Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



sistemci26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:54
30 sisteminde büyük hayal peşinde koşmayın sistemin bizi Yalayıp geçeceği kabak gibi ortada sonra gene üzülürsünüz sistem daha çok karadenizde etkili olacak bence bu sistemcikten umutlu olmak sinekten yağ çıkarmakla aynı değerdir.Belki Aralık 7- 12si arasında birşeyler olabilir Atmosfer umuyorum bize ilk kar veya karcığı o tarihlerde gösterirde herkesin biraz gazı alınmış olur
Cevap:
30 sisteminde İstanbulun yükseklerinde 2 gün önce Trabzon'da yağan kar gibi kar olacak demek bu sistem bize göre sistemcik bile değil demektir :) Bu ifadeye rağmen büyük beklentiler içine girecekler varsa onlar üzülsün zaten. Müstehaktır onlar için...
  ..

Asfalya26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:21
Arif Hocam,İzmire gelecek sistemden payına düşen bişi yok mu?.Valla kuruduk burda peksimet gibi.:))
  ..

ali3426 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:11
günaydın herkese accuweather 8.9 aralıkta kar göstermis istanbuk bursaya nekadar inanabilriz arif bey aralıgın 2.haftası yagıslı soguk gecicek gibi?
  ali34@hotm..

tahminci413726 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:17
arif abi kocaeliye nezamn yagıs gelicek 30 kasımda kar görme ihtimalimiz var mı saygılar
  KASONULUME..

karfirtinasi26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:45
dün geceki yorumumda en geç 36 saat demiştim, bu kadar çabuk yansıyacağını tahmin edemezdim:) evet 1-3 aralıkta sistem istanbuluda içine alarak geliyor.modellere yansımaya başladı.
  ..

vilalva26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:15
bursalı elimde veriler var diyorsun galiba el falından anlıyosun bi ara bizim ellere de bak be sana zahmet;))
  ..

Baran Çelik26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:25
Arif hocam blogdaki son paylaşımınız nefis. Şahsen modelden falan pek anlamam ama modelin grafik haline getirilmesi süper olmuş. Siz olmasanız böyle sitelerden haberimiz olmayacak. Yada site var ama onu kullanmayı bilmiyoruz. Günün en yüksek en düşük sıcaklığını yağış miktarlarını ayrıntılı olarak görebiliyoruz. Teşekkür ediyorum. İyiki varsınız.
Cevap:
Rica ederim. Ne mutlu bize ki sizlere faydamız olabiliyor.
  ..

karmanyağı26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:04
aysonunda gelecek olan sistemin üzerimizdeki ybyi ortadan ikiye kırması gibi bi durum var karadeniz çalışsa bari bu sistemde belki iç anadoluya kırıntılarını verebilir bu sistemin
  ..

Heraclie26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:04
Arif bey ne zamandır bakamadım ilgilenemedim. Size bir tek soru sormak istiyorum Zonguldak ya da batı karadeniz kısımları ilk tatmin edici kar yağışını ne zaman alır?
Cevap:
Aralığın ikinci haftasında olabilir.
  ..

batuhan26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:51
evet sayin seyirciler modeller geri donduu ne kadar mutluyuz ki bu bir heber diil haberin ta kendisi:-)
  ..

TaHmİnCi_mArAz26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:32
arif bey sabah modelerinde istanbul'a avrupa yakasına -2 giriyor. anadolu yakasına ise -7 giriyor. Bir sorun yaratabilirmi iki kıta içerisinde hepimiz bilirizki bogaz ve anadolu yakası yagıştan fazla etkileniyor.
Cevap:
Çok fazla detaya giren bir konu bu. Son güne kadar netleşmez. Takip etmek lazım.
  ..

ainos26 Kasım 2011 Cumartesi 11:11:46
trakya için ilk sağlam sistem ne zaman gelir tarih verebilme imkanın varmı arif abi
Cevap:
Aralığın ikinci haftasında gibi gözüküyor.
  ..

KARTEPE_197726 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:20
yüksekler derken hafif kar istanbulun yüksekleri mi arif bey semih bey
Cevap:
Aynen
  ..

KARTEPE_197726 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:12
selamlar kurtköy derken istanbul kurtköyden mi bahsetiyoruz kar ihtimali için arif bey
Cevap:
Evet
  ..

ERMAN26 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:59
Gerçekten hangi veriler Ocak 20'ye kadar bir bölgede kar yagmayacagını gösterir çok merak ettım..:))Bence bu arkadaş genel kanaate uymus Marmara bölgesinin kışı 20 ocaktan sonra başlar o yüzden böyle diyor yoksa veri falan yok varsa göster bizde görelim...
Cevap:
Böyleleri için karnından konuşuyor derler.
  ..

EFSANE-SEMİH26 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:18
EFSANE-SEMİH 26 Kasım 2011 Cumartesi 09:11:11 Arif abi 30 kasımda yüksekler hafif kar alacak gibi ne dersin. ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Evet, aynı fikirdeyim. BÜYÜKSÜN :)
Cevap:
:)
  .. | http://www.buyuksunabi.com/ (42)

karmanyağı26 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:08
ankarada dün gece kasım ayı soğuk rekoru kırıldı sabah 5 te sıcaklık -11 dereceye indi ankara akıncı -14 e düşmüş bu çok ekstrem bi değer şu anda saat nerdeyse öğlene geliyor ama sıcaklık -2 derece burda hayret verici bir durum...bu arada sevindirici bir gelişme olarak aysonu sistemi gözüktü yeniden istanbula -7 giriyor hadi hayırlısı
  ..

tgtabak26 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:00
arifabi günaydın bizim buralarda yani kurtköyde sulukar mı yoksa hafif karmı olur ne dersin 30 kasımda ne dersin beklenti için söylemedim
Cevap:
Hafif kar olur. 2 gün önce Trabzon'a yağdığı gibi mesela.
  fenerlivol..

rockategran5526 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:19
samsun dün gece dondu merkezde kıyı ve sahil kesimlerinde sıcaklık 0'ın altına düştü daha kasım ayında olmamıza rağmen sıcaklık sıfırın altına düşmeye başladı ve deniz suyu ise 12 derece daha ne olsun şartlar kar için hazırlanıyor bu kıştan umutluyum yağışta sıkıntı yaşamazsak güzel bir kış mevsimi görücez
  ..

jjjoseph26 Kasım 2011 Cumartesi 10:11:01
Bursalı 26 Kasım 2011 Cumartesi 09:11:39 Bursa Yenişehir bu gece ölçülen -7.8 ile Marmara'da en düşük sıcaklığın ölçldüğü yerleşim yeri.Belki de kasım ayı en düşük sıcaklık rekoru kırıldı. Bu durum yüksek basıncın Anadolu genelinde ne derece hakim olduğunu da gösteriyor. İlerleyen günlerde de bu eğilim sürecektir.Ancak elimdeki veriler Ocak 20'ye kadar Marmara için kar yağışı öngörmüyor. Cevap: Bursalı neymiş şu elindeki veriler merak ettim. Açıkla da ufkumuz genişlesin yahu. Senin bilip de bizim bilemediğimiz o esararengiz veriler hangileriymiş acaba? CEVAP: BEN SANA SÖYLEYİM ARİF BEY HANGİ VERİLER OLDUĞUNU.BU SABAH AJANSLARA "Meksika Ulusal Antropoloji ve Tarih Enstitüsü, antik bir Maya sitesinde dünyanın sonunun Aralık 2012’de geleceğini öne süren bir başka taş daha keşfetti" DİYE Bİ HABER DÜŞTÜ.GÖRMÜŞSÜNDÜR BELKİ. İŞTE BU TAŞTA OCAĞIN 20 SİNE KADAR MARMARA BÖLGESİNE KAR YAĞMAYACAĞINA YAĞARSA KIYAMET ALAMETİ OLACAĞI DA YAZIYORMUŞ :))
  ..

Bursalı26 Kasım 2011 Cumartesi 09:11:39
Bursa Yenişehir bu gece ölçülen -7.8 ile Marmara'da en düşük sıcaklığın ölçldüğü yerleşim yeri.Belki de kasım ayı en düşük sıcaklık rekoru kırıldı. Bu durum yüksek basıncın Anadolu genelinde ne derece hakim olduğunu da gösteriyor. İlerleyen günlerde de bu eğilim sürecektir.Ancak elimdeki veriler Ocak 20'ye kadar Marmara için kar yağışı öngörmüyor.
Cevap:
Bursalı neymiş şu elindeki veriler merak ettim. Açıkla da ufkumuz genişlesin yahu. Senin bilip de bizim bilemediğimiz o esararengiz veriler hangileriymiş acaba?
  ..

TaHmİnCi_mArAz26 Kasım 2011 Cumartesi 09:11:35
dogu anadolu gece ayazı cok kuvetli oldu. erzurum -24 kars -21 ,agri -20 ardahan -17.9 sivas -14.3 dereceyi gördü.
  .. | http://www.dmi.gov.tr/sondurum/en-dusuk-sicakliklar.aspx?t=t&gun=&ind=&s=AZ&f= (51)

EFSANE-SEMİH26 Kasım 2011 Cumartesi 09:11:11
Arif abi 30 kasımda yüksekler hafif kar alacak gibi ne dersin.
Cevap:
Evet, aynı fikirdeyim.
  ..

İbrahim(samsundan)26 Kasım 2011 Cumartesi 08:11:46
samsun'da gece sıcaklık -lere düştü. kışın ilk buzlanmasıyla karşılaştı. gece orta ve doğu karadeniz sahillerinde en düşük sıcaklık samsundaydı. bulunduğum yerde su birikintileri ve toprak donmuş.
  ..

TaHmİnCi_mArAz26 Kasım 2011 Cumartesi 07:11:45
sabah modeleri güzel cıktı.
  ..



Burak Hcvl26 Kasım 2011 Cumartesi 07:11:28
Oh be sonunda geri geldi ay sonu sistemi :) -7 falan var diyor meteostar.Yağışı az gösteriyor ama inşallah artar.
  ..

New Operating Model26 Kasım 2011 Cumartesi 05:11:37
aralık ilk haftaya dikkat. istanbul ve türkiyenin büyük bölümü ilk güçlü kış sistemini alacak. yağışın kar olarak düşüp düşmeyeceği hala belirsiz. şimdilik sınırda görünüyor. üç gün sonra herkes aralık ilk haftayı konuşuyor olacak.
  ..

StormRider26 Kasım 2011 Cumartesi 03:11:45
Çorum -10la enverziyon şov yapıyor dün yine aynı şekilde dmi kayıtlarına göre -11.6 ile şov yapmıştı. Anadolu içlerine ciddi soğuk yerleşiyor bu ilerisi için çok iyi gündüz sıcaklıkları dahi hayli düşük. Kasımda olmamızı ragmen sıcaklıkları 4-6 derece aşağı çekecek bir sistemde kar örtüsü garanti gibi, 6-8 derece aşağı çekecek bir sistemde ise gündüz bile pozitif değerler görülmeyecek gibi. Şaka maka yerseviyesi ciddi soğuyor sadece 850milibar sıcaklıklarını takip etmek yanıltır adamı.
  ..

jess26 Kasım 2011 Cumartesi 03:11:14
Sistemci arkadaş! Bir de noktalama işaretlerine dikkat etsen seni daha iyi anlıyacağız.
  ..

talihli26 Kasım 2011 Cumartesi 02:11:58
zerdeci ne söylemeye çalışıyorsun ne rekoru ya.. istanbul gün boyu 9 c derece idi..bulutlu olduğundan ayaz yapmadı o yüzden gecede 7 c..herhalde sen ege bölgesinde falan yaşıyorsun galiba..
  ..

tarık atacan26 Kasım 2011 Cumartesi 01:11:17
Merhaba arkadaşlar.Aralıkta askere gideceğim.Hayırlısıyla döndükten sonra en büyük tutku havaturka takibi devam edecek.Bu kış aranızda bulunamamaktan dolayı üzgünüm çok.Bu arada bedelli ile ilgili bişey söylemek istiyorum.Askerlik şubede başlar şubede biter.Bedelli ise bankada başlar 10 dk sonra dekontla şubede biter.Selam olsun bedellicilere benden...Kendinize iyi bakın hava aşıkları:)Arif abi umarım her kış gibi bu kış ta başarılı tahminlere imza atarsın.
  ..

sistemci26 Kasım 2011 Cumartesi 01:11:39
Arkadaşlar hepinizin moralini bozan model çıktılarının sebebi a.b alanlardır bu alanlar çoğaldıkçı kararsızlık artar bunların model çıktılarınada yansıması kaçınılmaz oluyor o yüzden moral bozucu çıktılar oluyor son günlerdeki model çıktılarını sadece sanal bir görüntü olarak kabul edin gerçeklerle uyuşmayan sanal bir görüntü gerçek kış şartarının hazırlandığı bir modeldir olması gereken gibi kısaca bazen çok yakınında birşeyler olacak ama onca teknoljiye rağmen bunu göremezsin gideceğin yolda çok fazla sokak vardır adeta sokağın labirente dönmüş gibi düşün hangi yoldan gideceğini şaşırırsın o yüzden doğru yolu bulabilmek için beynini daha fazla yorman gerek beynini yordukça hata payın artar işte model çıktılarıda bu a.b lar yüzünden sağlıklı verileri veremeyebiliyor oysa basınç sisteminin ani bir yer değiştirmesi görünmeyen kalemleri bir anda su üstüne çıkarıverir bir atmosfer olayıyla herşey ter düz olur kısaca bir peri çıkar sana yolu bulduruverir doğanın kanunu şudur hiç bir sistem ebedi yerleşik değildir hepsinin bir ömrü vardır sibiryanın kışın çıkıp havaların toprağın ısnması ile birden yok olması gibi
  ..

zerdeci26 Kasım 2011 Cumartesi 01:11:09
Metorlojinin son ölçülen en düşük sıcaklıklarına göre, İSTANBUL bu gece 8 derece ile en sıcak dördüncü il oldu... 1. alanya 13 (antalya) 2. antalya 11 3. anamur 10 (mersin) 4. istanbul 8 istanbul rekoramı koşuyor.....?
  ..

karmanyağı26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:51
12 aralıktan sonra ciddi anlamda büyük bir sistem beklentim var nedeni ao ve nao indekslerindeki dalgalanma öğlende belirttiğim gibi,gelirse bu kışın belkide en ciddi sistemi olacak gece modleindede ufukta bişeyler belirmiş hadi hayırlısı
  ..

alperen26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:26
ahmet hemşerim bu sene soğuklar kafkaslar kökenli oluyor genelde aslında kırım kökenli olsa bizim için daha iyi olur,ama arşivlerden 5 aralık 1994 e bakarsan direk kafkaslardan inen ve çok kuvvetli bir soğuk trabzona 40 cm kar bırakmış.Yani önemli olan soğuk çekirdeğin kuvvetidir,yağış bir şekilde zaten olur sea effect şeklinde.
  ..

alii26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:31
arif abi sen bu işi fazlasıyla biliyorsun senin değerin çok büyük sonsuz saygılarımla
  ..

karfirtinasi26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:03
1-3 aralık konusunda ciddiyetim devam ediyor, en geç 36 saat içinde modellerede yansıyacak.
  ..

seymen26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:02
Saat 00:00 itibariyle BURDUR VE BİLECİK -1, BOLU -3, ISPARTA VE ANKARA -4,KÜTAHYA VE KONYA -5 , ESKİŞEHİR ,NİĞDE VE KARAMAN -7 , KAYSERİ -9,ANTALYA 10 DERECE....
  ..

Armando26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:33
Allah Karadeniz'in doğusu ve özellikle de Doğu Anadoluya sabır versin.Tüm soğukların merkezi oralar ve tabiki Kafkaslar.Doğu Anadolu da şimdiden -20'lerin altı ölçülmeye başladı,bu gidişatla Ocak'ta -40 lar ölçülürse şaşırmam.Sibirya YB'ı özellikle 1.500 üstü rakımlı yerlerde çok rahat gezinebiliyor.Bu senede oldukça aktif olduğu için özellikle Erzurum-Kars platosu çevresinde düşük sıcaklık rekorlarını beklemek yanlış olmaz.Bu kesimler böyle kurak giderse herkes bronşit olur Allah yardımcıları olsun...
  ..

liman26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:26
NEDEN DOĞU KARDENİZİ ETİKİLİYORUN TÜRKÇESİ.....2 defadır ay sonuncusuyla beraber 3. olacak , aslında bizi değil kafkaslara inen soğuk havanın azerbaycanı nasıl yerle bir ettiğini veya gürcüstanın iç özlelikle doğusunu nasıl yerle bir ettiğini görseniz veya anlasanız , bu sistemin doğu kardenizin doğu illerini ve ilçelerini sadece ve sadece sibiryadan inen soğuk havanın ucundan köşesinden bu sistemle etkilendiğini anlarsınız , sibiryadan gelen soğuk sistemler kardeniz kıyılarında nasıl etki bıraktığına herkes bir şekilde şahit olmuştur , trabzon rize değilde trakya olsaydı türkiyenin doğusu trakya etkilenecekti , böle saçma saçma sorular nerden geliyor , 1985 kışında istanbulun aldığı kar miktarını trabzon neden almadı böyle bir soru olurmu yavv ?? şuanki gelecek olan sistemde yb nin konumu vs... felandı filandılarda olmasaydı ay sonu trabzon en az 40 cm kar alırdı , bunlara takılmaya gerek yok sistem kuzey doğudan girip bir ucunu kardenizn doğusunu hafifce içine alarak gürcüstan azerbaycan taraflarına doğru ilerliyor , aynı şekilde gelecek olan ay sonu sistemide buna benzer bişekilde görevini başarıyla gerçekleştirdikten sonra kafkaslara doğru uzuyacak.....
  ..

sistemci26 Kasım 2011 Cumartesi 00:11:19
demirmanno 25 Kasım 2011 Cuma 22:11:15 arif üstadım ayın 1 de at koşacak izmirde çim pist çamur olurmu dersin işime gelir bu arada idayı kazandım gibi he hee 10 na kadar kar olmaz istanbulda sonrası bakalım ne olcak --------------------------------------------------- ----------------------------- Cevap: Hodri meydan manno. 10 aralığa kadar İstanbul'da kar bankodur. 1 aralığa kadar İzmir taraflarında kaydadeğer bir yağış görünmüyor. Normal pistte koşturacaksınız atı. CEVAP:At koşturma işlerini Modelci Babaya soracaksın o bu işlerin kralı hehe
Cevap:
Manno Yeşilköylü olduğu için sen böyle modelci baba dedikçe canı dürüm çeker dürümcü babaya gider haberin olsun:)
  ..

zade4325 Kasım 2011 Cuma 23:11:09
Arif Bey"Son yılların soğuk ve kar bakımından en zengin kış mevsimine hazırlık yaparsanız iyi edersiniz. Çünkü bulunduğumuz coğrafyada önümüzdeki kış hava şartlarını Sibirya yüksek basıncı şekillendirecektir"diyorsunuz ancak bu sibiryaya ab eşlik etmezse batı ve iç bölgelerimizde kuru soğuk olmuyor mu?
Cevap:
Kuzeyden inen soğuklara çoğu zaman alçak basınç alanları eşlik ediyor. Etmediği nadirdir. Basınç yerleşimleri alacağımız yağış miktarını tayin eder.
  vehbikeler..

leonidas25 Kasım 2011 Cuma 23:11:53
gücüne güç katmaya geldik, modelde kar olmaya geldik, arif abi seninle ölmeye geldik arif abiiiiii
Cevap:
Eyvallah :)
  ..

K.AHMET TRABZON25 Kasım 2011 Cuma 23:11:42
alperen hemşerim haklısın da arif abininde bi sabrı var sitedeki bazılarıda oraya nasıl kar yağarda buraya yağmaz gibisinden laf yapmaya başladılar bu tip şeyleri sürekli gündeme getirmemekte fayda var :) kış için aynen öyle gözüküyorda yağış konusunda sıkıntılıyım geçen seneyi hatırlarsn herhalde :)
  ..

erdinç25 Kasım 2011 Cuma 23:11:05
10 aralığa kadar kar banko demişsiniz hocam. bide bu aralık ocak gibi geçebilir demiştiniz. siz böyle konuşunca bizimde bu kışa dair umutlarımız artıyor.allah utandırmasın.
  ..

ferh@t25 Kasım 2011 Cuma 23:11:37
sibiryada şu zamanlarda çok soğuk hava olmayışı çok normal zaten sibirya yükseği soğukla beslendiği için doruk noktasına ocak sonu gibi ulaşıyor.işte o zaman rakibi olmuyo:)
  ..

yasin25 Kasım 2011 Cuma 23:11:53
dun gece 12 ye kadar rıze çamlıhemşinde muthş bı kar wardı we halen daha ortalık bembeyaz yaklasık 10 cm yagdı we sonrasında ayaz ettı gozlerıme ınanamadım termometre -7 ydı. We dahada ılgncı sahlde gun boyu yagmur bıle yagmamıs.
  ..

efe742125 Kasım 2011 Cuma 23:11:56
ARİF HOCAM; Bir sorum olacak size... Hava soğuk olduğu için mi yüksek basınç oluşur? yoksa bu mevsimde oluşan yüksek basınç mı soğuğu getirir... Cevaplarsanız sevinirim...
Cevap:
Yumurta mı tavuktan; tavuk mu yumurtadan hesabı bir soru olmuş bu. Yüksek basınçlar soğuk yerleri sever. Ancak Azor gibi dinamik yüksek basınç alanları da vardır ki oluşumları sıcaklıkla bağlantılı değildir. Yüksek basınçlar saat yönünde hareket ettikleri için merkezlerinin doğusunda ve güneyinde kalan yerlere çoğu zaman nisbeten soğuk hava taşırlar. Yani sorunuzun cevabı için her ikisi de diyebiliriz.
  ..

Yücel..25 Kasım 2011 Cuma 23:11:58
Kutuplardaki erimeyle ilgili güzel bir belgesel tavsiye ederim.Link: http://www.youtube.com/watch?v=qHs8wlMIN9o&feature=player_em bedded#!
  .. | http://www.youtube.com/watch?v=qHs8wlMIN9o&feature=player_embedded#! (49)

alperen25 Kasım 2011 Cuma 23:11:10
ahmet kardeşim haklısın abarttım biraz ama o kadar heyecanlıyım ki bütün veriler bu kış doğu karadeniz yılı olacak diyor ben de haliyle heyecanlanıyorum :)
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1483
Sayfalar
< | 1 2 ... 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,922 s
Sayaç: