif bey bilimle alakalı olmayan inatlardan vazgeçin artik "ne dediysek o" gibi tabirler bilime ters o zaman sizin bütün tahminlariniz batıllaşıyor. deneyiminizi ve ustalığınızı inadınızla yok ettiğinizi göremiyorsunuz herhalde.
  ..

ozkaradag13 Şubat 2011 Pazar 14:02:07
Bünyo'cuyduk modelci olduk, modeller kıvırdı, GFS'ci olduk, GFS zikzaklayınca diyagramlara sarıldık, diyagramlar salkım saçaklanınca AO&NAO'cu olduk. AO Kanada Yükseğine takılıp allak bullak olunca ECMWF'ci olduk.:)))))) Kimseye yazmadım bunu eğlenelim diye yazdım. Erciyes'ten sevgiler...
Cevap:
Admin: Bundan sonra hangi model soğuk gösterirse o model dikkate alınacaktır. ECMWF GEM GÜM farketmez. Diyagramlar içinde de en soğuk senaryo hangisiyse o geçerlidir. Diğer tüm oluşumlar tarafımızdan ucube ilan edilmiştir. İşinize gelirse kardeşim. Karkolikseniz söylediklerimize kulak verin. Ilıkcılara pesimistlere fırsatcılara kulağınızı tıkayın. Efsane ya gelecek ya gelecek. O kadar!
  ..

destan13 Şubat 2011 Pazar 14:02:13
Kimse Arif abiye git demesin kendisi zaten başlı başına bir efsanedir bu sitede Arif abi olmasa Efsane Semih olmasa ve diyerleri olmasa tadı çıkmaz hepsini tebrik ediyorum
  ..

met.uz.snowcem13 Şubat 2011 Pazar 14:02:16
GÜNLERDİR BAS BAS BAĞIRIYORUM...BLOCİNGGGGGGGGGGG BLOCİNGGGGGGGGGGGGGGGGGG GELİYOOOOOOOOO DİYORUM BORU DEĞİL BU BLOCİNGGGGG B-LO-CİNG...OKU BAKAYIM NEYMİŞ...B-LO-CİNG...HİÇ ŞAKASI YOK...AFFI YOK...YARA YARA GELİYOOO...BÜTÜN SENENİN HINCINI ALMAYA GELİYOOO...EFSANE NEYMİŞ NASIL OLURMUŞ GÖRÜN DİYE GELİYOO...HAYATI FELÇ BİZİ MEST ETMEYE GELİYOO...GELİYOOOOOO...NEYMİŞ...OKU BAKAYIM...B-LO-CİNG...SNOWCEM...
  cemmm63@ex..

c.erc13 Şubat 2011 Pazar 14:02:54
3 gündür model falan bakmıyorum ;bu mesajı yayınlar mısınız onu da bilmiyorum . Ben kısaca arif beyin efsane semih'in(neresi efsane bilemedim) umut sallak gibi hemşerilerimin şu sitede neler yapmaya çalıştığını hem bir havasever hem de bi takipçi olarak anlatmayı deneyeceğim. Ariftarif bey bu sene soğuma trendi görüyosunuz en ufak sisteme bile kar geliyo diyosunuz bu yıl istanbula kaç kere kar yağdırdınız ben bilemedim.Modelci değilim diyosunuz en büyük modelci sizsiniz aslında haberiniz yok .Amatör tahmincilik derken bu site için bu kadar amatörce olduğunu tahmin edememişim.Eleştiriye açık olun eğerki habertürke çıkacaksanız ki bunun da fos olduğu inancındayım.EFSANE semih e sözüm ise arif tariften bi adım önde olduğudur.Önce gaza gelse görmediklerine büyücü misali görüyorum dese bile sonrasında olmayana yok abi ben umutu kesdim demesini bilebiliyor bu takdir edilmeli .Umut sallak sevgili hemşerim bu yıl kaç kez kar yağdırdın 50 cm üstü balıkesire sorarım sana ? :) dalga geçmek kalp kırmak için bi çaba iinde değilim inanın sadece bu sitenin reklamlardan para kazandığını biliyorum her ne kadar siz bu kazancı küçümseniz de öyle olmadğını reklamdan sanal dünyadan anlayanlar bilir.Burada yaşı küçük arkadaş çok ve kendime eleştirim de niye bu sitede bilimsel bişeyler yapılabilceğine inandım ?
  ..

Admin13 Şubat 2011 Pazar 14:02:54
Anketimiz başabaş gidiyor. Çok ilginç.
  .. | http://www.havaturka.com/?sayfa=anket (219)

emrahc13 Şubat 2011 Pazar 14:02:47
arkadaslar sıstemın karadnıze kadar ındıgını soyluyorsunz ama b.karadenz bu sıstemdn ksa surelı yagmurdan bska bırsey olmadı yanı
  ... | http://. (46)

fenomen13 Şubat 2011 Pazar 14:02:55
@white fox Ankara'daki erimeyen karın kimyasal ilişkisi iddiası üzerine/// Bir arkadaş buarada, Ankara'da 10 derecede bile kolay kolay erimeyen kar kütlelerinden bahsetmiş. Ancak bu erimeme durumunun ya da güç erime durumunun kimyasal maddelerle ilişkisi yok. Durum tamamen fiziksel. Ankara'daki herhangi bir kar kütlesini, bizzat elinizle inceleyecek olursanız, bunun kardan ziyade buza daha yakın birşey olduğunu, yani yoğunluğunun kara göre çok fazla olduğunu görebilirsiniz. Bu yüzden daha zor eriyor. .. HOCAM YAPMA GÖZÜNÜ SEVİYİM.. eski tip buzdolabı kullandıysan bilirsin, ayda bir temizliğini yaparsın kalın buzlarını kırıp çıkarırsın, hadi evinde o da yok diyelim; lokantanın tekinden temin et bir miktar buz.. al götür kuzeye bakan bir yamaca ve gölgede 10 derecelik sıcaklığa teslim et.. gör bak bakalım kaç saatte eriyor.. bence Ankara'daki karlardan bir miktar numune alıp içeriğinin acilen analiz edilmesi gerekir.. sistemlerin nasıl olup da bize yaklaştıkça eriyip gittiklerinin cevabı belki de bu karın içeriğindeki kimyasal maddelerde gizli
  ..

Kol Böreği13 Şubat 2011 Pazar 14:02:39
agacım simdi bu mesajı yayınlamanı istiyorum.madem demokrat ve tarafsızsın...arif bey sana kızmıyorum neden kızmıyorum?tamam her insanın yanılma payı vardır ve olacaktır...lakin kucucuk bi bulutu yağlayıp ballayıp allayıp pullayıp efsane demek sence abartı değilmi?senelerdir hep bunu yapmıyormusun?bir de dikkatimi çeken havaturka kurulduktan sonra bunu daha sık yapmaya başladın...arif...kurt kocadı sanırım maskara olma dan bırak git....bu alemde bi itibarın var bunuda yok etmeden git...bu sana dost tavsiyesi..ve dost eleştrisi...ne demek istedigimi anladın sen...umut taciri olma!aydınlıgı hak edenler karanlıkta yuruyenlerdir arif! bırak git...
Cevap:
Efsane gelmezse gideceğim. Öyle bir sistem gelene kadar da dönmeyeceğim. Ne dediysek o.
  hebele@hub..

erdinç13 Şubat 2011 Pazar 14:02:24
ohh be ilk defa modeller yaklaştıKça BOZULMAMAYA BAŞLADI bide güzellik yapıp hep öteliyodu ya sistemi 18-19 na çekiyomu.semih sanada yürü be diyesim geliyor şu sistemide takip eden bi sen kaldın allah seninde ariftarifinde gerçekten kar manyaklarınında yüzünü karaçıkarmaz inşallah.
  ..

ankaralı_eren13 Şubat 2011 Pazar 14:02:13
sabah modellerinde gözüken 20 21 22 23 24 25 sistemi harika inşallah bu sefer değişmeden gücünü kaybetmeden gelir işte ozaman arif abini yüzü gülücek gibi :)
  ..

ordulu 13 Şubat 2011 Pazar 13:02:09
arkadaşlar brnizde orta ve doğu karadenizi söyleyin hep istanbul olmuyo böyle
  ..

DEMİRMANNO13 Şubat 2011 Pazar 13:02:43
20 sisitemini ilk ben bildim semihim he hee değişmez umarım yani üstadınız benim arif ağbim hadi bakalım uykudan kalkma zamanın geldi şenlendir ortalığı
Cevap:
Tövbeler olsun. Konuşmuyorum efsane gelene kadar. Oluruna bıraktım. Efsane gelirse konuşurum.
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:15
GFS ECMWF'NİN DEDİĞİNE EŞŞEK GİBİ GELDİ:)
  ..

tayfun13 Şubat 2011 Pazar 13:02:15
Arkadaşlar DMİ cuma günü için çok uzun bir vade şimdiden net tahmin yapamayız ancak yağışlar olacak dedi.
  tayfa37@ya..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:56
emrahc 13 Şubat 2011 Pazar 13:02:34 EFSANE SEMIH bende son bır tahmın rıca edıcem kırmayp cevaplarsan sevınırım.19 undan ıtıbaren ZONGULDAK-BARTIN ıllerı de ozledgı kar ve ortuye kavsabılecek mı marmara gbı? ALACAK.SORUSU OLAN BLOĞUMA SORSUN.
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:17
EFSANE-SEMİH 13 Şubat 2011 Pazar 13:02:24 EFSANE-SEMİH 13 Şubat 2011 Pazar 13:02:33 MİLLETİN YORUMLARINI YAYINLIYORSUN BENİM YORUMUMU YAYINLAMIYORSUN.WALLA HELAL OLSUN. -------------------------------------------------- ------------------------------ Cevap: Hangi yorummuş o yayınlanmayan yorumun? PRD.YAYINLANMIŞ. --------------------------------------- ----------------------------------------- Cevap: Admin : Semih pazartesi sendromumu hayırdır? :)) SİSTEM SENDROMU.KAPANIŞI GÜZEL YAPMAK LAZIM:)192'DEN SONRA BİZE YİNE KIYAK GEÇMİŞ WETTER.NYS SİSTEM ALLAH İZİN VERİRSE ÇOK GÜZEL GELECEK.GELİYOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOO
  ..

Armando13 Şubat 2011 Pazar 13:02:50
Hepimizin belki de son umudu Allah bozmasın bu sistemi,bol bol dua edin de bu şekilde gelsin....
  bbeyazlar@..

orion13 Şubat 2011 Pazar 13:02:44
Kelebek etkisi tezine katıldığım nokta, atmosfer gibi girdisi çok olan sistemlerde her ayrıntının tahmin edilememesidir. 11 Aralık sisteminde soğuk çekirdek Ege üzerinden değil de trakyadan güneye hareket etseydi, veya şu anki sistemde Y.B. 1035 yerine 1040 olsaydı veya Akdenizde basınç değeri 1010 yerine 1000 olsaydı sonuçlar daha farklı olmaz mıydı? Tabi ki hepsinin bir açıklaması var, jet akımları v.s. Ama sonuç olarak 100-200km'lik farkları tahmin etmek her zaman mümkün olmayabiliyor... Senin katılmadığın nokta nedir üstat?
Cevap:
Bütün bu söylediklerinin bilimsel bir açıklaması var ancak bunu kaos teorisiyle desteklemeyi doğru bulmuyorum. Bazı yerler için günler öncesinden yapılan tahminler hiç sapmadan gerçekleşebiliyor. 2004 ocak sistemi GFS modelinde 9 gün öncesinden belirdi ve geçen 9 gün boyunca hiçbir sapma olmadan geldi. 17 şubat 2008 sistemi de benzer bir sistemdi. Kısacası atmosfer bazen bizi fazlasıyla yanıltabiliyor ama bazen de modellerin günler öncesinden gösterdiği senaryolar birebir gerçekleşebiliyor. Atmosferdeki hareketler başlı başına karmaşıklıklar içeriyor ve ortaya çıkan enerji değerleri çok fazla öyle kelebek etkisi gibi kavramlarla ifade edilecek kadar küçük şeyler değil. Bu sapmalara çok güçlü hava akımlarının yolaçtığını belli belirsiz hareketlerin böyle değişimlere yol açamayacağını düşünüyorum. Hava hareketlerini değiştirmek o kadar kolay
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:15
EFSANE BU OLSA GEREK.SİSTEM ÇOK GÜZEL GELİYOR.
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:24
EFSANE-SEMİH 13 Şubat 2011 Pazar 13:02:33 MİLLETİN YORUMLARINI YAYINLIYORSUN BENİM YORUMUMU YAYINLAMIYORSUN.WALLA HELAL OLSUN. -------------------------------------------------- ------------------------------ Cevap: Hangi yorummuş o yayınlanmayan yorumun? PRD.YAYINLANMIŞ.
Cevap:
Admin: Semih pazartesi sendromumu hayırdır? :))
  ..

emrahc13 Şubat 2011 Pazar 13:02:34
EFSANE SEMIH bende son bır tahmın rıca edıcem kırmayp cevaplarsan sevınırım.19 undan ıtıbaren ZONGULDAK-BARTIN ıllerı de ozledgı kar ve ortuye kavsabılecek mı marmara gbı?
  ... | http://. (53)



azim13 Şubat 2011 Pazar 13:02:57
bedirhan abime bi sorum olucak 15 ve 20 sistemi ile ilgili açıklmlrda bulunrsnz svnrm abi saygılar..
  ..

birkan13 Şubat 2011 Pazar 13:02:50
inşallah ki o allahtır görür 20 sinden sonra efsane gelirde sizi görürüm sonra genç osmanlar arif hoca 12 sinden sonra efsane gelecek dedi 20 side 12 den sonra bir tarih ..
  ..

karıseven13 Şubat 2011 Pazar 13:02:38
arif hocam istanbula kar yagsında önemli değil kimin karizması çizilirse çizlsin yetrki yagsın.
  ahmetcana@..

orion13 Şubat 2011 Pazar 13:02:00
Kelebek Etkisi... Bence olan şey budur. Polonya'daki bir sistemi Türkiye'ye indirmek için Endeks, Diyagram vs. açıklaması olması gerek. Ama Karadeniz kıyılarına kadar inmiş ama ordan dönmüş bir sistem için böyle bir açıklama yapılması mantıksız olur. Bu tamamen kelebek etkisidir, ister basınç merkezlerindeki ufak bir oynama, ister zayıf kalan A.B. hangisi olursa olsun eğer o sistem oraya kadar inebilmişse gerisi teferruat yani kelebek etkisidir. iyi pazarlar...
Cevap:
Kelebek etkisi çok abes bulduğum hiç katılmadığım bir tezdir. Yine de yorumunuza saygı duyarım.
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:33
MİLLETİN YORUMLARINI YAYINLIYORSUN BENİM YORUMUMU YAYINLAMIYORSUN.WALLA HELAL OLSUN.
Cevap:
Hangi yorummuş o yayınlanmayan yorumun?
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:05
ouz 13 Şubat 2011 Pazar 12:02:46 efsane semih her tahmininde istanbula kar yağdırdın ama hiç birinde yağmadı bu sefer ne olıcak merakla bekliyorum İSTANBUL KAR ALACAK BAŞLIKLI YAZIMDA KAR ALMADIMI?NİYE YALAN SÖYLÜYORSUN?ÖRTÜ İÇİNDE HİÇBİR YORUMDADA BULUNMAMIŞIM.
  ..

CABAROV13 Şubat 2011 Pazar 13:02:07
Beridhan bey sizi tebrik edıyorum bu sene çok tutarlı tahminler yaptınız.Arif abı bu sene kış kötü geçti kurak geçtı ben yagmurada razıı olan bırıyım ama oda yok ılk bakar nasıl gecıcek kurakmı varmı tahmınınız?
  orhan_worl..

azim13 Şubat 2011 Pazar 13:02:40
ecmwf modellerine nasıl girip bakabilirim yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar..
  .. | http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsecmeur.html (135)

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 13:02:04
NE KADAR GEREKSİZ İNSAN OTORİTEYE KONURSA(KADIOĞLUDA DAHİL),NE KADAR GEREKSİZ YORUMLAR YAYINLANIRSA OLACAĞI BUYDU.TAHMİN YAPMAKTAN SOĞUDUM ARTIK.
  ..

Diyarbakır13 Şubat 2011 Pazar 12:02:05
Arif abi Diyarbakır özlediği kara ne zaman kavuşacak.
  ..

karmanyağı13 Şubat 2011 Pazar 12:02:58
evet kar kokusunu aldım deftere geldim tabi bu sabah 7.00-7.30 arası ankarada kuş hakkı kadar kara değil.ayın 20-27 arası şartlar oluşacak diye sohbette söylemiştim tabi ya 1-2 gün erken ya da 1-2 gün geç gelebilir ama bu ssitemde akdeniz çalışacak ee ve akdenizde son yıllarda pek rastlanmayan cinsten yağışlar olabilir önümüzdkei haftasonu iç anadolu iç ege batı karadeniz bölgelerin için adeta 'kara gömülme' değimini kullanabiliriz yağış çok güzel 11 aralık sistemini ve ötesini hayal edebiliyorum şimdi önümüzde koca bir 5-6 gün var umarım gfs değişmez ama semihin dediği şu emcwf modelimidir nedir pek ayrıntılı :D sağlıcakla kalın millet.
  ..

met.uz.snowcem13 Şubat 2011 Pazar 12:02:29
ANKARA 10 GÜNLÜK HAVA TAHMİN RAPORU ve İÇANADOLU GENEL TAHMİNİ BU AKŞAM GÜNCELLENECEKTİR...(SNOWCEM)...
  cemmm63@ex..

karıseven13 Şubat 2011 Pazar 12:02:58
ayın 20 sinden sonra istanbula kar yagacagı aşikar bunu bilmek için uzman olmak gerkmiyor kimse 20 sinden sonra gelcek sistem için kendine pay çıkartmasın ters köşe oldunz kabul edin 20 sinden sonraki sistem sizinn karizmanızı kurtarmaz.
Cevap:
Öyle bir sistemin gelişi en başta kar yok kış bitti diyenleri ters köşe yapar. Gelecek sistem tarihe geçecek "efsane" bir sistem olursa karizmamız da gayet güzel bir şekilde kurtulur. Sıradan bir soğuk hava dalgasında ise siz haklı olursunuz.
  ahmetcana@..

ouz13 Şubat 2011 Pazar 12:02:46
efsane semih her tahmininde istanbula kar yağdırdın ama hiç birinde yağmadı bu sefer ne olıcak merakla bekliyorum
  ..

Keremcem13 Şubat 2011 Pazar 12:02:18
Batıda yağış olmayan 12 Şubat'a bilimsel bakış: Arif bey bir kaç haftadır burayı öğrendiğimden beri sizi inceliyorum. Bahsettiğiniz 12 Şubat efsanesinin gelmemesinin endeksle falan ilgisi yok demişssiniz. Katılmam mümkün değil. Siz de mutlaka biliyorsunuzdur ki endeksle direk olarak ilgisi var. 12 Şubat için bizi etkileyen endeksler 7-10 gün öncesidir yani 2-5 Şubat arası. 2 Şubat günü AO: +2.7, 3 Şubat: +3.2, 4 Şubat +3.6, 5 Şubat +3.3. Yani batı kıyılarda bu AO'nun 12 Şubat için kuru soğuk ya da en fazla cılız yağış yapacağı asla sürpriz değil, kaldı ki böyle endekslerle İstanbul'un aşırı yağış alması sürpriz olur. Yani AO +2.5 ile +4 arasında iken 7-10 gün sonrasında İstanbul'un efsane yapacak bir aşırı yağış alma ihtimalinin yok denecek kadar az olduğunu sizin zaten bildiğinize inanıyorum. Fakat siz efsane olayını sadece Karadeniz'den sarkabilecek AB alanına değil, Akdeniz'de oluşacak güçlü AB'ye bağlamıştınız. Kısaca Akdeniz'de böyle güçlü AB oluşmayacağı bu endeskler ile zaten 7-10 gün öncesinden belli idi, sonra siz de Karadeniz'den sarkabilecek AB üzerine sistemi belirttiniz fakat zaten endeks kaynaklı basınç farkı böyle keskin bir dikey hareketi zorlaştırıyordu. İyi pazarlar.
Cevap:
Karadeniz Bölgesini etkileyen bir sistemin İstanbul'a uğramamasını endeksle açıklayamayız.
  ..

okan oğuzhan13 Şubat 2011 Pazar 11:02:01
havadelisi,sizin daha henüz herhangi bir tahmin de bulunduğunuzu ciddi boyutlar da görmedim.genel de blogunuz,hep aynı mevzular için de,avara kasnak(motor da hiç işe yaramadan dönen aksam) dönüp duruyor.kusura bakma.hava delisi.
Cevap:
Havadelisinin blogu tahmin ağırlıklı değil. Daha çok meteorolojiyle ilgili bilgi paylaşımları ve bizi etkileyen sistemlerin analizi üzerine değerlendirmeler var. Kendisi özellikle 3 günden sonrasına ait tahminler konusunda herhangi bir iddiasının bulunmadığını da zaten defalarca söylemişti. Riske girmiyor, maceradan ve heyecandan uzak böyle bir anlayışı benimsiyorsa bunu eleştirmek doğru olmaz. Aslında bu işlere fazla bulaşmayan birinin bizi de eleştirmeye hakkı yok çünkü aynı kulvarda değiliz. Ancak benim kendisine eleştirim tahminlerle falan değil daha başka şeylerle ilgili.
  ..

okan oğuzhan13 Şubat 2011 Pazar 11:02:30
ben wetter ı unuttum ancak ,ecmwf den sonra kontol ve teyid amaçlı bakalım.arif bey,semih 15 nde hafif kar yağışları için sizler ne diyorsunuz
  ..

ozan13 Şubat 2011 Pazar 11:02:30
arif bey dansözlük yapacaksın ve seni dinleyen kişilerde seni anlayacak bünyonun en son dedigi cıkıyor dikkat edersen bünyo misal 15 subat icin sert soguk geliyor demişti tahmini değiştirmeseydi 15 subata sert sistem gelmeseydi bu sefer bünyoda senin düştügün hataya düşecek haksızmıyım ve ben senlen asla dalga gecmem insan gibi insansın hic süphem yok bazen duygularına yenik düşüyorsun cünkü kar yagışını benim gibi cok seviyorsun anladınmı arif bey
Cevap:
O zaman 15'inde sert soğuk gelebilir falan demeyecek. Uzun vadeli hava tahmini yapmakla kısa vadeli hava tahmini yapmak farklı şeylerdir. Şubat ılık geçecek dedikten sonra 10'unda sert bir soğuk gelebilir 15 'ine ötelendi 12 'si gibi gelebilir, Yine 15 'i gibi sonra 20'sine ötelendi ondan sonra 25'ine ötelendi, öteleye öteleye kış bitti diyerek başarılı tahminci olunmaz. Ya uzun vadeli tahmin yapmayacak 1 haftadan sonrasına hiç bulaşmayacaksın yada Abur'un Bastardi2nin yaptığı gibi tahminini yaptıktan sonra kenara çekilip kışın sonunda görüşelim kardeşim diyeceksin. Böylece dansözlük yapmaktan da kurtulmuş olacaksın. Kısa vadeli tahminlerde değişim olasılığı çok azdır. Uzun vadeli tahminler ise başlı başına bir risktir. Tekniği çok farklıdır. Demek istediğim budur.
  ..

black13 Şubat 2011 Pazar 11:02:21
Arif bey Uludağ için tahminlerinizi almak istiyorum
  ..

ariftarif13 Şubat 2011 Pazar 11:02:03
Ozan kardeşim 5-6 aralık sisteminde 20 dereceye varan sıcaklık düşüşleri oldu. Unuttun mu? Evet bu sene İstanbul'a adam gibi kar yağmadığı doğru ama sen bile kapısının önüne kar yağmayanların bakış açısıyla değerlendiriyorsan bazı şeyleri çok yazık. Ankaragücü'nün 11 aralık sistemini niye parselliyeyim? Sadece tahmin tekniğini ve onun öncesinde söylediklerini eleştirdim ki sen de benle aynı düşüncedeydin. Bilmiyor musun o sistemi sayılı fırtınalar takvimine göre tahmin ettiğini, adamın arkasından o kadar laf ettin şimdi de Ankaragücü taraftarı mı oldun. Neden işine gelen şeyi hatırlıyorsun da gelmeyeni es geçiyorsun. Yazıklar olsun be. Geçmişte benim de haklı çıktığım çok sistemler oldu. Hiçbirinde dalga falan da geçmedim kimseyle. Bana göre bu bir eziklik belirtisidir çünkü. Dansözlük tabirini kimler için kullandığım belli. Modeller dansöz gibi kıvırıyorsa onlara bakarak tahmin değiştirenler de dansöz gibi kıvırmış oluyor işte. Bir de tahmin olayından bağımsız dansözlükler var ki o çok daha fena. Dün ak dediğine bugün kara diyenler yada geçmişte arkasından demediğini bırakmayanlarla bugün canciğer olanlar falan. Benim ne oldu .ötün mü tutuştu dediğim adamın sansüre takılan yorumlarında söylediklerinden haberin var mı? Kim neyi hakediyorsa öyle davranıyorum merak etme. Çok haklısın, hepimiz samimi olalım havadelisi. İyi pazarlar...
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 11:02:56
ECMWF'NİN ALANSAL ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ METEGROUP'TAN DAHA FAZLAYMIŞ.YANLIZ 6-7 AYDIR.KARTLI ÜYELİK OLAYI VARMIŞ SANIRIM.MESELA 11 ARALIK SİSTEMİNİ DETAYLARIYLA ÇÖZEBİLECEKTİK ÇOK ÖNCEDEN.İSTANBUL'U SIYIRIP SIYIRAMAYACAĞINI ANLAYABİLECEKTİK.GFS'NİN ESİRİ OLMUŞUZ.
  ..

ertuğrul13 Şubat 2011 Pazar 11:02:36
arkadaşlar modeller çok hasas.ama eğer ki şu şekilde bir durum olursa ne gibi sonuçları olur acaba. veya olma olasılığı nedir. http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?&ech=348&mode=0
  ..

EFSANE-SEMİH13 Şubat 2011 Pazar 11:02:30
okan oğuzhan 13 Şubat 2011 Pazar 11:02:38 evet site takipçileri,arif beyden önce ben söyleyeyim dedim.ayın 19 nadan sonra kar yağışları marmarada başlayacakdır.örtü oluşturmaması imkansızdır.efsane olur mu bilmem ama,kar geliyor,süresi de en az 5 gün civarıdır.en son güncellenen ecmwf de de alene bu görülmektedir.hakikaten ecmwf modelleri wetter göre çok daha tutarlı.şimdiden hayırlı olsun.bu arada ayın 15 i gib de maramara da hafif kar yağışları olacaktır.iyi sabahlar GFS'NİN ECMWF'DEN DAHA KÖTÜ OLDUĞUNU DAHA YENİ ANLADIK AMA KIŞ BİTTİ:)GFS'DE 192 DEN SONRA VERİ GİRİŞİ OLDUĞUNA İNANMIYORUM.OTOMATİĞE BAĞLAMIŞLAR.HEP AYNI TERANE.AZOR İNGİLTEREYE 1040-1050 İLE ÇIKIYOR BUNUN SONUCUNDA KUZEYDEN SOĞUK İNİYOR ÜSTÜNE BİRDE ORTA AKDENİZ'DEN YAĞIŞ PATLATIYOR OFFF İSTANBUL 1 METRE.YAHU ARALIK'TAN BERİ HEP AYNI SENARYO.DİYECEK BİŞEY BULAMIYORUM.
  ..

Barış13 Şubat 2011 Pazar 11:02:04
Sayın Tarantula sorunuzun cevabı çok basit.Sadece ve sadece uslüp.Bünyaminde diğerleride yanılıyor ama admın dediği aynen şu,18 i gibi sert bir soğuk görünüyor detayları önümüzdeki günlerde vereceğiz.Tamam siz biraz daha cesur olun ama Arif beyinki biraz fazla.Arif bey kabul etmiyor ama biraz daha temkinli davransa gerçekten bir çok meteoroloğun pabucunu dama atacak benim şahsi kanaatim.
  baris_celi..

MENEJER13 Şubat 2011 Pazar 11:02:33
ARİF BEY GÜNAYDIN.ŞUBAT 19'DAN SONRA Kİ DİYAGRAM VE MODELLER, 6 GÜN KALMASINA RAĞMEN UZUN SÜREDİR (YAKLAŞIK 10 GÜNDÜR)KARARLI BİR ŞEKİLDE ÖNÜMÜZE ÇIKMAKTADIR. İSTANBUL İÇİN ÖZLENEN KAR YAĞIŞI BU TARİHTEN SONRA OLACAĞINI DÜŞÜNMEKTEYİM. TAHMİN YAPMAKTA BİR ŞANS İŞİDİR.TUTARSA HERKES HATIRINI SORAR.TUTMAZSA YİNE HATIRINI SORARLAR:)) ÇALIŞMALARINIZIN DEVAMI DİLEĞİYLE....İYİ GÜNLER
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1880
Sayfalar
< | 1 2 ... 1873 1874 1875 1876 1877 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 1885 1886 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,522 s
Sayaç: