Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



derya19 Eylül 2011 Pazartesi 12:09:19
Arif Bey , daha öncede sormuştum Met Office in sonbahar kış tahmininde ülkemizi normallerin 1-1,5 derece sıcaklığını altında gösterirken yağışları ülkemizin batısında normallerin biraz üzeri vermiş.Sizin bu sitede ki tahmine ait yorumunuz nedir.Birde Enso olayını çok basit bir şekilde anlatırmısınız ve ülkemiz için hangi değerler de olursa bizim için iyi olur.Şimdiden teşekkür ederim ilginize...
Cevap:
Metoffice'de yayınlanan o tahmin Dünya Meteoroloji Örgütü'ne bağlı GPC biriminin tahminleridir. Soğuma konusunda hemen hemen tüm projeksiyonlarda mutabakat vardır ancak yağış konusunda farklı veriler olduğu için net iadelerden en azından şimdilik kaçınmayı tercih ediyorum. Bu tahmin pek tabii ki gerçekleşebilir. Zaman içinde göreceğiz. ENSO'nun bize yaz aylarında daha belirgin etkileri varken kışın değişkenlik gösterebiliyor. Mesela bir El Nino yılının çok sert geçtiği de olmuştur gayet yumuşak geçtiği de. Ancak yaz aylarında ekseriyetle normalden daha sıcak geçmektedir. La Nina şayet yeterince kuvvetliyse veya bir sonraki yıl tekerrür etmişse dünya genelinde soğumaya dolayısıyla yüksek basınç alanlarının daha geniş alanlar kaplamasına ve yağışların çoğu yerde azalmasına yol açıyor. Biz de tahminlerimizi yaparken bu durumu dikkate alıyoruz.
  derya..

snowhuso19 Eylül 2011 Pazartesi 11:09:48
Üstadım, benim ENSO beklentim -0,3 ila -0,5 aralıklarında salınan bir la nina olabileceği yönündedir. Siz daha güçlü bir la nina etkisi mi bekliyorsunuz ya da nötr bir ENSO beklentiniz mi mevcut?. saygılar.....
Cevap:
Benim de beklentim sizinkine yakın. -0,5 civarında olabilir.
  ..

AlexanderMahone19 Eylül 2011 Pazartesi 10:09:04
wetterzentrale neyin kafasında anlamış değilim. 850 hpa'da 20-25'lerde gezinecekmiş ekim başları. arif abi senin ekimle ilgili görüşün nedir?
Cevap:
O modelleri 1 haftadan sonrası için çok fazla dikkate almayın.
  ..

ERMAN19 Eylül 2011 Pazartesi 09:09:13
Arif abi bu sabah modelınde 180 den sonraki dönemde bu kış bizi nelerin beklediğini çok iyi gösteren sinoptik görünümler var..Eğer gerceklesırse mevsımıne göre oldukca soguk havalar bıze gelebılır ama 180 sonrası ne kadar guvenılır hepımız bılıyoruz..Sadece görünüm acısından bu kıs beklenenlere yakın seyler dıyebılırmıyız sen ne dersın abi?
Cevap:
Evet, benzer oluşumları görme olasılığımız yüksek.
  ..

diyalektik19 Eylül 2011 Pazartesi 09:09:47
Sistem Çanakkale- Balıkesir arasına patlayacak gibi duruyor. Bir kaç gündür diyagram senaryo ve ana modeli aynı yeri işaret ediyor. Yani büyük olasılıkla yağışın ağır kısmı Tekirdağ, Çanakkale ve ilçelerinde görülme olasılığı çok yüksek...
Cevap:
Sistem şu anki haliyle hafiften geçen sene ekim ayında daha çok Güney Marmara'da etkili olan sistemi andırıyor. Sonuçları da muhtemelen benzeşecektir. Yağış miktarları o sistemdeki kadar olmayacak belki ama Çanakkale-Eskişehir arasında kalan bazı yerlerde yakın değerler ölçülebilir. O sistemle ilgili bir analiz havadelisinin blogunda yayınlanmıştı. Linki aşağıda.
  .. | http://havadelisi.com/2010/10/14/bursa-beypazari-hattinda-tarihi-ekim-gecesi/ (159)

karcı bartu19 Eylül 2011 Pazartesi 09:09:42
tarantulanın yeni sistemide fos cıktı :D
  ..

tahminci_maraz19 Eylül 2011 Pazartesi 08:09:35
istanbulun kışı
  .. | http://a1109.hizliresim.com/11/9/19/2702.jpg (288)

ariftarif19 Eylül 2011 Pazartesi 07:09:07
Çok yakında kış tahminimizi yayınlıyoruz. Onun öncesinde biraz reklam yapıp sizlere geçen sene eylül ayında yaptığımız kış değerlendirmemizde aralık-ocak-şubat ayları için -1,3 'lük ENSO tahminimizin nasıl da cuk oturduğunu hatırlatmak istiyorum. Ne dersiniz? Yetenek Sizsiniz'e katılmalı mıyım sizce? border=0
  .. | http://ggweather.com/enso/oni.htm (226)

barısfb19 Eylül 2011 Pazartesi 01:09:14
arif bey bu kışın 2007 kışına benzeme ihtimali varmı??yanlış hatırlamıyorsam 2007 de sibirya kışıydı ama kurak bir kıştı .yanlış biliyorda olabilirim.2. bir soru ise ağustosun basından beri yasadığımız durağan donem bir omega modelmidir?? saygılar..
Cevap:
2007 gibi olmaz diyemem ama düşük bir ihtimaldir. Yaşadığımız durağan dönemin sebabi bir omega bağlı değil. Daha farklı sebepleri var, haftasonunda anlatacağım.
  ..

NoRtHsİbİr19 Eylül 2011 Pazartesi 01:09:02
peki arif hocam diyorsunuzki bu sene kar çoğu yerde kasımda gelicek diyorsunuz en son yanılmıyorsam 2006 da gormustum kasımda karı ozamanda sibirya hakimiyeti vardı gerçi ama nedense sibiryanın bu sene daha aktif olucağını sölüyorsunuz sibiryanın bu derece etkenliğini neye bağlıyorsunuz peki bunu ögrenmek istiyorum?
Cevap:
Teknik anlatım gerektirir. Mevcut şartlarda kış aylarında yüksek ihtimalle olması gereken Sibirya yükseğinin kıta genelinde hakim olmasıdır.
  ..

ozkaradag19 Eylül 2011 Pazartesi 00:09:10
Cevap: 2008 kışındakine benzer bir kış yaşayabilirsiniz. Benim çıkardığım sonuç pekçok mevsimlik tahmin modeli Avrupa genelinde yüksek basınç hakimiyeti ve dolayısıyla soğuma öngörüyor ve bunun doğal bir sonucu olarak da pekçok yerde yağış miktarları ortalamaların altına inebilir. Şimdilik söyleyebileceklerim bunlar.------------- Selamlar, o zaman yağış yönünden korkulacak bir durumun olmadığını varsayıyorum. Yani normallerin çok az altında değil de az, biraz altında anladım. Cevabın için çok teşekkürler ustam. Erciyes'ten sevgiler...
Cevap:
Rica ederim. Sana da saygılar, sevgiler...
  ..

beyazbulut18 Eylül 2011 Pazar 23:09:55
Bugün itibariyle Pendik'e 76 gündür sadece 1 gün yağmur yağdı.Rekor kendini yenilemeye devam ediyor.
  ..

İbrahim18 Eylül 2011 Pazar 21:09:11
Bu kış karadeniz kıyılarında yeteri kadar soğuk olurmu? Kuzeyden salınımlar olucakmı.
Cevap:
Evet, sıklıkla görülecek kuzeyli hava akımları nedeniyle oldukça soğuk bir kış geçireceksiniz.
  ..

TahminMaltepe18 Eylül 2011 Pazar 21:09:41
Güneş, Göktaşları ve uzayla ilgili herşeyi bulabileceğiniz bir site tavsiye ederim. Sitenin dili ingilizcedir ayrıca arşiv de mevcut.
  .. | http://www.spaceweather.com/ (95)

bERK ÖZMEN18 Eylül 2011 Pazar 21:09:12
her geçen gün izmir için verilen yağış miktarı azalmakta !.. sanırım sistemin ağırlıgı bandırma-mkemalpaşa-balya-gönen-lapseki-biga-yenice aralıgında güzel yağışlar bırakacak gibi duruyor
  ..

bulut7518 Eylül 2011 Pazar 20:09:57
Umut Sallak arkadaşımızın gönderdiği linkte güneş aktivitesinin 2013-2014 yıllarında doruk noktasına ulaşacağı belirtiliyor. Evet doğrudur. Fakat bu konuya bir açıklama getirmek istiyorum. Güneş aktivitelerinin 11 yıllık periyotları vardır. Şu anda güneş aktivitesinin yüksek olması gereken zamandayız. Fakat güneş aktivitesi, yüksek olması gereken seviyede değil. Doruk noktasına ulaşacağı zaman da gerekli seviyede olmayacak. Yani ulaşacağı doruk noktasının hakkını vermeyecek tabiri caizse. Kelebek diyagramı ve manyetik alan şemasında bunu söylemiştim. Önceki doruk noktalarının çok düşük seviyesinde kalacak. Daha sonraki çevrim de çok geç gerçekleşecek. Hadise budur, doruk noktasına zaten her 11 yılda bir düzenli olarak ulaşır. önemli olan aktivite seviyesidir.
  ..

tarantula18 Eylül 2011 Pazar 20:09:02
demogoji yapma eylülün son 10 günü hergün yağış demedim ki 20 25 eylül arası dedim iyi oku yazılarımı sonra eylülün son 10 günü serin ve ara ara yağışlı olacak diyorum artı birşey daha eylülün sonu ekimin başında da balkanlara soğuk inecek gibi duruyor umut kardeşim polemiklere kapalıyım ok bu sene işime bakacam hadi canım bye
  ..

TahminMaltepe18 Eylül 2011 Pazar 19:09:46
Marmara ve Batı karadenizde rüzgar etkili oluyor.
  .. | http://www.dmi.gov.tr/deniz/metu3-ayrintili.aspx?b=Danube&t=W&s=03&g=a#sayfaBaslik (101)

Umut Sallak18 Eylül 2011 Pazar 19:09:14
Eylül'ün son 10 günü yağış bekliyorsun umutsuz vaka ben miyim sen misin görücez :)
  ..

MiStRaL18 Eylül 2011 Pazar 19:09:17
istanbul 13 mm gibi belki biraz gecer
  ..

MiStRaL18 Eylül 2011 Pazar 19:09:55
en fazla yagisi bandirma alacak gibi 50 mm uzeri
  ..

tarantula18 Eylül 2011 Pazar 19:09:55
UMUT SALLAK ABARTTIM MI KABARTTIM MI SİSTEM GELİNCE ANLARSIN UMUTSUZ VAKA
Cevap:
Kek gibi kabaracaksın bebişim. Çayı demle geliyorum.
  ..

serdivanlı18 Eylül 2011 Pazar 18:09:40
Arif Abi nasılsın iyimisin abi 2 ton Sibirya kömürü aldık kışı bekliyoruz Sibiryanın Kömürü geldi Sibiryanın havasını da bekliyoruz Sakarya ya. Yeter mi 2 ton ne diyon :)
Cevap:
Yeter herhalde.
  ..

KÖFTECİ AHMET TRABZON18 Eylül 2011 Pazar 18:09:35
umut o dediğin olayı bi filmde izlemiştim :D
  ..

Umut Sallak18 Eylül 2011 Pazar 18:09:48
Tarantula abartıpta insanları büyük beklenti içine bari sokma bizde görüyoruz diyagramları modelleri :)
  ..



tarantula18 Eylül 2011 Pazar 17:09:58
DİYAGRAMLARDAKİ OKLARIN MAŞALLAHI VAR HEM GİTTİKÇE YÜKSELİYORLAR (SEN İSE HEPSİ AŞAĞI İNER DEMİŞSİN NEYSE SAĞLIK OLSUN) HEM DE SİVRİLİYORLAR O OKLAR BATMASIN AMAN ARİFİM DİKKAT ET SONRA TAVUK GİBİ GIDAKLAMA AMAN DESEM AYNEN YAYINLA BAKEM
  ..

NoRtHsİbİr18 Eylül 2011 Pazar 17:09:10
arif bey sorum şu eğer afrika normallerin biraz altında soğuk geçicekse batı avrupanında soğuk geçmesi lazım değilmi? sonuçta afrikaya inen soğuk polar kökenli ve batı avruğa üzerinden iner..? sizce hem polar hem sibirya etkinliğimi görücez bu sene? bence burda en önemli koz azor olucaktır yani bence herşey azorda biticek sanırım?
Cevap:
Bu beklenti bana Avrupa genelinde hakim olacak yüksek basıncın dönüş hareketiyle kuzeyden taşıyacağı soğuk havaları düşündürüyor. Azor ve Sibirya bu sene sık sık birleşebilir. Bu durum polar koridorun kapanmasına yol açar. Biz de şayet Doğu Akdeniz'de siklonlar gelişemezse soğuk fakat az yağışlı bir kış geçiririz. Ufukta kıta genelinde oldukça geniş bir alanda yüksek basınç egemenliği gözüküyor ve şüphesiz ki Azor'un da konumu önemli olacak. Basınç yerleşimlerine göre polar kökenli sistemlerin de bizi etkilemesi ihtimal dahilindedir. Bakalım zaman bize neler gösterecek.
  ..

tarantula18 Eylül 2011 Pazar 17:09:22
AHA DA YORUMUN BU ARİF BOYNUZ KULAĞI GEÇECEK)) tarantula 16 Eylül 2011 Cuma 20:09:56 akşam diyagramına bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız ciddi bir sistem gelecek gibi zira 3 4 gündür hep aynı kararlılıkta gözükmekte ve bu şekilde devam edecek gibi hayırlısı inşallahCevap: Aç tavuk kendini buğday ambarında sanır susuz tarantulam da herhalde havuzda falan sanıyor. Sıradan bir cephe sistemi bu. Haftalar sonra yağmura olan hasretimizi sonlandıracak onun dışında abartılacak bir yanı yok. Romatizması migreni olanlar da biraz sıkıntı yaşayabilir unutmadan söyleyeyim. Diyagramlarda da birkaç tane absürt model yağış miktarını şişirmiş onlar da yakında çeker aşağıya. 5-10 mm arası bir yağmura razı gel fazlası sürpriz olur. GITGITGIDAK YUMURTAN SICAK ARİF :))))))
Cevap:
O gün ne demişsem bugün de aynen arkasındayım. Dikkat et o yumurtalardan çıkan civcivler ilerde büyüyüp horoz olup da seni gagalamasın hah hah ha...
  ..

tarantula18 Eylül 2011 Pazar 17:09:09
arif yorumumu aynen yayınla senin geçen benimle dalga geçtiğin yorumum tahminim daha doğrusu gerçekleşecek gibi aç tavuk kim olacak sen mi ben mi merak ediyorum 5 10 mm yi geçmez demiştin o yorumunu gayet iyi hatırlıyorum ortalık karışacak o zaman seni görecem tavuğum karabiberim arifim arifanfinifinfonum
  ..

snowhuso18 Eylül 2011 Pazar 17:09:30
EFSANE SEMİH arkadaşım, 2012 kışının hafif la nina kışı olma olasılığının yüksek olduğunu söylemiştim.sanırım tuacak bu tahminim.yalnız ben kuvvetli la nina olmaz kanaatindeyim. yani ortala -0,3 - -0,5 aralıklarında salınan bir la nina ve dolayısıyla özellikle de geçen seneki kışa nazaran daha dengeli bir y.b ve a.b hakimiyetinde nispeten hem yağışlı hem de soğuk bir kış olma ihtimalini kuvvetli görmekteyim geçen seneye nispeten!yani senin beklentinden daha zayıf bir la nina bana daha yakın gibi geliyor arkadaşım.saygılar....
  ..

deniz fırtınası18 Eylül 2011 Pazar 16:09:46
arif aga sibiryanın bu sene doğalgaza yansıması nasıl olur:)dediğin gibi ekim 15 den sonra soğuma başlarsa cepler kabarır gibi:)bu seneki yağış rejimi son yıllardaki en yüksek seviyelerine ulaşan sulama barajları,içme suyu barajları,elektik üreten barajlardaki doluluk oranlarına etkisi sence ne olur?bir azalma söz konusu olabilirmi yağış azlığından dolayı veya görebileceğimiz etkili kar yağışları bu açığı kapatırmı.saygılar.
Cevap:
Evet faturalar kabaracak gibi. Yağışlar beklentilerin altında kalsa bile geçen sene gelen yağışlar nedeniyle önümüzdeki yıl herhangi bir sıkıntı yaşamayız ama bu durum sonraki sene de devam ederse işte o zaman sıkıntı başlar. Hele bir bakalım önümüzdeki kış neler olacak. Doğu Akdeniz'de gelişecek siklonlar bu sıkıntıyı ortadan kaldırabilir. Yüksek basıncın yayılma alanı çok önemli. Onu da şimdiden bilemiyoruz.
  ..

Umut Sallak18 Eylül 2011 Pazar 16:09:17
Abi kutuplar yer değiştirecekmiş. Sana göre bu mümkün mü?
Cevap:
Fantastik bir düşünce. Ciddiye almıyorum.
  .. | http://chatlobi.com/blog/hava-durumu/kutuplar-yer-degistirecek.html (191)

beberto18 Eylül 2011 Pazar 16:09:55
Selam arkadaşlar gfsde 180 saatten sonrası önemsizdir. Ama son 1 haftadır bir polar atağı çıkıyor. eğer bu sonbahara göre sert kış havası gelirse sel ve su baskını kaçınılmazdır vede kuvvetli soğuk eşlik edecek takip ediyorum. bazı güncellemelerde çıkmıyor ama bir sonrakinde gözüküyor . şayet bu polar atak gelirse sel kaçınılmazdır.
  omer_gul19..

Çınar18 Eylül 2011 Pazar 15:09:02
Az önce oynanmakta olan Atalanta-Palermo maçı Aşırı Yağıştan dolayı iptal oldu..ve o sistem çarşamba-perşembe günü bize ulaşacak özellikle bursa çanakkale hattında çok ciddi sıkıntılar yaşanabilir..istanbulda ise hatırı sayılır bir yağmur olacak ama sıkıntı yaratacak gibi gözükmüyor sistemin en büyük payını bursa alacak
  ..

EFSANE-SEMİH18 Eylül 2011 Pazar 14:09:46
bu sene nötr diyen arkadaşlara acele etmemelerini söylemiştim.ibre la-nina ya kaydı ki bu saatten sonrada zor değişir.ekim ayında %99 netleşir.bu sene de lanina kışı olacak.şuan için aralık-şubat arası -1.5 ila -2.5 arasında olabilir.hem sibirya hem la-nina etkisi 'yağış kıtlığına yol açabilir'arşivden detaylı bakmadım ama 91 kışı hem soğuk hem az yağışlı bir kış olmuştu sanırım.her kışı benzerlik açısından geçmişteki kışlardan birine benzetirdim ama bu sene gelecek kışlara örnek verebileceğimiz bir kış gibi duruyor.ancak ne 2004 ne 2006 nede 2008.bu sene farklı bir kış.2012 kışı diye büyük efsaelerin arasına adını yazdırıabilir.(85-87-54-29)gibi..mevlam görelim ne eyler ne eylerse güzel eyler..
  ..

derya18 Eylül 2011 Pazar 14:09:01
Evet yaaa Arif Bey saçmalamışım bayağı:)))Neyse sizin detaylı bir kış tahmininiz olcak mı sitenizde acaba olacaksa ne zaman??
Cevap:
Admine gönderdim, müsait olduğu bir zamanda yayınlayacak.
  derya..

EFSANE-SEMİH18 Eylül 2011 Pazar 14:09:00
BU SENE NE YAZ GEÇTİ NEDE SONBAHAR GEÇİYOR.FIRTINA ÖNCESİ SESSLİK GİBİ:)UMARIM HAYALLERİMİZ SUYA DÜŞMEZ..
  ..

EFSANE-SEMİH18 Eylül 2011 Pazar 14:09:02
BULUT75'İN ATTIĞI LİNKLERDEN MİNİ BUZUL ÇAĞININ ASLINDA ÇOKTA UZAK OLMADIĞINI GÖSTERİYOR.ELİNE SAĞLIK BİRADER:)
  ..

'Balkes'18 Eylül 2011 Pazar 13:09:14
Ben geldim Arif abi..Havaturka Ailesine selamlar.En sonunda çalıştığım otelin sezonu sona erdi ve karımcalar gibi yazın çalıştık kışın yatıcaz.Yani bol bol siteyi ziyaret edicem.Sayfaya şölee bi göz attım ve okuduklarımdan çıkardığım bu kışın soğuk fakat yağış yönünden biraz sıkıntı çekicez gibi gözüküyormuş.İnşALLAH Geçen seneki gibi olmaz geçen sene yağış geliyordu,Soğuk yetersizdi bu kış hazır sibirya kışı olcakken yağışlarda bol bol gelir umarım.ARİF abi balıkesir'in Hali ne olur bu kış abi kısaca..Marmarayla kıyaslarsak ? ?
Cevap:
Yağışla soğuma çakışırsa tatminkar düzeyde kar yağışı görürsünüz. Soğuma açısından problem yok. Zaman içinde basınç yerleşimlerine göre alacağımız yağış miktarları belli olacak.
  ..

soğuklarınlorduutku1983izmir18 Eylül 2011 Pazar 13:09:46
izmir hafta içi sel olayı yaşayabilir ölümler olabilir
  ..

KarDelisi18 Eylül 2011 Pazar 13:09:25
Arif Abi Kısacası Bu Kış Nasıl Geçecek.Bi 2004 Yaşarmıyız Sence.Kar Bakımından Sıkıntı Olmaz İnşallah.
Cevap:
Soğuk bir kış geçireceğiz ama yağış miktarı konusunda şu anda net birşey diyemiyorum. Akdeniz'de gelişecek siklonlar alacağımız yağışların miktarında belirleyici olacak.
  ..... | http://... (49)

cancan-izmir18 Eylül 2011 Pazar 13:09:23
Bu DMI izmiri carsamba 23 persembe 22 derece vermis gorunuse gore persembe gunu izmir serin yerlerden olucak gibi , insallah yagsinda yagmuru cok ozledim:) arif abi sence nasil olur? Iyi gunler.
Cevap:
DMİ'nin tahmini gayet makul. Aşırı birşey beklemeyin. Sıradan sonbahar yağmurları olacak.
  ..

Asfalya18 Eylül 2011 Pazar 13:09:06
Milas-Ören de,cillop gibi bu denizi bırakıp İzmire dönsem de,iinşallah beklenen yağmurlar ötelenir.Çünkü apartmanın çatısı su alıyor ve bana tamirat için zaman lazım. border=0
  .. | http://c1109.hizliresim.com/11/9/18/6963.jpg (140)

burak0618 Eylül 2011 Pazar 12:09:55
ben modelere baktım su anda yağıs italyanın kuzey baıtısana inmis durumda salı gunu bu yağıslar batıdan cok guclu sekılde gıreceğine ınanıyorum yağislar 100 kg asacak durumda gozukuyor eylul ayının kurak gecmesini bu yağıslarla doldurack gıbı ayrıca ekimin basında soğuklarda inmeye baslıcak 13 -15 derecelere kadar ınmesini beklıyorum.
  ..

ozkaradag18 Eylül 2011 Pazar 12:09:55
Selamlar, Arif abi ölçeği küçültüp sormak istiyorum. Kayseri-Sivas hattı yağış bakımından ne olur son 5-6 ay için? Yani çok mu kurak geçer ve ya yağış az olur. Bir de JAMSTEC'in tahmini için ne diyorsun? Erciyes'ten sevgiler...
Cevap:
2008 kışındakine benzer bir kış yaşayabilirsiniz. Benim çıkardığım sonuç pekçok mevsimlik tahmin modeli Avrupa genelinde yüksek basınç hakimiyeti ve dolayısıyla soğuma öngörüyor ve bunun doğal bir sonucu olarak da pekçok yerde yağış miktarları ortalamaların altına inebilir. Şimdilik söyleyebileceklerim bunlar.
  ..

Asfalya18 Eylül 2011 Pazar 12:09:37
Arkadaşımız kışa hazırım demiş ama ben hala hazır değilim.:)Zaten,yağmur bulut görmeyeli o kadar uzun zaman olduki,nasıl bir şeydi,ne işe yarardı unuttum.O yüzden,dağın tepesinden utangaç bir şekilde kendini gösteren o minik kütleyi hemen görüntüledim. border=0
Cevap:
Süper.
  .. | http://c1109.hizliresim.com/11/9/18/6733.jpg (190)

deniz fırtınası18 Eylül 2011 Pazar 12:09:26
arif aga tatil bitti ve döndüm artık kışa hazırım:)).aynen dediğin gibi yaz değerlerinde bir hava vardı tatil boyunca:).bu arada bu senin bu seneki yağış azlığı beklentin.mevsim normallerinin çok mu altında veya normallere yakınmı ne dersin bu konuda saygılar.
Cevap:
Çok değil biraz altında.
  ..

BEBERTO18 Eylül 2011 Pazar 12:09:04
Aralıklı ve güçlü salınımlarla sibirya yb etkisiyle karadeniz üzerinden gelicek soğuk havalar kuvvetli kar yağışları getirecektir. Bu sene merak eden arkadaşlar için g.doğu anadoludada benim görüşüm sibirya kışlarında olduğu gibi doğu akdeniz civarında oluşacak ab sistemleri sayesinde etkili kar yağışları görülecektir. Ege ve akdeniz içinse bu sene antalya sahilde bile kar tutması bende şaşkınlık yaratmayacaktır. İzmirde ve çevre kentlerdede en az 2 sistemden kar yağışı almasını ve soğuk havanın olması beklenilmeli.
  omer_gul19..

BEBERTO18 Eylül 2011 Pazar 12:09:33
BEBERTO TÜRKİYE KIŞ TAHMİNİ: Selam arkadaşlar gelen veriler ve meteorolojiye gönül vermiş arkadaşlarımın yardımıyla hazırladığım kış tahminimi sunuyorum. Bu sene yurdumuz SİBİRYA YB etkisinde bir kış geçiricektir. Öncelikle doğuda ve iç kesimlerde şiddetli gece ayazları dondurucu soğuklar bekliyorum. ırıdan gelen verilderde beni destekler nitelikte şu anki verilerin ışığında 2002 ve 2004 benzeri bir kış mevsimi bekliyorum. sibirya özellikle geçen sene kar yağışı zayıf kalan karadeniz sahil kentleri olan samsun, trabzon, rizede bile etkili kar yağışı ve soğuklar görülmesi muhtemeldir. Marmarada özellikle oturduğum şehir olan istanbul içinse kar yağışı konusunda bu sene geçen seneki gibi sıkıntı görmüyorum. istanbul başta olmak üzere bursa ,izmit, sakarya 2004 benzeri iyi kar yağışları alması şaşırtmamalıdır. nao ve ao endeksinin etkiside önemlidir. Bu sene azorun orta avrupa üzerine sık sık yerleşmesi ve kuzeyden soğuk hava dalgalarını üzerimize indirecektir.
  omer_gul19..

derya18 Eylül 2011 Pazar 11:09:09
Arif Bey , Ömer Niyazi arkadaşa Irı nın bir tahminini atmışsınız ve asla bu kuruluşlar duygusallığa yer vermez demişsiniz.Yalnız o attığınız linkte 2010 September issued yani 2010 eylül ayında yayınlandı diyor ancak 2011 kasım aralık ve ocak aylarının tahmini yapılmış nasıl oluyorda geçen yıl eylülünden bu senenin kış tahmini yapılmış???Birde kasım aralık ve ocak ayları ülkemizde sıcak verilmiş gönderdiğiniz linke göre.Kafam çok karıştı:)))
Cevap:
Allah iyiliğini versin Derya. O zaman bu mantığa göre bu sene de 2012 kasımının aralığının tahminin yapmışlar demen lazım. Attığım linkteki tahminler Kasım Aralık 2010 ve Ocak 2011 dönemini kapsıyor. Yani geçen sene Avrupayı titreten soğuklar gelmeden modeller sinyali çakmış. IRI da bunu yakalamış. Ne duygusu ne bilmemnesi. Yani insan birşey söylerken altı dolu olacak desteksiz atmayacak. Açın 2008 sonbaharında yapılan 2009 kışına ait tahminleri orada da normalin üzeri sıcaklık ve yağış beklentisi vardır. Yani tipik İzlanda hakimiyeti öngörülmüştür. Öyle de olmuştur. IRI'nın mevsimlik tahminlerde başarılı bir kurum olduğu tartışma götürmez bir gerçektir.
  derya..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1644
Sayfalar
< | 1 2 ... 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,606 s
Sayaç: