Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



gıcıkpoyraz26 Nisan 2011 Salı 19:04:56
Bu baharda niye hala güneyli rüzgarlar göremedik ve hala soğuk karakterli rüzgarlarla boğuşuyoruz istanbulda ..Bu aksilik neden bu bahar..Bu bahar hala lodos göremedik.Bu saçmalık korrkarım ki yazımızı da mahvedecek ..
Cevap:
Mayısın ilk günlerinden itibaren güneyli rüzgarları görebileceğiz.
  xberatix@h..

SNOWLIKED26 Nisan 2011 Salı 18:04:12
acaba bu sene normallerin ustunde sicaklik ihtimali hic mi yoktur_ bu kis herkes cok soguk beklerken efsane mart disinda pek bisi olmadi yani yaz tahmini ne kadar isabetli olur_ tabiiki normallerde bunaltici olmayan hava istenir ancak ileri vadede ne kadar tutar _
Cevap:
Mevsimlik tahminlerde yanılma payı yüksek. Böyle tahminlere temkinli yaklaşmakta fayda var. Normalin üzerinde sıcaklık da olabilir elbet. En azından teknik olarak böyle birşey olamaz diyemeyiz. Söylediklerimiz sadece bir tahminden ibaret. Günü geldiğinde neler olacağını yaşayıp göreceğiz.
  ..

efe742126 Nisan 2011 Salı 11:04:16
Nisan ayındaki bu anormalliği açıklayacak biri yok mu? bu sert poyrazın ve ısınmayan havaların sebebi nedir.İklim kayması deniyoda peki kim kaydırıyor bu iklimi anlamadık bi türlü.. Cevap: Anormallik görmüyorum. Ocak, şubatta 20 derecelerin ölçülebildiği gibi nisan mayıs döneminde böyle havalar da görülebiliyor. Rüzgarlar basınç yerleşimlerine bağlı olarak çok kuzeyden geliyor. Çıkış noktası fazla uzağımızda. Onun için de çok soğuk esiyor. İklim kayması gibi düşünceleri doğru bulmuyorum. Bir kayma olacaksa dünya genelinde olur. Halbuki Batı ve Orta Avrupa'da aynı dönemde normallerin üzerinde sıcaklıklar var. Yani oralar ilkbaharı çoktandır layığıyla yaşıyorlar. Biz bu kez soğuk taraftayız. Sıcak tarafta da olabilirdik. Abartılacak birşey yok. Panik yapmayın. Arif Bey size aynen katılıyorum... 12 Nisan tarihinde almanyadan gelen tanıdıklarım orada hava sıcaklıklarının 15-20 dereceler arasında olduğunu söylediler... Aynı tarihte Bartında gündüz sıcaklığı bile 6 dereceyi geçmiyordu ve de sulu kar - dolu karışımı yağışlar gördük... Basınç yeleşimlerinin etkisi olsa gerek... Aynı basınç yerleşemleri OCAK ŞUBAT aylarında olsa kar şeklinde etkili yağışlar alırdık herhalde.KATILIYOR MUSUNUZ HOCAM..
Cevap:
Evet şüphesiz ki öyle olurdu. Genel beklenti mart ve nisanda görülen basınç yerleşimlerinin ocak ve şubatta görüleceği şeklindeydi. Biraz gecikti.
  ..

emrahc26 Nisan 2011 Salı 01:04:16
arıf abı onumzdkı gunler ıcın sendn kısa bır znguldak yags tahmını alabılırmym?bırde abı mayısta yags sıkıntsı cekeblırmyz?
Cevap:
Kuvvetli olmamak kaydıyla aralıklı yağış geçişleri görülecek. Mayısta yağış miktarı mevsim gereği bir miktar azalacaktır ama bu durum herhangi bir sıkıntı yaratmaz. Yeterince yağış aldığımızı düşünüyorum.
  znguldak.. | http://zngldk (52)

Bedirhan26 Nisan 2011 Salı 00:04:12
Biraz Daha Saygılı Davranırmısın, Tartışmaya Açık Ortamda Agresif Kelimeler Kurmanın Ne Anlamı Var! Birkere Kutuplarda Oluşan Alçak Basınçların Soğuk Karakterli Olması Sizin Gözünüz Önündeki "Buzlanmış Camı" ' Silecektir.
Cevap:
Kutuplarda alçak basınç alanları oluşmaz çok soğuk oldukları için yüksek basınç alanları oluşur. Subpolar bölgede gelişen alçak basınçların kutuplara doğru hareketi ve geçici bir süre bunların etkisi altına girme durumu sözkonusu olabilir ancak bunlar da hiçbir zaman soğuk karakterli olamazlar. Göreceli olarak ılıman hava taşırlar. Sanıyorum ben derdimi anlatamadım. Agresif olmam belki biraz da bundan. Varsın gözlerim buzlanmış olsun. Ne diyordu şarkıda? "Hergün güneş doğar yeter ki açık olsun perdeler" değil mi? Siz de pencerenizin olmasa bile gözlerinizin perdesini açın ki görülmesi gerekenleri rahatça görebilesiniz. Saygılar...
  .. | http://www.youtube.com/watch?v=Vm8qh9YeXDk (66)

tahmin-akdeniz25 Nisan 2011 Pazartesi 22:04:44
mayısla beraber sıcaklar da geliyor.termometreler 30 a yaklaşacak
  ..

Bedirhan25 Nisan 2011 Pazartesi 20:04:15
Arif Bey, Malesef Size Katılmıyorum İzlanda Basınc Alanı Evvelde Zaten Soğuk Karakterliydi, Ancak Gulf Stream 'ın Varoluşu Bu Bölgede Azor Yükseğini Oluşturup Karakteristik İzlanda Basıncı'nı Ortaya Çıkarmışdır Eğer Gulf Stream Son Bulursa Bu Durum Tekrar Normalle Dönecekdir Bence Olay'a Birazdaha Geniş Yaklaşın..
Cevap:
Katrandan hiç olur mu şeker cinsine ettiğim cinsine çeker sözünde olduğu gibi hayal mahsulü senaryolar peşinde koşarak olmayacak şeyleri sanki olabilirmiş gibi gösterme çabası içine girmeyi anlamsız buluyorum. İzlanda dinamik alçak basıncı o bölgede oluşuyorsa soğuk ve sıcak karşılaşması oralarda gerçekleştiği için oluyor. Gulf stream durursa ortada İzlanda alçak basıncı diye birşey kalmaz ki. Dinamik ab. alanı çok daha güneyde bir yerlerde oluşur basınç merkezlerinin yerlerinde sapmalar görülür deseniz anlarım ama siz eşyanın tabiatına aykırı fikirler öne sürüyorsunuz. Kuzey Atlantik'te geniş yüksek basınç alanları görülür ki buzul çağında olan da odur. Kim demiş eskiden İzlanda alçağı soğuk karakterliydi diye. Soğuk karakterli yüksek basıncı biliyoruz sıcak karakterli alçak basıncı da biliyoruz da soğuk karakterli alçak basınç neyin nesidir. Varsa bir örneği gösterin ben de bileyim. Yeni yeni icatlar çıkarmayın. Ben olaya geniş yaklaşmasına yaklaşırım da en azından akla ve mantığa ters düşmemek kaydıyla.
  ..

gurcanBURSA25 Nisan 2011 Pazartesi 13:04:40
havalar nezaman ısınacak ? ısınmak istiyorum artık
Cevap:
Mayısta normallere döneriz.
  ..

Ergün 25 Nisan 2011 Pazartesi 13:04:25
Sayın Arif Bey yaz tahmininiz memlekete hayırlı olur inşallah. ALLAH CC. her türlü afetten memleketimizi korur inşallah.
Cevap:
Amin.
  Ergun.yigi..

Havacı24 Nisan 2011 Pazar 22:04:43
Arif abi geçende sormuştum neden istanbulda aralıklı yağışlar ikindi ve sonrası başlıyor.Sende cevabını vermiştin peki doğu iller içindemi aynı şey geçerli ? yoksa yurt geneli yağışlar doğuda daha erkenmi başlıyor?
Cevap:
Yağışlar bir cephe sistemine bağlı gelişiyorsa farklı saat dilimlerinde görülebilir. Bahar aylarında daha çok iç kesimlerde görülen konvektif yağışlar ise genlede ikindi saatlerinde gelişiyor. Bu sene şimdiye kadar görülen yağışlar çoğunlukla cepheseldi. Mayısla beraber iç kesimlerde halk arasında kırkikindi yağışları olarak bilinen konvektif yağışlar görülmeye başlanacaktır.
  ..

tahmin-akdeniz24 Nisan 2011 Pazar 18:04:41
arif abi 1 mayısda ıspartada yağış ve sıcaklık durumu nasıl olur*piknik ve geziye mani olabilecek önemli bir yağış ya da sıcaklık düşüşü varmı sence o tarihler için?
Cevap:
İkindi saatlerinde yağış olasılığı yüksek. Sıcaklık değerleri bugünküne yakın seviyelerde olur. Açıkhava planları için uygun hava koşulları pek görünmüyor diyebilirim ama ciddi bir sıkıntı da yaşanmaz bana göre. Tipik bahar havası işte.
  ..

karşıyakalı_powerman24 Nisan 2011 Pazar 15:04:39
Arif Hocam surf için iyi bir sezon olacak demişsin gecen yaz rüzgarların genel olarak zayıf oluşu sezonu kötü geçirmemize sebep olmuştu, söylediklerin iyi haber, bu sene alaçatıdayız...
  ..

ariftarif24 Nisan 2011 Pazar 15:04:17
2011 Yılı Yaz Tahmini: Yurdun kuzey ve batı kesimlerinde çoğu zaman mevsim normalleri civarında güney ve doğu kesimlerinde ise uzun yıllar ortalamalarının üzerinde sıcaklıklar görülecek yağış miktarı geçen seneden az ve ortalamalara yakın olacaktır. Basra alçak basıncı bu sene fazla kuvvetlenemeyecek daha çok güney ve doğu kesimlerde etkili olacaktır. Batı kesimlerde Kuzey Afrika üzerinden gelmesi muhtemel sıcak hava dalgalarına bağlı olarak sıcaklıkların kısa süreliğine ortalamaların üzerine çıkması beklenebilir. Avrupa genelinde hakimiyetini hissettirecek Azor yükseği ve buna bağlı gelişecek kuzeyli rüzgarlar nedeniyle kuzey ve batı kesimlerde bunaltıcı olmayan hatta mevsimine göre serince diyebileceğimiz günler aşırı sıcak günlere nazaran sayıca daha fazla olacaktır. Geçen seneyle kıyasladığımızda haziranda görülen yağışlı günler ile ağustosun hemen hemen tamamında etkili olan uzun süreli kavurucu sıcaklar bu sene görülmeyecek sıcaklık ve yağış dağılımı bakımından oldukça dengeli genel olarak uzun yıllar ortalamaları civarında gayet sıradan, alışılagelmiş diyebileceğimiz bir yaz mevsimi yaşanacaktır. Yelken sporuyla ilgilenen yada sörf yapanlar için Marmara ve Ege'de şartlar elverişli olacağa benziyor. Buralarda deniz sezonunun açılması ise biraz gecikebilir.
  ..

bulut7524 Nisan 2011 Pazar 14:04:29
Arif abi ben pdo ile enso'nun arasındaki farkı merak ediyorum. Enso nedir pdo nedir. Örneğin önümüzdeki kış enso pozitif, pdo negatif olursa nasıl bir sonuç ortaya çıkar, enso negatif, pdo pozitif olursa nasıl bir sonuç ortaya çıkar veya ne beklenmelidir, her ikisi de negatif olursa nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve ne beklenmelidir. Küresel iklime veya geniş alanlı bir iklime ne gibi katkıları vardır. Enso'mu daha uzun yıllar kararlıdır pdo'mu. Arşivlere baktığımda pdo 1944'den 1978'e kadar 4-5 sene haricinde hep ekside olmuş. Şu anda da -2'ye yakın durumda. Merak ettim bu mevzuyu abi. Aydınlatırsan çok sevinirim saygılar sunuyorum.
Cevap:
ENSO tropikal Pasifikteki PDO ise daha kuzeyde 20 derece kuzey enlemleri civarındaki su sıcaklığı anomalisini ifade ediyor. ENSO'nun muson bölgesine doğrudan etkisi var yaz mevsiminde muson alçağını da bizi etkilediğini biliyoruz. Bu nedenle El Nino yıllarında yaz mevsimi çoğunluklla bunaltıcı geçer şeklinde bir genelleme dışında bir genelleme yapamıyoruz. Yılın diğer dönemlerinde çok farklı etkileri olabiliyor. Bunlardan daha önemlisi bizim için NAO, AO, AMO gibi veriler. Onlara odaklanmak en doğrusu.
  ..

kocaeli24 Nisan 2011 Pazar 13:04:16
bence gelecek sene kar yağışlarını bol alıcaz gibi gözüküyor ENSO ya baktığımızda arşivde - lerden nötr çıktığında bol kar yağışı almışız 2004 mesala 1987 gibi yıllarda sürekli böyle durumlar var.şuanki mevsim normalleerinin altında geçen sıcaklıkların nedenide bu bence - den artıya çıkıyoruz.BU BENİM TAHMİNİM AMA DAHA ÇOK ZAMAN VAR.SİZ NE DERSİNİ DÜŞÜNCEM DOĞRUMU
Cevap:
Süre çok uzun ama şu anki veriler ışığında Avrupa genelinde yüksek basınçların hakimiyetinde bir kış mevsimi ihtimalini daha yüksek görüyorum. Bunun bize yansımalarının nasıl olacağını zaman gösterecek. Bugünlerde görmeye alıştığımız sinoptik görünümler önümüzdeki kış döneminde sıklıkla karşımıza çıkabilir. Unutulmamalıdır ki sonbahardaki verilerle yapılacak tahminler daha sağlıklı sonuçlar verecektir. Henüz, düşünceniz doğrudur yada yanlıştır şeklinde bir değerlendirme yapacak durumda değiliz. Zamanı geldiğinde hep birlikte tahmininizin ne oranda başarılı olup olmadığını gözden geçiririz.
  ..

Bedirhan23 Nisan 2011 Cumartesi 17:04:49
Arif Bey, Sanırsam Yazım'daki Kelimeler'e Dikkat Etmediniz Ben Akdeniz Havzasından Bahsetmekdeyim.
Cevap:
Dikkat edersen verdiğim cevap senin yazdıklarınla ilgili değil. Semih'in, bir uzmanın gelecekte basınç karakterlerinin değişeceğine yönelik düşüncesiyle ilgili. Gelecekte kutupsal hava akımları daha güneye inebilir sıcakla soğuk karşılaşması da doğal olarak daha güneyde gerçekleşebilir böyle olunca da dinamik İzlanda a.b alanı daha güneye kayarak ismi de atıyorum Britanya alçak basıncı olarak değişebilir gibi bir varsayım daha mantıklı olabilir. Ancak oralarda oluşacak bir alçak basıncın ismi ne olursa olsun ve nerede oluşursa oluşsun soğuk karakterli olması beklenmemeli.
  ..

EFSANE-SEMİH23 Nisan 2011 Cumartesi 17:04:18
Ariftarif@:Mantık hatası var ayrıca. Arif Bey Mantık Hatası Nerde Var? -------------------------------------------------------- ------------------------ Cevap: İzlanda alçak basıncının gelecekte soğuk karakterli olabileceğiyle ilgili beklenti mantık hatası içeriyor. Basınç merkezlerinin etki alanları değişebilir alışılagelmiş yerlerinden ciddi sapmalar bile olabilir belki ama İzlanda'nın soğuk karakterli olması gibi birşey sözkonusu olamaz. İKLİMDE MANTIK ARANMAMALI.
Cevap:
Arayan mevlasını da bulur belasını da.
  ..

Admin22 Nisan 2011 Cuma 19:04:29
Başsağlığı dileyen tüm arkadaşlara sağolun, varolun. Dostlar sağolsun.
  .. | http://www.facebook.com/Havaturka (96)

Bedirhan22 Nisan 2011 Cuma 19:04:53
Ariftarif@:Mantık hatası var ayrıca. Arif Bey Mantık Hatası Nerde Var?
Cevap:
İzlanda alçak basıncının gelecekte soğuk karakterli olabileceğiyle ilgili beklenti mantık hatası içeriyor. Basınç merkezlerinin etki alanları değişebilir alışılagelmiş yerlerinden ciddi sapmalar bile olabilir belki ama İzlanda'nın soğuk karakterli olması gibi birşey sözkonusu olamaz.
  ..

tahmin-akdeniz22 Nisan 2011 Cuma 18:04:51
yağmurdan şikayetçi değiliz tabi ki ama modellere bakınca mayıs 5 e kadar bize bahar yok gözüküyor gene.sıcaklık mayısa geldik daha 20 derece olmadı son yılllara nazaran en zıt ilkbahar.
  ..

KLİMOPSİKOPAT22 Nisan 2011 Cuma 17:04:29
Nisan ayındaki bu anormalliği açıklayacak biri yok mu? bu sert poyrazın ve ısınmayan havaların sebebi nedir.İklim kayması deniyoda peki kim kaydırıyor bu iklimi anlamadık bi türlü..
Cevap:
Anormallik görmüyorum. Ocak, şubatta 20 derecelerin ölçülebildiği gibi nisan mayıs döneminde böyle havalar da görülebiliyor. Rüzgarlar basınç yerleşimlerine bağlı olarak çok kuzeyden geliyor. Çıkış noktası fazla uzağımızda. Onun için de çok soğuk esiyor. İklim kayması gibi düşünceleri doğru bulmuyorum. Bir kayma olacaksa dünya genelinde olur. Halbuki Batı ve Orta Avrupa'da aynı dönemde normallerin üzerinde sıcaklıklar var. Yani oralar ilkbaharı çoktandır layığıyla yaşıyorlar. Biz bu kez soğuk taraftayız. Sıcak tarafta da olabilirdik. Abartılacak birşey yok. Panik yapmayın.
  xberatix@h..

EFSANE-SEMİH22 Nisan 2011 Cuma 12:04:57
DÜN GÜNCELLENEN SON IRI GENELDE NORNALLER ÜSTÜ DEMİŞ YAZ İÇİN.SON ENSO HALA NÖTR KIŞ DİYOR.
  ..

EFSANE-SEMİH22 Nisan 2011 Cuma 10:04:47
emrecan 21 Nisan 2011 Perşembe 17:04:10 arif abi hangi verilere bakıcağını açıklayacaktın EFSANE-SEMİH sn de bişey söylesene :d ABİ DEDİK BAĞRIMIZA BASTIK OLMUYO BÖLE ARİF ABİ:)
Cevap:
Çok yakında.
  ..

BLUESKY22 Nisan 2011 Cuma 08:04:37
Bayılıyorum poyrazın şu soğuk yüzüne. İnşallah bütün yaz böyle geçer. Mademki kış kış gibi geçmiyor yaz da yaz gibi geçmesin.
  ..

toros7022 Nisan 2011 Cuma 01:04:12
12 Nisan günü Karaman-Sarıveliler İlçesi Kar Sonrası Görüntüler (Rakım 1400) http://i1104.hizliresim.com/2011/4/21/14083.jpg http://i1104.hizliresim.com/2011/4/22/53.jpg http://i 1104.hizliresim.com/2011/4/22/71.jpg
  ..



klimopsikopat21 Nisan 2011 Perşembe 22:04:24
Bu lanet olası poyraz niye yapıştı ve terketmiyo batıyı anlamış değilim ? ara mevsimler yok . 5 gün daha poyraz sert ! peki neden böyle? tanrı baharda izne mi çıktı! diycem günaha giricem .Beynimiz dondu 20 gündür bu ne beee.
  xberatix@h..

1Our21 Nisan 2011 Perşembe 19:04:08
Sanki şöyle oldu gibi...Yaz: Mayıs, Haziran, Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim. Kış: Kasım, Aralık, Ocak, Şubat, Mart, Nisan:). Ara mevsimler yok oldu artık.
  ..

1Our21 Nisan 2011 Perşembe 19:04:30
Imparatore bizim sitede herkes malazcayı bilir sen de umarım tez vakitte öğrenirsin. Şaka bir yana haklısın=).
  ..

zade4321 Nisan 2011 Perşembe 17:04:27
EFSANE-SEMİH 20 Nisan 2011 Çarşamba 09:04:19 BU SENE YAZ YAĞMURU,GOK GURULTUSU,ŞİMŞEK BOL OLUR.İNŞ. GEÇEN SENEKİ HAZİRAN VE TEMMUZ GİBİ OLUR.2-3 SENEDİR SOYLUYORUM APAÇIK BİR ŞEKİLDE MEVSİM KAYMASI VAR.KIŞ İLKBAHAR VE YAZA KAYIYOR.SONBAHARDA İLE KIŞA GİRİŞTE GÜÇLÜ SİSTEMLER OLUYOR.ÖRNEK İNGILTERE.. dediklerine katılmamak mümkün değil zaten dmi sitesindede bununla ilgili veriler var.bir kaç senedir artık ilkbahar aylarında kar ve don daha ileri aylara sarkarken sonbaharda daha geç don olmaya başlamış.avrupa kasım ve aralıkta kışa çok hızlı bir giriş yaptı fakat ocak şubat mart ve nisan normallerin üstünde sıcak geçti.ülkemiz kasım ve aralıkta sıcak tarafta iken sonrasında ve içinde bulunduğumuz nisanda da soğuk tarafta kaldı.sanırım bu bir döngü.
  vehbikeler..

emrecan21 Nisan 2011 Perşembe 17:04:10
arif abi hangi verilere bakıcağını açıklayacaktın EFSANE-SEMİH sn de bişey söylesene :d
  ..

TaHmİnCiMaRaZ21 Nisan 2011 Perşembe 16:04:43
pazar yagmuru istb arkadaşım. diyim sana ara sıra belki güneş bulutların arasından cıka bilir. iyi günler
  ..

imparatore21 Nisan 2011 Perşembe 15:04:07
TaHmİnCiMaRaZ 20 Nisan 2011 Çarşamba 07:04:08 - sabah oldu. ve radar dolmuş. ama ne fırtına var ne yagış. diyen arkadaşlarımız.olcaktır. zamanla yagış istb da rüzgarla bilikte etkli olucak. yarın perşembe güneşe doyacak. olan istb da baharın geldigini gösterecek olan güneş. güzelce gökyüzünde güzel bi görüntü oluşturacaktır.ARKADAŞIM HASTAMISIN SEN GÜZEL TÜRKÇEMİZİ KATLETMEDEN ADAM GİBİ YAZSANA ŞU YORUMLARINI. BU YORUMLARINI BİLEREK BÖYLE YAZDIĞINI ADIM GİBİ BİLİYORUM. ÇÜNKÜ ADMİN ONURA BAŞSAĞLIĞINDA BULUNDUĞUN YORUMUNDA SON DERECE DÜZGÜN VE MANTIKLI BİR TÜRKÇE KULLANIMIN VARDI FAKAT BU YORUMUNUN DIŞINDAKİ YORUMLARINDA TÜRKÇEMİZİ LAUBALİ BİR ŞEKİLDE Tİ’ YE ALARAK DALGA GEÇİYORSUN RESMEN. HAVATURKADAN RİCAM BU MARAZ DENEN KİŞİ TÜRKÇEMİZİ KATLETTİĞİ SÜRECE BURADAN YORUMLARI YAYINLANMASIN LÜTFEN. ÇÜNKÜ BİLEREK ABUK SUBUK YAZILAR YAZIYOR.
  ..

kuzey balıkcısı efkan21 Nisan 2011 Perşembe 11:04:18
SEMIH KARDES IKLIM KAYMAI DIYOSUNDA PEKI MEVSIM KAYMASI ICIN EKSENINDE KAYMASI LAZIM EKSENDE BI DEGISIKLIK YOK YANI BUNLAR OLAAGAN HADISLER
  efkan_gule..

diyalektik21 Nisan 2011 Perşembe 09:04:18
İstanbul'da güneşi görmek çok güzel. Bir süredir bahar ortasında kışı yaşıyorduk. Her mevsim yerinde anlamlı. Elbetteki nisan ayı için normal hava koşulları ancak insan, şubat ayında kar'ı özler gibi güneşi de özlüyor...
  ..

liman21 Nisan 2011 Perşembe 04:04:49
BU ARALAR PEK GİREMİYORUM SİTEYE MALUM ŞAMPİYONLUK KOVALIYORUZ , BU DEPLASMAN SENİN BU DEPLASMAN BENİM DOLANIP DURUYORUZ , HERKESE İYİ MUHABBETLER ONUR TEKRAR BAŞIN SAOLSUN KARDEŞİM ALLAH SABIRLAR VERSİN SANA VE AİLENE
  ..

emre3421 Nisan 2011 Perşembe 00:04:51
pazar günü istanbul için hava nasıl olur ales sınavım var.. dmi yağmurlu gösteriyor ama inş güneşli olur :)
  ..

semih5420 Nisan 2011 Çarşamba 23:04:50
s.a arif abi şuanda yağan yağmurun içerisinde radyasyon söylentisi var birkaç arkadaş toprakta radyasyona rastlanıldığını söylemiş acaba yağan yağmur bizlere zarar verirmi sanıyorum böyle bişey görülse dmi tarafından uyarı yapılırdı diye düşünüyorum saygılarımla..
  ..

berk20 Nisan 2011 Çarşamba 22:04:21
sabahtan beri hiç durmadan şiddetlice yağmur yağdı. şehir merkezinde ırmaklar oluştu, çağlayanlar oluştu yer yer şelaleler oluştu antalya'da.
  ..

1Our20 Nisan 2011 Çarşamba 18:04:26
Şehre kar temizleme araçları girmiş=)
  .. | http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=23132433 (319)

1Our20 Nisan 2011 Çarşamba 18:04:58
Fantastik havalarıyla ünlü Antalya, şok serisine devam ediyor=))).
  .. | http://www.aktifhaber.com/antalyada-30-santimetre-dolu-yagdi-427791h.htm (290)

mali20 Nisan 2011 Çarşamba 15:04:13
yarın 23 nisan kutlamasi yapacağız konya için yarınki tahmininiz nedir
Cevap:
Yağış olasılığı yüksek.
  ..

imparatore20 Nisan 2011 Çarşamba 13:04:43
snowhuso 19 Nisan 2011 Salı 22:04:19 - arkadaşlar, ben yaz tahminlerimi genelde 15 mayıs ve sonrası yapıyorum.ancak ufukta gördüğüm yaz ;bilhassa temmuz - ağustos dönemi kuzeybatımızdaki azor antisiklonunun kışın yapamadığını yapacak ve zaman zaman kuvvetli karayele neden olarak bunaltıcı yaz sıcaklıklarını bilhassa da marmarada pek de hissetirmeyeceğini düşünüyorum. yani kısacası bu yaz başta marmara olmak üzere batı bölgelerimizde fazla sıcak olmayan buna karşın başta g.doğu olmak üzere iç ve doğu bölgelerimizde basra termik alçak basıncının etkisiyle yer yer bunaltıcı sıcakların yaşanabileceği bir yaz mevsimi olabileceği şeklindedir.ancak elbeete ki 3 hafta sonra birçok data daha net olacağından daha net bir tahmin yapabilirim....MEDYADAN OKU OKU HABERLERİ SONRA GEL BURDA ALINTI YAP MEVSİMSEL TAHMİNİMİ AÇIKLIYORUM DE YOK YA BİREBİR KOPYA ÇEKMİŞSİN ! KIŞIN YAPTIĞIN TAHMİNLERDE KOCAMAN BİR FİYASKOYDU ZATEN. OCAK-ŞUBAT AVRUPADA ÇOK SERT GEÇECEKTİ SÖZDE.
  ..

EFSANE-SEMİH20 Nisan 2011 Çarşamba 09:04:19
BU SENE YAZ YAĞMURU,GOK GURULTUSU,ŞİMŞEK BOL OLUR.İNŞ. GEÇEN SENEKİ HAZİRAN VE TEMMUZ GİBİ OLUR.2-3 SENEDİR SOYLUYORUM APAÇIK BİR ŞEKİLDE MEVSİM KAYMASI VAR.KIŞ İLKBAHAR VE YAZA KAYIYOR.SONBAHARDA İLE KIŞA GİRİŞTE GÜÇLÜ SİSTEMLER OLUYOR.ÖRNEK İNGILTERE..
  ..

EFSANE-SEMİH20 Nisan 2011 Çarşamba 09:04:16
EFSANE-SEMİH 19 Nisan 2011 Salı 11:04:39 Bedirhan 19 Nisan 2011 Salı 09:04:39 Genişli Çaplı Araştırdığım Bir Konu Var, "Akdeniz'de Soğuk Su Akıntısı ve cT Kütleleri" Son Zamanlar'da 1/2 Senelik Periyodlar'da Akdeniz Üzerinden Gelen Depresyonların Soğuk Kütleler Oluşturduğunu ve Anormal Yağışlar Bıraktığı Çarpıcı Bir Gelişme Genelikle Gökgürültülü Sağanak Kar Yağışları Mevsimsiz Bir Şekilde Yağmaktadır Bu Yağışlar Cephenin Sürüklenmesiyle Çok Soğuyan Bir Kütle Haline Sebep Olan Bulutlar'dan Meydan'a Gelmektedir Peki Buna Sebep Olan Kaynaklar ve Bulutlar'a Bu Hacmi Yaratabilen Buharlaşma Nasıl Meydana Gelmektedir, Bu Olaylar İlerliyen Zamanlar'da Yurdumuz'da Nasıl Bir Etki Yaratabilir? Saygın Görüşler Beklemekdeyim.. MEVSİMLİK TAHMİNLERLE UĞRAŞAN BİR UZMAN BASINÇ KARAKTERLERİNİN GELECEKTE DEĞİŞECEĞİNİ SÖYLEDİ YANİ İZLANDA A.B Sİ'NİN SOĞUK KARAKTERLİ OLACAĞINI.NE DERSİN ARİF ABİ ---------------------------------------------------- ---------------------------- Cevap: Böyle şeylere ancak faraziye derim. FARAZİYE(VARSAYIM)BÖYLE BİR FARAZİYEDE BULUNMAK DAHİ TEHLİKELİ BİŞEY ARİF ABİ.
Cevap:
Mantık hatası var ayrıca.
  ..

TaHmİnCiMaRaZ20 Nisan 2011 Çarşamba 07:04:08
sabah oldu. ve radar dolmuş. ama ne fırtına var ne yagış. diyen arkadaşlarımız.olcaktır. zamanla yagış istb da rüzgarla bilikte etkli olucak. yarın perşembe güneşe doyacak. olan istb da baharın geldigini gösterecek olan güneş. güzelce gökyüzünde güzel bi görüntü oluşturacaktır.
  ..

alex20 Nisan 2011 Çarşamba 03:04:45
Rusya ile aramızda vizeler kalkınca mı kışın gelmeyen soğuk hava dalgaları üstümüze ve özellikle batıya yerleşiyor. Yoksa ruslarla nasa özel bir anlaşmayla üzerimizde bir iklim deneyi mi yapıyo.DMİ böyle konulara fransız kalan bir kurum olunca mecburen size soruyoruz..
Cevap:
Deneylerle falan ilgisi yok. Daha önce de benzer durumlar yaşandı. Mikdat Kadıoğlu son yazısında buna değinmiş.
  xberatix@h.. | http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/17567318.asp?yazarid=109 (166)

fasafiso20 Nisan 2011 Çarşamba 03:04:58
NASA batıda uydular üzerinden deney yapıyor galiba..
  xberatix@h..

emrahc20 Nisan 2011 Çarşamba 00:04:57
abi iznin olursa son bir sorum olack.znguldakta karadenzdn gelen yags uzun sureli ve hafif/orta kuvvette oluyor ama akdenz kaynakli bir yags olursa kisa zamanda kuvvetli yagis olarak gorulmesnin bir nedni varmdr?
Cevap:
Cephe karakteriyle de ilgili biraz. Ayrıca sistemlerin ömrüyle de bağlantılı. Sistemlerin de bir enerjisi vardır. Cephe sisteminin ömrünün tamalamasına yakın yağışlar da zayıflamaya başlar. Senin yağışlar Karadeniz'den gelmeye başlıyor dediğin dönemlerde çoğunlukla sistemin doğuya hareket edip enerjisini tüketerek oklüzyon haline gelmesi durumu ortaya çıkıyor. Aynı dönemde basınç giderek yükseliyor ve yağış da zayıflıyor. Akdeniz kökenli sistemler sıcak denizlerde gelişen tüm sistemler gibi buharlaşmanın fazla olmasından dolayı daha fazla yağış bırakma potansiyeline sahiptir ancak şartlar uygun olursa Karadeniz'den gelen bir sistem de kısa süreli yoğun yağış bırakabilir.
  znguldak.. | http://. (47)

emrahc20 Nisan 2011 Çarşamba 00:04:26
emrahc 19 Nisan 2011 Salı 23:04:41 Tarantula ve arif abi bati karadnzde olusan yogun bulutlan ma Znguldaka kuvvetli yags getirirmi? Cevap: Maşallah de. Bol bol yağacak. Berekettir bu bereket. Merak etme herhangi bir sıkıntı yaratmaz. Ayrıca yazın çok ararız bu yağışları.ABI ZATEN BEN DORT GOZLE SOYLE KUVVETLI BIR YAĞMUR BEKLYORUM ALLAH IN IZNYLE YETERKI YAGMUR YAGSN.TOPRAGA KAN OLUR YA
  ... | http://znguldak (45)

slept20 Nisan 2011 Çarşamba 00:04:23
şu güzelliğe bak aylarca can ata ata beklediğimiz oluşumlar hemde fazlasıyla karadenizden üzerimize doğru geliyor. malesef şartlar şubat 25 ten sonra bizim lehimize döndü ama çok geç kaldı.mart sistemi şubat 10 gibi gelseydi tarih yazardık ama kısmet böyleymiş.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1694
Sayfalar
< | 1 2 ... 1687 1688 1689 1690 1691 1692 1693 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:7,464 s
Sayaç: