Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



oxi02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:49
diagramlarda GFS çizgisi yine yok oldu...ben bu filmi görmüştüm sonu mutlu bitmemişti...aklıma dahi getirmek istemiyorum...
  ..

Tolunay02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:20
arif abi burada istanbul konuşuluyor daha çok. bunu biliyoruz ama ben senin tecrübene ve bilgine dayanarak sormak istiyorum. arif abi trabzon kar alırmı 7-8 martta ?
  kafa61kere..

trakya(korhan)02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:54
Trakyalılar,bugünkü sistemden alacağımız yağış hepi topu bu kadardı.Dediğim gibi sadece sınıra yakın dar bir şerit hafif kar yağışı aldı diğer yerler yağmur-kky-sulu buz oldu.Gece boyunca anlık hafif kısa süreli yeryer yağış görülebilir. Böyle olacağı çok belliydi.Bana kızanlara kapak olsun. BURADA sıcaklık 2.5 dereceye çıktı yağış yok
  ..

trakya(korhan)02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:11
Yeni diyagramlarda soğuma daha da artmış.Birazdan görürsünüz
  ..

MiStRaL02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:03
son GFS guncellemelerine gore kar yagısları aralıklarla 18 martta kadar gozukuyor...
  ..

snow02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:43
arif hocam yerler ısındığı için kar tutmaz diyorlar sizce ne kadar doğru
  ..

KARINCA02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:43
yalan yanlış bilgi veren ılıkçı lavuklara denecek tek söz şudur; o akdenizde oluşacak alçak basınçlar varya, size....
  ..

HaKaN02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:54
tahmin akdeniz arkadaşımızda sormuş bende sorayım..arif abi bu 850 hpa göller yöresi ve denizli için çok yüksek sıcaklıklar söylüyor haksızmıyım?kar yok mu abi yav o güzelim yağışı bol bol yağmurlamı alcaz..biz mi yanlış yorumluyoruz cevaplarsan sevinrim
  ..

şubatta extrem sistem02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:21
arif üstad, sibirya kökenli sistemlerde genelde soğumada sıkıntı yaşanmıyor kanımca.sadece yağış sıkıntısı olabiliyor. eğer sağlam ve uygun konumlanmış bir a.b eşlik ederse yağış sıkıntısı da kalmıyor bildiğim karıyla doğrumudur üstad?. saygılar...
  ..

cancan-izmir02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:35
Arid abicim izmir Ortada kaliyor sizce izmirin durumu ne Olucak Iyi aksamlar :)
  ..

Muhammed Emin02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:27
Selamun Aleyküm Arif Abi. Bir sorum olacak. Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde 368 metre rakımdayım bu sistemden geçen seneki ocak sistemine göre daha fazla etkilenebilir miyim. Bu konuda bir tahminde bulunabilir misin benim için?
  ..

RİNTİNTİN02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:17
kaç gündür z defterini takip ediyorum yazılanlara bakıyorum ılıkçı pozisyonunu almış bazı arkadaşlar görüyorum nedense hep aynı arkadaşlar burdaki admin arkadaşlarda hemen karşı tarruza geçiyor yazılan ılık hava yorumlarına hemen cevaplıyor arkadaşlar yalnış anlamayın ama bu ılıkçı denilen arkadaşlar aslında karın yağmasını herkezden fazla istiyor taktik nedir ortaya adminleri arif beyi kızdıracak onların yorumlarını incitecek yazı yazıp aslında gelecek sistem hakkında daha fazla bilgi edinmek bunlara ters yanıtlar vereceğinize onları öğretici yorumlar yazarsanız daha tatmin olurlar efsane herkeze hayırlı olsun ben aydınlıyım buralarda beklentim yok olursada allaha şükrederim
  ..

şubatta extrem sistem02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:03
MUSTAFA arkadaş, aynen katılıyorum. azor yükseğinin biraz daha doğuya kayarsa soğuğun en etkili bölümünü marmara alabilir ancak şu andaki gibi olursa bence yunanistanın orta ve kuzey kesimleri bile bizden daha soğuk olur ve a.b ın da konumu nedeniyle bizim ikinci 87 yi yunanlılar yaşar. 2-3 gün içinde azor biraz daha doğuya genişlerse 500 pha da -35 marmaraya tamamen giriş yapar ki soğuma sıkıntısı tamamen ortadan kalkar biraz da a.b konumu iç egeye yol alabilse ikinci bir 87 bilemedin 2004 ocak olabilirdi.
  ..

fırat02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:12
mevlüt ist 02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:59 gfs bu sefer bari ecmwf uyar ya kardeş her şeyı anlıyorumda bı şu gfs ıle ecmwf anlamıyom nası anlıyosun :D
  ..

ali02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:34
meotosat abi niye güncel degil.. bilgin varmı ?
  ..

mevlüt ist02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:59
gfs bu sefer bari ecmwf uyar ya
  ..

fırat02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:57
EFSANE-SEMİH 02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:30 ECMWF'DE SİSTEM TAM MARMARA İÇİN.GFS'DE TAM İÇ BÖLGELER İÇİN. hangısı onemlı bence modelerde soğumada yağaita artmış yanlşmı ?
  ..

fırat02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:08
akşam modellerı çok guzel hem soğuma artmış hemde yağaş
  ..

weatherman-UMUT SALLAK02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:17
Evet 20 şubatta yazdığım yazıda kıştan umudum kalmamıştı çünkü şubat sonu Arif hocanın kar beklediği sistemin kar yapmayacağını düşünüyordum nitekim öylede oldu.O tarihlerde 7 mart modellerin sonundaydı ve bu kış öyle çok sistem gördüğümüz halde eridiği,yok olduğu için ve 192'nin çok sonrasına denk geldiği için o gün ciddiye almadım,almamakta normaliydi zaten.Şu anda bile 2 gün öncesine göre soğumanın ciddi anlamda zayıfladığını görüyoruz.850 hpa da -10lar girerken,hatta -15 zorlarken,sistemin ana hattının doğu Avrupaya yönlendiğini görüyoruz.Azor biraz daha zorlarsa beklenen aşırı yağış cıvık kar olarak bile düşmeyebilir.Daha 3 gün var detaylar değişime uğrayabilir.en ufak olumsuz bir değişim bu sistemi kestaneye,olumlu değişimde efsaneye çevirebilir...
  ..

şubatta extrem sistem02 Mart 2011 Çarşamba 22:03:36
arif üstad, bu mart sistemide mi sibirya kökenli?. yoksa kutup kökenli mi?. sanırım en azından bu kesinleşmiştir.
Cevap:
Sibirya kökenli.
  ..

EFSANE-SEMİH02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:30
ECMWF'DE SİSTEM TAM MARMARA İÇİN.GFS'DE TAM İÇ BÖLGELER İÇİN.
  ..

ada02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:08
aksam moddleri güncelmi????
  ..

Octavio02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:07
modellerde gorunen zayıflama takılmayın dıyorum degısecek modeller daha cok 4 gunluk bı surec war onumuzde ;)
  ..

kar tutkunu02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:10
ne oldu yine dün efsane geliyodu bugün yine kestane haberleri çıkmaya başladı,ne oluyo arif abi ,efsane semihhhhh
  ..

vostok02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:05
Herkese merhabalar.Malumunuz soğuk hava geliyor.Artık kar gelip gelmeyeceğini sormak çok abes olur.Çünkü artık kar yağışının İstanbul'da yağacağı kesinleşti daha günler önceden.Fakat şuanda İzmir,Antalya gibi kıyı kesimlerin durumu pek belli değil.Fakat bence alırlarsa bile geceleri kky şeklinde olabilir.Bunun nedeni ise güneye tam soğuk hava girecekken,akdeniz'de tekrar bir alçak basınç oluşması ile sonrasında bu alçak basıncın güney ege ve akdenize yerleşmesi nedeniyle soğuk giremiyor güney kesimlere.Bundan dolayı hava kuzey kesimlere oranla daha az soğuyacak(Her zaman ki gibi).FAKAT BENCE ASIL DİKKAT EDİLMESİ VE HERKESİN ŞUAN SADECE İSTANBUL'LA İLGİLENDİĞİ ZAMANLARDA GÖZ ARDI EDİLEN BİR HAVA OLAYI OLACAK,8-11 MART ARASI.NE Mİ? - Hemen söyleyim Ege Denizinde seviyesi 1 belki de 2 olabilecek bir tayfun olasılığı.Bu da can kayıplarına yol açabilir.Bence asıl üstünde durulması gereken konu bu,önümüzdeki sistemle ilgili.Çok çok kuvvetli bir fırtına ege sahillerini darmadağın edecek.En az 60-70 knot esecek rüzgar,ege kıyılarında.Devasa dalgalar,afet boyutuna ulaşacak fırtına günlük hayatı çok kötü olarak etkileyebilir,can kayıplarına yol açabilir.Ben Dmi'yi telefonla arayarak uyardım,artık gerisi onların vicdanına kalmış(Zaten koyacaklardır fırtına uyarısını senin demene ne gerek var diyenlere şunu diyorum;dmi son 1 kala koyuyor uyarıyı)
  ..



www.atasehir.bel.tr02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:41
arif üstad bu akşamki model cok iyi modelden anlamayan bazı arkadaşlarda biraz yazmasın be
  ..

mefamu02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:34
arif abi modellere bakın diyorsun ama modellerde istanbul kocaeli hattında kar yağışı salı günü başlıyor. peki sana göre kar ne zaman başlayacak? Pazar mı, pazartesi mi, salı mı? yoksa daha önce mi?
  ..

Umut Sallak02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:33
weatherman 20 Şubat 2011 Pazar 20:02:55 Benim bu kıştan ümidim kalmadı.Bu kış efsane değil Kestane olarak kapanacak Karda kestaneleri yersiniz artık dikkat edin rüzgar sizi libyaya uçurmasın :) Semih gayet güzel alçak basıncın konumu yerinde çakılı kalıyor resmen :)
  ..

EFSANE-SEMİH02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:41
ECMWF GÜNCELLEMESİ DEVAM EDİYOR.GFS'DE GÖZÜKEN O A.B YOK.NE İŞ ANLAMADIM.SONUÇTA BİRİ GÖRÜYOSA DİĞERİDE GÖRMELİ.
  ..

THuNDeRBoLT02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:11
Arif Bey sistemin girişi biraz daha uzaklaşmış. 6 mart 18Z değilde 7 mart 06Z gibi, 12 saatlik kayma. Siz kar yağışının Hangi gün hangi saatlerde başlayabileceğini düşünüyorsunuz?
  ..

mevlüt ist02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:50
modellerden pek anlalam ama arif bey sistem soğuma olarak yetersiz galiba sen nediyosun ?
  ..

mertkoc02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:27
Sistemi begenmeyen ilikcilar KORMUSUNUZ? Yahu arkadas bir kisinin bu sistemi gormeme olasiligi yok. Bellki sulu kar gecisi olabilir diyo adam. Art niyetlisiniz hepiniz elestiri yapmayi fikir begen etmeyi bilmiyorsunuz. Edebiyatta elestirinin adi tenkittir ancak siz TASLAMA yapiyorsunuz direkt. Kimi diyor sicaklik yeterli degil kimi diyor yagis az. Bende size YUH diyorum ve allaha emanet ediyorum...
  ..

EFSANE-SEMİH02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:58
ARİF ABİ AKŞAM MODELİNDEKİ A.B'NİN KONUMUNU BEĞENMEDİM.
  ..

EFSANE-SEMİH02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:23
MiStRaL 02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:44 DMİ Sayısal Tahminler Dairesini aradım az önce kar yağışının pazar gecesi 22.00 gibi İstanbul'da beklendiğini,2 gün süreceğini ancak sistemin dönüş hareketiyle zayıfladığını bu nedenle İstanbulda pazartesi gecesi hafif örtü beklendiğini söyledi.Efsane bir kar örtüsü olur mu diye sorduğumda ise yetkili;''Gündüzleri sıcaklık pek düşmeyeceğinden ve kar sınırında olacağından gece oluşan kar örtüsünün gündüzleri kalkacağını,sistemin etkisinin epey zayfladıgını bu nedenle efsane beklenmediğini ama bu kışın ilk örtülük karının yağacağını,yasal olmayan ve bilimsellikten uzak,hurafe niteliğindeki abartı tahmin yapanlara itibar edilmemesi gerektiğini söylediler.Bünyamin sürmeli hocamızda 18.00 da power fm de İstanbul için kar yağışının sistemin dönüş hareketleriyle zayıfladığını ve fazla benlenti içine girilmemesini söyledi.Efsane kestane olmuştur:) AHMAKMISIN NESİN .....SAYISAL TAHMİN DAİRE BASKALIGI HİCİBR SEKİLDE BOYLE SORULARA CEVAP VERMEZ SALLAMA ... ADAM GİBİ KENDİ TAHMİNİN OLDUGUNU SOYLE AKLINI ALIRIM AKILSIZ KALIRSIN ONA GÖRE. heehhe.Mistral'e katılyıorum:)
  ..

Leonidas02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:54
Sistemde zayıflama mı var?
Cevap:
Mutfakta biri mi var gibi oldu. Yok aslanım zayıflama falan rahat ol.
  ..

Admin / HavaForum.Com02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:57
Belkide bu kış mevsimin son introsunu yaptık... Evet bahsettiğimiz intro sitemizde yer almaktadır. HavaForum.Com' dan ulaşabilirsiniz. TEŞEKKÜRLER.
  ..

MiStRaL02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:44
DMİ Sayısal Tahminler Dairesini aradım az önce kar yağışının pazar gecesi 22.00 gibi İstanbul'da beklendiğini,2 gün süreceğini ancak sistemin dönüş hareketiyle zayıfladığını bu nedenle İstanbulda pazartesi gecesi hafif örtü beklendiğini söyledi.Efsane bir kar örtüsü olur mu diye sorduğumda ise yetkili;''Gündüzleri sıcaklık pek düşmeyeceğinden ve kar sınırında olacağından gece oluşan kar örtüsünün gündüzleri kalkacağını,sistemin etkisinin epey zayfladıgını bu nedenle efsane beklenmediğini ama bu kışın ilk örtülük karının yağacağını,yasal olmayan ve bilimsellikten uzak,hurafe niteliğindeki abartı tahmin yapanlara itibar edilmemesi gerektiğini söylediler.Bünyamin sürmeli hocamızda 18.00 da power fm de İstanbul için kar yağışının sistemin dönüş hareketleriyle zayıfladığını ve fazla benlenti içine girilmemesini söyledi.Efsane kestane olmuştur:) AHMAKMISIN NESİN .....SAYISAL TAHMİN DAİRE BASKALIGI HİCİBR SEKİLDE BOYLE SORULARA CEVAP VERMEZ SALLAMA ... ADAM GİBİ KENDİ TAHMİNİN OLDUGUNU SOYLE AKLINI ALIRIM AKILSIZ KALIRSIN ONA GÖRE
  ..

weatherman-2-3 GÜNLÜK EFSANE?02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:12
Yavaş yavaş belli olmaya başladı.Pazartesi2den itibaren 7-8-9 mart fırtına bol bol yağış var bie son dakika sürprizi olmazsa.Fakat görünen başlara gördüğümüz kuvvetli soğuğun bizi yalayacak olması.Evet kar olacak gibi,fakat sıcaklıklar eksi değerlere düşmekte sanki zorlanacak.Belkide düşemeyecek.Buda sadece yağdığı anda etkili olan 2'cıvık kar' demek.Cemal hocanın yazısınıda iyi analiz etmek gerek.7 martta kar beklemiyor.8-9 Martta o da Yükseklerde etkili kar bekliyor.Onun tahminine göre sıcaklık ancak yükseklerde kar yağmasına izin verecek.Bu sistemin arkasından hızlı bir ısınma süreci görülüyor blocking olmazsa....Tablo aşırı yağışlı,fırtınalı,cıvık kar yağışlı bir sistem...Efsane olur mu? bu haliyle olmaz...Ama uzun yıllar sonra mart ayında İstanbulda etkili olan bir sistem olur.CemL HOCA 1 METRE BELKİ DAHA FAZLA KARDAN BAHSEDİYOR...Enteresan bir tahmin.Bunu Arif hoca söylese ti'ye alınırdı kesin.böyle bir tablo oluşursa efsanenin babası olur...
  ..

summer02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:28
istanbul için efsane kestane olmuştur kar beklemeyin soğuk yine trakyada sınırlı kalacaktır.belki yine bir sulu kar geçişi olabilir istanbul için.başka birşey beklemeyin...
  ..

İstanbulda kar02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:25
Arif Bey Efsane son modellere gore sadece bir sistem olarak mı guzüküyor yoksa gerçek bir efsane gibi mi?
  ..

karseverugur02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:02
Sevgili admin ve Arif bey günlerdir yazmayacağım diyorum ama artık gına geldi banada kusura bakmayın.sohbetteki oplarınızın çoğu bana karşı olur olmaz laflar ediyorlar bunların başında da hiç şüphesiz Aytac geliyor ne yazıkki.neden Aytac diyorum çünkü bu adamın bence sorunları var.ve cogu kullanıcıylada anlaşamıyor.sizden ricam şu oplarınıza biraz daha dikkat edin lütfen.edemiyorsanızda biz onları uyaracagız bu saatten sonra tamam.sabır kalmadı haberiniz olsun.herkese iyi aksamlar dilerim.
  ..

şubatta extrem sistem02 Mart 2011 Çarşamba 21:03:50
arif üstad, bazı arkadaşlar 87 mart sistemi için hala ısrarla sibirya yükseği kaynaklı demektedir. üstad, 87 mart sistemi kutup kökenli değilmiydi. benim bildiğim kadarıyla 85 şbat sistemi sibirya kaynaklı sistemdi. 87 sistemi ise kutup kaynaklı bir sistemdi.üstad, yanılıyorsam lütfen doğrusunu söylermisin. saygılar..
Cevap:
87 martındaki sistem Sibirya kökenlidir.
  ..

karcıfurkan02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:45
arif abi itü de hava durumuna baktım perşenbe gününü hafif yağmur cuma günü hafif yağmur cumartesi güneşli pazar kky pzt kar salı gunu daha yoğun olmak üzere kar beklendiğini yazıyor sen buna katılıormusun acil cevap wer abi ne zmndır cevap wermiosun .s.s. bekliorum abi saygılarımla furkan.....
  ..

tahmin-akdeniz02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:06
arif abi 7 mart için bu ısparta denizli gibi yerlerde iki üç modeldir 850 hpa da 0 ve üstü var kar yağmayacakmı ya nolacak bu iş:(
  ..

Berat(ALTINDAĞ)02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:24
ankara bu sistemde cosacak gibi görünüyor 4 gündür 07 mart da kar başlıcağını gösteriyor ve değişmiyor bünyamin sürmeli beyin dediği gibi değişecek gibi görünmüyor....
  ..

fonez02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:02
arif abi ya soruyorum cvp vermiosun herkes merak ediyor istanbul da kar ne zaman başlıyacak
  ..

atasözü02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:32
erken öten horozun başını keserler diye atasözleri var...unutulmasın..
  xberatix@h..

aslan02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:05
once zayifliyacak sonra guclenecek gfsnin her zaman ki hali.
  ..

tolunay 02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:49
s.a arif abi. burda istanbuldan bahsediliyor biliyoruz ama senin bilgilerne tecrübene inandığım için sana sormak istiyorum abi. Trabzonda kar olur mu 7-8 martta ?
  ..

as çatalcaa02 Mart 2011 Çarşamba 20:03:48
850 hpada -12 giriyor istanbula daha ne olsun gece modellerin de bakalım son kararı yarın verelim.bir de arif abi çatalcada bu sistemden ne bekleriz.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1788
Sayfalar
< | 1 2 ... 1781 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 1789 1790 1791 1792 1793 1794 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,559 s
Sayaç: