Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



rockategran5510 Kasım 2011 Perşembe 23:11:01
son verilerde samsun kıyı kesimlerinde sanırım azda olsa havada yağmur arasından kar tanelerini görebileceğiz fakat gece geç saatlerde sabaha karşı yağış devam ettiği sürece kky olabilir sıcaklık gündüz saatlerinde yağmur değerlerinde olsada gece ve sabaha karşı kar sınırlarına gerileyebilir yağış çok etkili olmayacak zaten bu zamanda pek bişey beklenmemeli samsunun kışı kar yağışları aralığın 2. yarısından sonra başlar
  ..

Haktan İzmir10 Kasım 2011 Perşembe 23:11:22
Kimse ciddi bir konuda görüş belirtmek istemiyor heralde.Gördüğüm kadarıyla birilerine sataşıp polemik yaratmak gerekli.O zaman dikkat çekerim heralde.Bu şekilde sadece kendi kendime konuşuyorum çünkü.Neyse sağlık olsun.Herkese bol kar lı günler dilerim.İyi akşamlar.
  ..

samet2810 Kasım 2011 Perşembe 23:11:31
beyler istanbulun her bölgesinde kıyılarda dahil olmak üzere kar yagışları olcaktır bu bir süpriz deil bence hafta sonu olsun görürsünüz
  ..

ariftarif10 Kasım 2011 Perşembe 23:11:12
DMİ'nin tahminleriyle diğer tahminciler arasında neden farklılıklar oldu diye gelen soruların cevabı aslında gayet basit. DMİ 5 günlük tahminlerinde ECMWF modelini referans alıyor. Ben, medyadaki diğer tahminciler Abur, Bünyamin, Özgül Menderes vs. ise GFS modellerini referans alıyor. Bu sistemde GFS ve ECMWF modelleri kısa vade diyebileceğimiz bir süre için bile birbirleriyle ters düştüler. Geçmişte de benzer olaylar yaşanmıştır. DMİ'nin geçen sene sel uyarıları yaptığı geçtiğimiz eylülde yağmur ve fırtına uyarısı yapıp apar topar geri çektiği 2 sene önceki ocak sisteminde biz kar beklerken onların beklemediği sistemler bunlara örnektir. Kimi zaman ECMWF kimi zaman GFS yanıltıcı öngörüler sunabilir. Sonuçta yapılan işin adı tahmindir ve farklılıklar olunca da sinirlenmemelisiniz. Kime güveniyorsanız onu takip edeceksiniz. Abur'a güveniyorsanız onu takip edin DMİ'ye güveniyorsanız DMİ'yi ama şunu bilin ki ne kadar fazla sayıda tahminci takip ederseniz kafanız o kadar karışır. Yarınki milli maç için ben derim ki berabere bitecek çoğunluk biz kazanacağız der bir başkası da çıkar Hırvatlar kazanır der. Burada çoğunluğun yaptığı şey benzetmek gerekirse Hırvatlar kazanır diyen tahminciyi linç etmektir. Şunu da aklınızdan hiçbir zaman çıkarmayın. 100 tahmincinin 100'ü de aynı tahmini verse o tahminin gerçekleşme olasılığı %100 değildir.
  ..

ariftarif10 Kasım 2011 Perşembe 23:11:03
Modelden modele fırıldak gibi dönüyorsunuz. Kendiniz çalıp kendiniz oynuyorsunuz. Yahu biraz sakin olun arkadaş. Yok o bildi bu bilemedi. Kim bildi yada neyi bildi veya bilemedi. Daha ortada yaşanmış birşey yok hemen isyana çıktınız. DMİ'yi galip ilan ettiniz ama bu nasıl bir hakemlik anlayışıysa ortada oynanmış bir maç yok. DMİ'nin tahminleri o kadar iyiyse madem bugün Ege'ye düşen yağışı 3 kasımda Ankara'ya yağan karı tahmin etseydi. Balık hafızalı mısınız nesiniz. Herkes hata yapabilir de durun bakalım şu sistemlerin sonucunu görelim. Gerçi size söyledik bu sistemlerle ilgili fazla bir beklenti içine girmeyin diye ama anlatamıyoruz ki. Size müstehaktır bütün bunlar. Sonuç olarak pekçok yerde kar yağışları görülecek. Bu kadar sıcaklık düşüşünün olduğu yerde her türlü aksiyon olur. Ama az ama çok kıyılar haricindeki yerlerin büyük bölümü mevsimin ilk kar yağışıyla tanışacak. İstanbul gibi kıyı illerinin yükseklerinde de sulu kar görülebilir. Heyecana kapılıp yoğun kar geliyor diye ortalığı birbirine katmak ne kadar hatalı bir davranışsa 2 tane modele bakıp sistem fos çıktı diye hayıflanmak da o kadar yanlıştır. Bir de Ankaralı Talha gibi söylemediğimiz şeyleri sanki söylemişiz gibi saçma davranışlar içinde olanlar var. Başkalarının söylediklerini sanki biz söylemişiz gibi hatırlayacak kadar kafayı sıyırmış haldeler. Kendinize gelin.
  ..

fb_2210 Kasım 2011 Perşembe 22:11:05
Yaklasik 25 gun sonra hafifte olsa yagmur yagiyor,yerler islandi. Buna sukur.. burasi edirne..! Ve dmi edineye bugun de dahil onumuzdeki 5 gun boyunca yagis vermiyor.. ama yagiyor site.. o yuzden umudumuz hala devam ediyor..! Belki onumuzdeki gunlerde kar yagisi da gorebiliriz..! Ne dersin arif abi?
  ..

Haktan İzmir10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:13
Hayret, yorumu olan kimse yokmu?
  ..

fırfır10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:14
TELEFONDAN Z.DEFTERINI OKUMAK DAHA GUZEL OLUYOR.ARIF ABI BENCE DMI HAKLI ÇIKTI :{ SENDE BILIYORDUN PATLAMA OLACAĞİNI
Cevap:
DMi haklı çıktı diyebilmen için o günleri yaşaman lazım. Hatırlarsanız Kasımın ilk günleri için de yağış göstermeyen DMİ sisteme 1 gün kala haritasını yağış sembolleriyle donatmıştı. Evet patlayacak olan varsa yine DMİ'dir. Abur ve Bünyamin'in tahminlerinin gerçekleşme yüzdesi daha yüksektir ki benim de görüşlerim onlarla yaklaşık olarak aynıdır.
  ..

CANER-BERGAMA10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:03
Bergama'da yağış devam ediyor... Rüzgar çok sert
  ..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:45
Arkadaslar kendiniz diyorsunuz ŞU AN diye. Saat 22.24 ve gece. 10 derece olması normal degil mi? Kar var da ben yok mu diyorum? Desem bile bu isten ne karım olacak da bosuna çabalıyorum? Bunca üstad neden kar yok dedi de bana hala garip birsey demisim gibi cevaplar veriyorsunuz anlamadım. Zaten görünen soğuk deniz etkisi sebebiyle sıcaklığı 10 derece düşürmez. DUSURSE BİLE GECE SICAKLIĞINDAN Düşürerek soğuma olacak diyemezsiniz. Sıcaklık düşüşü gündüz sıcaklığından gerçekleşir. Gündüz 15 ti. 8 düşür en düşük 7 çıkıyor. Kaldı ki beklediğiniz sistem sıcaklığı kademeli olarak düşüren bir sistem. Yani toplamda 8 derece dusurecektir. Yarın ilk düşüş ve 3derece. C.tesi 2. Düşüş ve 5 derece düşüş beklenirken nasıl olurda kar sınırında sıcaklık garanti gibi hareket edersiniz? Kaldı ki rüzgar denizden gelirken Sıcak su üzerinden geçecek ve muhakkak aynen gelmeyecek.
  ..

ankaralı talha10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:41
arif abi artık söyleee sende yağış gliyor yada glmiyor die 14-17 arası yoğun kar bekliyodun ankarada dmi az bulutlu vermiş budamı bayrama döndü yoksa:S
Cevap:
Ben Ankara'ya yoğun kar falan bekliyorum demedim. Ne zaman demişim göster bakalım. Kar yağacak ama miktarı henüz net değil haftasonu belli olacak dedik halen de aynı görüşlerimiz geçerlidir.
  ..

Haktan İzmir10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:44
Modeller ve diğer veriler tamamen saçmalık. Devasa kütleler böyle bir anda yokolamaz.25 senelik deneyimime dayanarak söylüyorum eğer bu sistemle ilgili veriler yarın akşam güncellemelerine kadar düzelmez ise bunun altında başka şeyler aramamız gerekmektedir.Günümüzde son derece yüksek teknoloji yapımı uydular ve bir okadarda gelişmiş meteoroloji merkezleri varken böyle bir anda sistemlerin eriyip gitmesi düpedüz saçmalıktır.yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
  ..

coldflow10 Kasım 2011 Perşembe 22:11:15
garip şeyler olmaya başladı hiçbir tahmin sitesinde ve TV kanallarında bu akşam için istanbulda yağmur göstermiyordu ama istanbul-sariyerde ve tarabya üstünde saat 21:00 dan beri yağmu var ve rüzgar sert esiyor dışarıda sıcaklık 9 derece şu anki olay DMI dahil hiç bir yerde tahminler arasında yok bunun sizce bir açıklaması varmı ve ne anlama geliyor...değerli arkadaşlardan yorum bekliyoruz
  info@exoil..

BalKeS10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:58
Yağışda gitti geriye ne kaldı şimdi :D Elde var 0 Dmi yine haklı çıktı.Nabalım artık ama marmara ayın 21 ile 1 aralık arasında kar alıcak buraya yazıyorum onur not et günü gelince yayınlarsın bu yorumumu marmara'da serpintiden başka birşey beklemiyelim.Yağmur yağsında ona dua edelim.Hans yine ters köşeye yatırdı bizi sistemi sol gösterip sağ vurdu.Yani doğu bölgelere Herkeze iyi geceler bol polor ataklar..;))
  ..

tarantula10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:16
bu akşamki diyagramlar bana çok iç açıcı geldi indeksin kesinleşen verilerine göre 17 kasım gibi soğuma ve kky bekliyorum istanbul için 20 sinde de soğuma sürecek gibi inşallah artı bu kadar kararsız modeller içinde en son vereceğim tahmin bu yönde bakalım neler olacak
  .. | http:// (42)

snowhuso10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:04
İHSAN arkadaşım 850 pha'daki sıcaklık bildiğim kadarıyla 1500 metre yükseklikteki sıcaklığı belirtmektedir. deniz seviyesinden her 200 metre'de bir sıcaklık ortalama 1 derece düşmektedir. dolayısıyla; 850 pha'da -10 derece deniz seviyesinde -2,5 derece anlamına gelmektedir. deniz seviyesinden 700 metre yükseklikteki bir alanda ise -6 dereceye tekabül etmektedir. 500 pha'da ise; deniz seviyesinden 5000 metre yükseklikteki sıcaklık belirtilmektedir.ve normal şartlarda deniz seviyesine indirgediğimizde -10 derecenin üzerine +25 derece ekleriz ve normal sıcaklığı buluruz.yani + 15 dereceye tekabül eder. 700 metre rakımlı alanda ise bu derece 3,5 derece daha düşük olur ve 11,5 dereceye karşılık gelir. Arkadaşım verdiğim bilgi seni memnun etmiş ise mutlu olurum.Saygılar...
  ..

demirmanno10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:33
nasılsın arif üstadım at kazandı sonunda he hee kasımda istanbul zor almaz kar aralık sonrasına bakıcaz hadi hayırlısı
Cevap:
Sağolasın. Hayırlı olsun. Lokum gibi grubu bulunca kazanır tabii. Bunu saymayız daha fazlasını bekleriz.
  ..

karmanyağı10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:10
kurak geçecek dediğimiz 11-13 tarihleri arası yağış her modelde artıyor süprizlere hazır olalım özellikle marmarada sea effect ardından ayın 15-18 arası 2. daha güçlü bir sistem geliyor hemde polar koridor açılıp kırımdan aşşağı yardırıcak 14-17 arası akdenizdeki ab alanı etkisini zayıflatıp mersine kaçmazsa eski şekline dönerse kasım ayı unutulmazlar arasına girebilir!!! bu en iyi ihtimal birde kötü ihtimali var her zaman o da yb nin çok fazla açılması akdeniz abyi zayıflatıp güneydoğuya kadar itmesi yağışların zayıflamasına neden olacak..bu 15 inden sonra beklenen soğuklar ise maalesef karadeniz üstünden zaıf -4 milibar geçişli cılız kar bırakacak 1. ye %51 2. ye %49 gerçekleşme imkanı sunuyorum
  ..

MESUT4110 Kasım 2011 Perşembe 21:11:13
arif abi bizi aydınlatırsan sevinirim pazartesi marmara genelinde kar varmı sence gökhan abi ve sana cok inanıyorum
Cevap:
Pazartesi Marmara'da kar alacak yerler olacak. Ancak İstanbul'un ancak tepelerinde o da ekim ortasındaki sistemde olduğu gibi kar yağışı olabilir kıyıdan uzakta kalan yerlerde de yine kky görülebilir o kadar. Büyük beklentiler içine girmenize gerek yok.
  KASONULUME..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:10
Okan Oğuzhan ben senin şahsına herhangi hakaret yazmamisken senin bu piskinligin ve tanımsizca davranışın ve hatta benim bu işle yeni uğrasan biri sanman senin ne denli konuşması dikkate alınmaması gereken biri olduğunu gösterir. Şahsım adına yaptığınız hakaretler havaturka sitesi adminlerini önünde söylenmiştir. Gelin kayitlanmis dosyaları bir kenara bırakalım insan gibi tartışalım. Yoksa tartisma Hakaretlerinle ancak ilgili yasanın öngördüğü madde uyarınca dava sırasında yazılı sekilde yapabileceksin.
  ..

ferh@t10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:51
diyagramlara bakıldığında 14'ündeki -6-7 ler şimdi -3lere çekilmiş ve yağışıda 21 diyagramdan hepsi hiç yağış desteklememiş. onun için ümitlenip durmayalım!fazlada zorlamyalım olacağı varsada olu zaten.
  ..

karcı bartu10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:23
arkadaşlar bu ne şiddet bu celal ya daha bu işin yarını var modeller elbet değişir bazı arkadaşlarda dmi ye inanıp hemen sistem bitti diyor allah aşkına biraz sabır arkadaşlar yaa bence bu sistem gelecek ve sistem gelmeyecek diyenlerin ağzı açık kalacak hem bu sistemi sadece havaturka daki tahminciler değil bünyamin sürmeli ve ntv de söyledi bunun için biraz sabırve biraz sakinlik
  ..

Enes10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:46
Vay Ntv dekiler pazartesi de marmara bölgesi kar yağışından etkilenecekmiş.Cnntürk ise pazartesi ist.da sulu kar yağacağını söyledi haydi hayırlısı az da olsa ilk kar yağışını kasımda görmek çok güzel olur :)
  ..

Yusuf10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:36
Thunderbolt yorumun şaka gibi geldi bana.Şuan istanbul avcılar ve istanbuldaki bir çok yer 10 derece saat 5 de 7 dereceye kadar iniyor ve soğuma gelecek sen sıcaklıkları yükseltiyorsun en düşük sıcaklık 9 diyorsun zaten bu gece istanbulda en düşük sıcaklık 7-8 olacaktır.
  ysf_kenan_.. | http://facebook.com (39)

Alihan10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:58
Sohbet neden açık değil
  ..



K.AHMET TRABZON10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:14
hoobaa baksana şuraya 14 c deniz suyu sıcaklığımız galiba kasım ayı rekorunu kendimiz için kırdık :) geçen sene şubatta 14 zor yapmştık bu sene iyi gidiyor her şey güzel başladı bizim için . bu arada arif abi geçmiş senelere ait deniz suyu sıcaklıklarını kontrol edebileceğim bir site varmıdır acaba ? dmi ye girince eski arşiv için kayıt ol tc ver iş kaydını yap sektörünü belirle gibi bir çok ıvır zıvırla uğraşmaktan üşendim .(
  ..

ihsan10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:38
herkese iyi aksamlar sizi iki senedir takip ediyorum bende meteorolojiye karsı merak oluştu birşeyler ögrenmeye başladım yalnız size bir sorum olacak 850 hpa da -10 deniz seviyesinde kac derecedir ortalama 700 rakımda kaç dereceye karşılık gelir birde 500 hpa ve850hpa deniz seviyesinden kac metreye karşılık gelir cevaplarsanız sevinirim saygılarımla
  cahmet25@g..

sistemci10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:43
Selam Arkadaşlar bu sistemin bu Akşam çıkacak model çıktılarında belli olacağını söylemiştim,kar için ümitlenilmemesi gerektiğini sonra hayal kırıklığıyla sonuçlanacağınızı sizlere aktarmıştım ve Nitekimde bu sistemde artık kıyılar için kar filan söz konusu olmaktan çıktığını açıkça gördük ancak gene bazı arkadaşlar Kış başlamadan her sistem öncesinde eğerki sistem İstanbula Kar yapmıyacaksa çıkmayan candan umut kesilmez misali İstanbula gelmeyen kar'ı acaba nerden bulup getirebilirim deyip gene bir takım arayışlara girdiğini sanki sitede ellerinin altında kendilerine sunulmuş onlarca link ve son derece güncel model çıktıları yokmuş gibi mecnunu dışarıda arama gayretlerinin olduğunu görüyorum şu sıralarda gene Ntv de şu kişi böyle dedi bana kar yok dedi belki sana var dedi Bünyamin bey ben bilmem Aburcubura sorun o bilir dedi Miktad Cemal Hocaya soranlar benim işim bu değil bana sormayın gidin Cemal hocaya Havadan Tozdana sorun gibi bir takım ne eyledi edaları başladı durdu sanki İstanbula Kar yağacak yada yağdıramadıkta başkalarının ağızlarından acaba birşeyler olabilirmi diye yoklamalar başladı yahu bu safsatalara ne gerek varki kar yagacakda bizmi görmüyoruz buradaki ustadlarmı görmüyor olan kar’ın yağmaması için Atmosfere mekik yollayıp tuz atıp eritiyormuyuz gerenk yok böyle şeylere Arkadaşlar ustadları takip edin yeter iyi akşamlar
  ..

deniz fırtınası10 Kasım 2011 Perşembe 21:11:53
bu gfs böyleyse eğer bu sene işler çok zor:)arıf aga senın uzun vade tahminlerinde 2.seferdir yanılyor.sonuçta allahın hikmetiama benim bu kıştan tadım kaçtı.umdum azaldı:)inşallah işler rayına oturur.
  ..

Armando10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:42
Bu kar sevdası nedir,aşkı nedir anlamadım?Daha şimdiden başladınız evham yapıp hüsran yaşamaya.Kaç defa dedik bu sistemlerden bir cacık olmaz güvenmeyin diye,şimdide başladınız miillete laf atmaya.Sabahtan beri Devletin Meteoroloji yetkililerini yerden yere vurdunuz o gün geldiğinde kime hesap vereceksiniz bakalım.Biraz akıl ve mantık yürütseniz bu aylarda birşey yaşanmasının çok güç olduğunu görürdünüz ama nerde araştırma,varsa yoksa model sizin için.Şimdide soğumayı uçurdunuz ama o soğuma öyle böyle gelicek.Fakat kar olmayacağına inanmanız lazım.Şimdide polar ataktan bahsediliyor buda yeni beklenti,karar sizin iyi beklemeler şimdiden...
  ..

deniz fırtınası10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:56
eveettt.daha bayramın 2.günü olan modelleri hatırlayın.bomba gibiydi modeller.o günkü dmi tahminleride abartısısıdı ve ben dahil çok tepki verdik.sonuçta bugun yağış bile kalmadı.sistenmin galibi dmi oldu.arıf aga yine mağlup olduk 0-2 oldu.ay sonu 0-3 olursa bu kışı çıkaramayız.ne dersin:))
  ..

kısıklı10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:00
Diyagramlar halen güncellenmedi bir sorun mu var?
  ..

KarDelisi10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:53
evet bayramdan sonra tekrar merhabalar.yorumlara baktımda istanbula kar gelecek diyenler var gelmiyecek diyenler var.bence daha erken konusmak icin yarın aksamı bekleyin derim.bana göre kar yağışı istanbula pazar gece ve sabaha karşı başlayacaktır pazartesi gün boyu sürecektir diye tahmin ediyorum.13 14 15 kasımda sürprizlere hazırlıklı olun.ve polar atağı gördüm insallah gelir gelirse gerisini sizz düşünün.kalın sağlıcakla.
  ... | http://. (28)

okan oğuzhan10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:50
bence sen de anlama problemi var.yine bence sen de baktığını görememe problemi var.bak gelen bu sistem standard bir modelden geliyor.sıradışı bugüne kadar gözlenlenmemiş bir modelden gelişen bir sistem değil.az çok bunu bilen insanlar bu kadarını da bilirler artık.zamanını bunları incelemeye ayırıp bir miktar da kendini zorlarsan figandan çoşanlar gibi mütemadiyyen aynı zımbırtıları yazmazsın.bunları yazman bir yana palavradan yazdığını da anlamıyorsun,ne yazdığını da bilmiyorsun.
  okanoguzha..

ankaralı talha10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:56
herkes ayrı telden çalıyorrrr kimi ankarada 14-17 arası yoğun olmak üzere kar bekliyodu kimi bir damla yağış vermedi bu sistemde bomladı heralde
  ..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:00
İstanbul 5 derece mi? Daha rüzgarın esme yönü tam belli degilmem ve yıldız esme ihtimali yüksekken ve kar belli bile degilken bu denli soğuğu nasıl öngördünüz diyelim bari? Sistemi siz hazırlamış gibi ve küfür yemiş gibi bu galeyanınızın sebebini duymak hakkım diye düşünüyorum.
  ..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:27
Snowlike, Arif bey size daha açık ve iyi bir cevap verecektir ama ben su Konuya açıklık getireyim dedim, modeller bilgisayar tabanli derken şu anlaşılmalı: bilgisayara bu veriyi koyan onu yöneten insandır ve insan yonlendirmesiyle bu bilgisayarlar çalışır. Bilgisayar deyince de aklınıza masaüstü basit PC gelmesin. Gözlem noktalarından yapılan ölçümler birçok veriyor karşılaştırılır ki bu sadece geleceğe dönük degil. Yani tahmin sırasında gecmis de kontrol edilir, uygunluk ve doğruluk derecesi acısından. Ele gelen birçok veri düzleme ve ardindan ana bilgisayar dedikleri özel bilgisayarlara aktarılır. Gerekli çizim vs yapılır ve PC üzerinden wetterzentrale.de den gördüğümüz gibi çıktı alınır. Bunla ilgil bir projem vardı, bayağı bir araştırmıştım.
  ..

Burak Hcvl10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:02
THuNDeRBoLT 10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:29 Yine diyorum sistem öldü. Bunu net olarak bugün görmeliyiz. Kar mar yok. Dmi bu sistemde haklı çıktı. P. tesi aksamı lodos var. Şu anki görünümde salı gunü sıcaklık 12 derece gibi. En soğuk zaman olan p.tesi gunü 9 derece. ( İstanbul ) polar hızla üzerimize geliyor. Bu güncellemede daha yakın. --------------------- En soğuk gün Pazartesi ve 9 dereceymiş ? Güleyim mi ? Şu an bile İstanbul'un çoğu yeri 10-11 derece ve soğuma girmedi.Yaklaşık 6-8 derece soğuma olucak ;) Sistem nasıl ölüyor ? Polar konusunda zaten hemfikiriz ona bir şey demem.
  ..

rainmann10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:50
arkadaşlar akşam modelleri itibarı ile ecmwf ve dmi galip....walla adamların 2 gün önce söylediklerine gfs akşam modellerinde aynen geldi...benim anlamadığım skiron sabahki tahminlerde iç kesimlere bayağı yağış vermiş idi....son ümit akşam 9:30 gibi güncellenecek jma ,ecmwf..ve yarın sabahki skiron....yoksa bir bardak su içelim üzerine bu sistemin....sanki 2006-2007 kabusu geri geliyor...
  ..

okan oğuzhan10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:30
sistem öldü diyerek feveran eden arkadaş;nasıl bunu söylersin gradyanlardan damı anlamıyorsun,pazartesi günü a.b. alanı giriş yapacak kısa bir süre lodos sonra karayel olacak ayrıca 12-13 bayada bir soğuk olacak sıcaklıklar istanbul için maximum 5 derece olacak güney marmarada sıcaklıklar 1-2 derece daha aşağı da olacakdır.balıkesir-bursa-ç.kale de kar ve sulu kar yağışları olacakdır.
  okanoguzha..

snowliked10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:39
tek bir sorum var sisteme 3-4 kalmış gfs haklıysa diğerleri ne yapıyor diğerleri haklıysa gfs ne yapıyor bu kadar uç tahminler ortadayken yanılacak taraf ne den ynılıyor bu modeller b.sayar tabanlı değil mi nasıl hatalar oluşuyor cevaplarsan sevinirim abi :)
  snow_123@h..

abantyaylası10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:56
eğer dmi nin dediği çıkarsa gidip hepsinin alnından öpeceğim, çünkü birtek o marmara ya kar mar yok dedi. tek başına dünyaya direndi:)
  ..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 20:11:08
Bu sistem bırakılmalı. Çok üzülecek kendi bulundukları yere kar bekleyenler. Bu arada NTV İSTANBUL'u MARMARA İCİNE ALMAZ. ÖNCE ÖNEMLİ YANİ BÜYÜK KENTLERİ GÖSTERİR VE GERİ KALAN VE BU KENTLERİN BULUNDUGU BÖLGELER İÇİN İSE AYRI VE GENELLEYİCİ TAHMİN YAPILIR. Atıyorum önce istanbul 9 derece yağmurlu der sonra Marmara bölgesi ekrana gelir ve bölge karlı der. Alışmak için aylarımı verdim NTV hava raporuna. Artık POLAR SİSTEM YENİ HEDEFİMİZ OLMALI. DAHA YENİ DEDİM POLARIN BİZİ ETKİLEMESİ KAÇINILMAZ DİYE. BUNU GÖRÜYORUZ , -5 ve -6 GİRİYOR. AMA KISA KALIYOR. BU SÜRENİN UZAMASI VE SOGUMANIN ARTMASI İHTİMAL DAHİLİNDEDİR, SİSTEM DEGERLENDİRİLMELİDİR VE PAZAR AKSAMI NE VARSA O BU SİSTEM İCİN GECERLİDİR.
  ..

sibiryacı10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:05
sistem öldü yine ama artık alıştık buna arif abi bide bundan sonraki sistem kaçında gibi gözüküyor
  ..

THuNDeRBoLT10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:29
Yine diyorum sistem öldü. Bunu net olarak bugün görmeliyiz. Kar mar yok. Dmi bu sistemde haklı çıktı. P. tesi aksamı lodos var. Şu anki görünümde salı gunü sıcaklık 12 derece gibi. En soğuk zaman olan p.tesi gunü 9 derece. ( İstanbul ) polar hızla üzerimize geliyor. Bu güncellemede daha yakın.
  ..

fırfır10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:18
ntv hava durumunu dinledim pazartesi günü marmara bölgesinin tamamında karyağışı etkili olacakmış
  ..

Beyhan KAYALI10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:28
akşam modelleri değişik gibi baya
  ..

TaHmİnCi_mArAz10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:27
gökhan aburun gösterdigi kadarıyla soguk başlıyor. aşagıdaki resim de görüceksiniz.
  http://c11.. | http://c1111.hizliresim.com/r/b/g1k1.jpg (435)

okan10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:35
dmi her sistemde yanıldıgı gibi bu sistemdede yanılacak ankarada salı günü kar yagışı olacak modelere göre dönmeyin hemen; ntv salı günü kar var dediyse doğrudur en isabetli tahmin yapan yer ntv
  okan_karab..

KARDAKAR10 Kasım 2011 Perşembe 19:11:39
arif abi istanbulda kar kesin mi
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1534
Sayfalar
< | 1 2 ... 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:3,600 s
Sayaç: