Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



murat28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:31
Özellikle son günlerdeki tıtarsızlıklar,Meteoroloji uzmanlarının döneklikleri ve karamsarlıkların en büyük sonucu yine GFS'yi işaret etmekte.Yani biz kabul etsekte etmesekte GFS en önemli model ve herkestde bu modeli takip ediyor.Bünyamin bey daha 3 gün önce kar gelebilir deyip bugün yok diyorsa,Mikdat bey tahminini revize edip en fazla kky olur diyorsa ve yine bir çok otorite çekimser kalıyorsa bunun en önemli nedeni GFS modelidir.Bu da demek oluyorki meteoroloji uzmanı olmak için okumaya gerek yok onların tahmin edip gördükleri şeyi bizde modellerden görüyoruz..Önemli olan nokta tahmin yapabilmektir bu sözlerimde modelden modele dönüp amatörden farkı olmayan Sevgili Meteoroloji Uzmanlarımıza gelsin.Acaba bilgisayar yokken ne yapıyorlardı merak ediyorum....Cevap: bilgisayar yokken 87 gibi taklaya geliyorlardı :DDD
  ..

eFe28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:13
Arif Abi Sen İstanbulda Etkili Kar Olasılığında Yanıldığını Ne Zaman Anlarsın GFS konusunda Hani bu saatten sonra Kesindir ne zaman dersin...Yada Tahmininin Gerçekleşmesi Hangi Gfs Sonucuna Yansır kesinlik kazanır ist için
Cevap:
Yarın akşam.
  ..

istanbul28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:36
huuuuuuuuu. millet DMİ çok büyük açık verdi. arif abi. kar severler. pazar günü kar geliyorr. dmi pazar gününün haritasını değiştirdi. siteye girdim sayfanın resmini çektim. 5saniye sonra F5'e bastım harita tekrar değişti
  .. | http://img269.imageshack.us/img269/7894/adsz2iqu.png (28)

deniz fırtınası28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:49
sistemci 28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:43 deniz fırtınası 28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:48 arif aga gfs hala ısrarcı digramlarda inatla -8 lerde toplanmış nerdeyse hepsi.ilk defa böyle bişey görüyorum 2-3 gün kalmasına rağmen.nedir bunun sebebi.tahmini zor bie sistem olmasınını sebebi veya sebepleri nelerdir.saygılar CEVAP: SİZİN UĞURSUZLUĞUNUZ OLSA GEREK Cevap: SİSTEMCİ BENCE SEN HİÇ YORUM YAPMA.UĞURSSUZLUĞUN KIRALISIN KIŞ BAŞINDAN BERİ 10 TANE TAHMIN YAPTIN .HİC BİRİ GELMEDİ.8-13UDE SAHİPLENME ODA KAÇMASIN AMA O KAÇMAZ ARTIK ONU EN KÖTÜ TAHMINCIDE BİLİYO:))
  ..

Snowy28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:58
Arif bey, yılbaşı sistemini güzel bir kışın başlangıcı olarak sayabilir miyiz? Marmara'nın güney ve doğusu bu soğuk sistemden en fazla etkilenecek yerlerden biri midir size göre? İyi akşamlar...
Cevap:
Evet, öyledir.
  ..

Deniz28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:27
Arif Abi Herzaman Yanındayız kar yağsada yağmasada...
  ..

tahmin-akdeniz28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:23
arif abi cuma gecesi başlayacak yağışların iç ege ve göller yöresinde kar olma ihtimali var mı? birkaç sitede ve modeldeki verileri inceledim cuma gecesi yağışların kar;cumartesi gündüz yağmur ve kky şeklinde olacağını vermişler .yarın sistemle ilgili detayları verirken ocak ilk haftası ile ilgili bilgilerde verecek msin?
Cevap:
Yarın hepsinin cevaplarını veririz.
  ..

ali3428 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:52
arif abi biz sana güveniyoruz gerisi yalan.iki gündür modeller kötü diye moral bozanlar yarın ve cuma ne dicekler acaba
  ..

karmeleği28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:13
(kar melegi ) 28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:52 MikdatKadıoğlu 2-3 derece ile İstanbul karlı yılbaşını kaçırıyor! Yılbaşı yağmurlu, yılın ilk günü en fazla karla karışık yağmur. Dışarıda kutlamayı unutun.... dedi simdi twitterda :( ya bu tarz şeyleri sevmem ama nick 'ine değişiklik yaparsan sevinirim sonra kargaşa olmasın.veya böyle kalsın birleştirme ve ğ yapma çok sevinirim saygılar...
  ..

Armando28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:40
Özellikle son günlerdeki tıtarsızlıklar,Meteoroloji uzmanlarının döneklikleri ve karamsarlıkların en büyük sonucu yine GFS'yi işaret etmekte.Yani biz kabul etsekte etmesekte GFS en önemli model ve herkestde bu modeli takip ediyor.Bünyamin bey daha 3 gün önce kar gelebilir deyip bugün yok diyorsa,Mikdat bey tahminini revize edip en fazla kky olur diyorsa ve yine bir çok otorite çekimser kalıyorsa bunun en önemli nedeni GFS modelidir.Bu da demek oluyorki meteoroloji uzmanı olmak için okumaya gerek yok onların tahmin edip gördükleri şeyi bizde modellerden görüyoruz..Önemli olan nokta tahmin yapabilmektir bu sözlerimde modelden modele dönüp amatörden farkı olmayan Sevgili Meteoroloji Uzmanlarımıza gelsin.Acaba bilgisayar yokken ne yapıyorlardı merak ediyorum....
Cevap:
Model çıktı mertlik bozuldu :)
  ..

zade4328 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:39
Arif Bey bugün kütahyada gün boyu dondurucu soğuk vardı.merak ettiğim bu soğukların sebebi sibiryamı yoksa azordan mı kaynaklanıyor?.teşekkürler.
Cevap:
Önemli değil. Her ikisi de benzer koşulları sağlayabilir.
  ..

tahmin-akdeniz28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:32
gfs akşam modellerindede en ılık çıktı :) bu arada ao endeksi de ayın 6-10 u arası bir sistemi destekleyecek verileri bize sunuyor.sanki 10 undan sonrasını beklemeye pek gerek yok gibi..yılbaşında abartılacak pek bişey yok bu ortada ama istanbul dahil çok yerde kısa süreli kar olur.yoğun mu olur hafif mi yarın ki modellerde görürüz artık
  ..

Umut Sallak28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:29
İstanbul ve Marmara'nın doğusunda 31 Aralık öğleden sonra kuzeyli rüzgarların fırtınaya yakın esecek olması nedeniyle yağışların kar'a dönüşeceğini düşünüyorum yağış sabah saatlerine kadar fırtınamsı rüzgarla etkili olacak yer yer fırtınada bekliyorum.
  ..

musty8828 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:30
http://news.sky.com/home/weather skynews pazar günü 7 derece yağmurlu gösteriyor
  ..

sistemci28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:43
deniz fırtınası 28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:48 arif aga gfs hala ısrarcı digramlarda inatla -8 lerde toplanmış nerdeyse hepsi.ilk defa böyle bişey görüyorum 2-3 gün kalmasına rağmen.nedir bunun sebebi.tahmini zor bie sistem olmasınını sebebi veya sebepleri nelerdir.saygılar CEVAP: SİZİN UĞURSUZLUĞUNUZ OLSA GEREK border=0
Cevap:
border=0
  ..

ankaralı_eren28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:16
yok arkadaş yok bu modeller katil eder insanı daha 1 gün önce ankarada nasıl yağış varken şimdi yağışın y si kalmamış ee arif abi ne diyosun bu işe artık pek değişiceğini sanmıyorum modellerin ben
Cevap:
Eren kendi ağzınla söylüyorsun dün nasıl yağış varken bugün yağışın y si kalmamış diye yarın da bu söylediğinin tersinin olmayacağını garanti edebilir misin bana. Edemezsin. Bekleyin sabırlı olun panik yapmayın diyorsak boşa değil.
  ..

abant yaylası28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:39
DEĞERLİ COLDFLOW KARDEŞİM, ÖĞLEN SNOWCEM İTİBARINI KAYBETTİ BU SİTEDE, İNŞALLAH DEDİKLERİN DOĞRU ÇIKARDA SENDE BİTMEZSİN,ZİRA YALANCILARIN MUMU MAALESEF YATSIYA KADAR.
  ..

murat28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:37
sistem hakkında konuşmalarımıza ara verip yarın ki açıklamaya kadar çenemizi kapasak iyi olur.ayrıca sistem gelir kara yağar yada yağmaz bunu hak teala dan baskası bilemez.bu durumda arif bey'e yüklenmenin ne manası var.lütfen seviyeli olalım...
  ..

karcı28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:40
Coldflow söylediklerin çok iyi ama inanması güç Bak büyük yemin ettin kardeşim inşallah doğrudur dediklerin
Cevap:
Yahu niye şaşırıyorsunuz adamın söyledikleri gayet mantıklı bizim beklentilerimizle de birebir örtüşüyor. Hayatınız GFS ana çıktısının papağanlığını yapmakla geçiyor. Bir bakın bakalım öğlen ne gösteriyordu modeller akşam ne gösteriyor ana GFS çalıştırması. Yarın hem soğuma hem de yağış miktarı artacak cuma da cumartesi de süreç benzer şekilde devam edecek. Cumartesi akşam saatlerinde 500 hpa'da -33 civarında 850 hpa'da -8 civarında ertesi gün 850 hpa'da -10 civarında sıcaklıklar olacağını göreceksiniz. Ayrıca oluşacak yeni siklonlarla sistemin süresi de uzayacaktır. Geçen cumartesi gibi günkü bir sistem olmayacaktır. Bırakın öyle olmasını sahillerde bile kar örtüsü oluşmazsa kendimi başarısız sayarım. Siz de burdasınız ben de burdayım. Bu dediklerim harfiyen çıkmazsa bir daha da beni ciddiye almayın. Bu kadar net konuşuyorum. Birşey biliyorum ki söylüyorum bunu. Gerisi sizin bileceğiniz iştir...
  ..

Asfalya28 Aralık 2011 Çarşamba 20:12:22
Bu gün İzmirde güneşde olsa insanı üşüten bir hava vardı.Sıcaksever bazı vatandaşların buldukları her sıcak ortamı değerlendirip önümüzdeki daha soğuk günler için enerji depolamaları hayli ilginçti. border=0
  .. | http://b1112.hizliresim.com/s/w/1f8ll.jpg (32)

kadir ünal28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:59
MikdatKadıoğlu : 2-3 derece ile İstanbul karlı yılbaşını kaçırıyor! Yılbaşı yağmurlu, yılın ilk günü en fazla karla karışık yağmur. Dışarıda kutlamayı unutun ------------- GFS YE GORE DONÜYO HERGUN.
  ..

kar melegi28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:52
MikdatKadıoğlu 2-3 derece ile İstanbul karlı yılbaşını kaçırıyor! Yılbaşı yağmurlu, yılın ilk günü en fazla karla karışık yağmur. Dışarıda kutlamayı unutun.... dedi simdi twitterda :(
  ..

Umut Sallak28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:28
Lodostan çok keşişleme eser. Daha çok Güney Güney Ege ve Batı Akdenizde eser. Marmara'nın güneyi nde bi ara esecek ama çok çok zayıf estiği bile belli olmayacak cinsten daha çok kuzeyden esecek. Kuvvetli lodos,güney,keşişleme beklenmemeli.
  ..

fırfır28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:22
Az önce uyduda gereksiz kanalları silerken skynews diye bir ingiliz kanalında hava durumu vardı avrupa geneli avrupa ülkelerinin önemli şehirleri vardı bir baktım İSTANBUL SUNDAY 3°C yazıyor yani pazar günü 3 derece heyacandan uçacaktım ama yağış durumunu göstermiyordu :S sadece sıcaklık...İnşallah beklenen kar İstanbul geneli gelir.
  ..

тaяaηтυℓa28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:49
bu sistem yılbaşı olarak nitelenen arif üstadımın sistemi 24 aralık sistemine benziyor genelde zira o sistemde de balkanlarda -10 - 20 ler vardı bu sistemde de soğuma arttı balkanlarda -20 ler gözüktü 2m de bu yüzden bu sistemde özellikle avrupa yakası daha şanslı olabilir diyorum ancak benim için asıl önemli sistemler ocak 10 undan sonra gelecektir bu konuda ciddi veriler var inşallah gelir de mutlu oluruz mevla dualarımızı kabul etsin amin
  ..



deniz fırtınası28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:48
arif aga gfs hala ısrarcı digramlarda inatla -8 lerde toplanmış nerdeyse hepsi.ilk defa böyle bişey görüyorum 2-3 gün kalmasına rağmen.nedir bunun sebebi.tahmini zor bie sistem olmasınını sebebi veya sebepleri nelerdir.saygılar.
  ..

sistemci28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:45
coldflow/ÇOK ÖNEMLİ HERKEZ OKUSUN (1) 28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:31 HERKEZ OKUSUN...ÇOK AMA ÇOK ÖNEMLİ...HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR..Arkadaşlar az sonra söyliyeceklerime ister inanın ister inanmayın ama hepsi gerçek.ben ingilterde okudum ve senlerce yaşadım.ordaki arkadaşım Edward Smith şu anda BBC WEATHER servisde uzman meteorolog olarak çalışıyor.en son bugün türkiye saati ile 17:00 kendisiyle konuştum bana söylediği şu ALLAHA yemin ederim aynen şunu dedi siz istanbulda 31 aralık günü saat 18-22 arası başlamak kaydı ile heavy snow=yani yoğun kar yağışı alıcaksınız dedi.sadece kar değil dikkatinizi çekerim yoğun kar yağışı dedi. CEVAP: SÖYLEDİKLERİNİZE KATILMAKLA BERABER KIYILARDA ŞARTLAR BAZI İLÇELER İÇİN ZORDA OLSA EMİ ÖNÜ KADIKÖY GİBİ İLÇELERDE ÖRTÜ BIRAKMASINI TEMENNİ EDİYORUM border=0
  ..

ARS28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:06
Yarından itibaren kendini gösterecek olan lodos (6 ile 8) ayın 31 akşamına kadar devam edecek. Lodosun bize taşıyacağı yağışlı hava sistemi gece saatlerinden itibaren karayele dönecek olmasından dolayı balkanlardan soğuk havayı bize taşıyacak. Yağışın ve balkanlardan gelen soğuğun çatışmasından dolayı kar yağışları görülebilecek. Yağışın şiddetini yarınki güncellemelerde net bir şekilde göreceğiz.
  ..

ArKhAnGeLsK28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:17
arif abi akşam modelleride kötü çıktı sence yıl başı gecesi istanbula kar yağarmı abi gfs inadına kar yok diyor da.:)
  ..

coldflow/ÇOK ÖNEMLİ HERKEZ OKUSUN (2)28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:29
HERKEZ OKUSUN...ÇOK AMA ÇOK ÖNEMLİ...HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR...zaten geçen haftada kendisi ile konuşmuştum..beklentileri bu yönde idi.yanlız burda sizleri takip ederken modeller tamamen çökmüş iken sadece ARİFTARİF üstad bunu gördü ve söyledi.belkide ARİFTARİF hocanın dayandığı parametrelerde arkadaşım edward smith'in dayanakları ile aynı.Eward'ın bana söylediği şu istanbulda hava beklentilere paralel olarak ısınamıyor.yer ısısı kar için yeterince soğuk.deniz suyu oldukça soğuk.etrafınızda balkanlarda karlı ve soğuk hava var.gelen sistemde batı ve kuzey batıdan kuvvetli rüzgarlar var ve bu yüzden soğuma çok kuvvetli olucak.güneydende çok nemli ve yoğun bir AB size çok yoğun yağış getiriyor dedi.ARİFTARİF üstadım senin bu konuda yorumun ne..benim arkadaşımın tezine katılıyormusun...onun dayanak aldığı parametreler seninki ile aynımı...değerli yorumlarını bekliyoruz..
  ..

Mehmet28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:58
Arif abi ş.urfayla ilgili tahminin ne (sis oluşacak yarın bu yüzden sıcaklık lehimize dönecek) cvplarsan çok sevinirim
  ..

coldflow/ÇOK ÖNEMLİ HERKEZ OKUSUN (1)28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:31
HERKEZ OKUSUN...ÇOK AMA ÇOK ÖNEMLİ...HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR..Arkadaşlar az sonra söyliyeceklerime ister inanın ister inanmayın ama hepsi gerçek.ben ingilterde okudum ve senlerce yaşadım.ordaki arkadaşım Edward Smith şu anda BBC WEATHER servisde uzman meteorolog olarak çalışıyor.en son bugün türkiye saati ile 17:00 kendisiyle konuştum bana söylediği şu ALLAHA yemin ederim aynen şunu dedi siz istanbulda 31 aralık günü saat 18-22 arası başlamak kaydı ile heavy snow=yani yoğun kar yağışı alıcaksınız dedi.sadece kar değil dikkatinizi çekerim yoğun kar yağışı dedi.
Cevap:
Admin: Yemin ettin çarpılma sonra border=0
  ..

türkmen yılmaz28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:57
şu anda antepte buz gibi bir hava var. arif hocam tam yorganın altına girmelik hava var vallahi
  ..

sistemci28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:32
Selam dostlar yıbaşı sisteminde her geçen gün istanbul için kıyılarda kar örtüsü şansı malesef azalıyor üzülmeye gerek yok çünkü sizlere daha önce dediğimiz gibi yılbaşı sistemi ile bir döngü kapanacak ve yerine kış şartlarının hüküm sürdüğü günler başlayacak polar ataklarının belli periyotlarla uzun süre ara vermeden ay sonuna kadar devam edeceğini düşünüyorum o yüzden hayalci değil ama gerçekçi kış şartlarının ocak ilk haftası bitimiyle başlayacağını düşünüyorum sizlere bahsettiğim adına ister 9-1 5 ister 10 -15 ister 12-15 ne derseniz deyin ama bu tarihler arasında istanbul başta olmak üzere kar almayacak yerin az olacağını düşünüyorum bizlerin kar sevdası olması bazı gerçekleri malesef değiştirmiyor ne kadar çok kar yağmasınıda istesek malesef dikkat edersek çok ender yıllar hariç kış şatlarımız ocak ilk yarısına doğru başlıyor malesef buranın kış şartlarının en erken başlama tarihleri bunlar kabul etsekde etmesekte Atmosfer bizleri kendi şartlarına ve ayına öyle yada böyle getirdi esen kalınız
  ..

beypazarlı28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:30
bu modelden itibaren bir geri dönüşe şahit olacaksınız.aynı türkiye çek cumhuriyeti maçı gibi
  ..

HAVA TAHMİNCİSİ28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:26
Yılbaşı sistemi geçtiğimiz 24 Aralık sistemi gibi olur.Biraz daha fazla kar olabilir ama yarını beklemekte fayda var.Sistem 1 ocakta gelecek.31 Aralık günü kar yok.Ama 7-14 Ocak arası çok daha güzel şeyler olabilir.2004 dahi olabilir tabi bunu söyeleyebilmek için son 3 güne girmesi lazım sistemin.Bu arada Ao çok güzel.
  ..

KarDelisi28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:53
admin KARDELİSİ nicki benim.benim nickimi kullanan şahısa uyarsana.
Cevap:
Admin: İp lere baktım sonra nicklerinize baktım, o küçük harflerle yazmış, sonuçta özel isim değil kullanabilir border=0
  ..

ceyl28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:23
ne o ya istanbul için yılbaşında kar olmayacak diyenler şimdide ayın 8inde ortalık yıkılacak diyor şakamısınız siz bari bilip bilmeden yorum yazmayın kıytırık tahminciler..
  ..

güneydoğu28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:21
arif bey ve diğer tahmıncı arkadaşlar gelecek olan sistemde güneydoğu tahmını olarak ne şekılde ve ne kuvette etkilenir cvp verireseniz sevinirim tşk...
  ..

mustafa beşirli28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:04
arif usta yılbaşında istanbul'da örtü olsun Aksaray'a gelip ta...larından öpmezsem adam değilim
Cevap:
Admin: Çüş border=0
  ..

kardelisi28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:28
ARİF BEY İSTANBUL A KAR GİRSİN SEN TÜRKİYE NİN EN İYİ METEOROLOGUSUN...çünkü ne dmi ne bünyamin ne de diğerleri yılbası için hafif kar yaqısı dedi...inş. sistem gelir...
  ..

muhammed28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:17
arif abi şanlıurfayla ilgili son tahminin ne
  ..

mami28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:34
bünyamin sürmeli pazar gece istanbulda kesiliyo diyodu şimdi kıvırmaya başladı paar günüde kky ve kar olabilr diyo ve ondan sonra yağış ve soğuk gidiyo diyo yine kıvırır bu adam :)))
  ..

тaяaηтυℓa28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:05
10 ocak ve sonrasına kilitlendim bekleyin neler olacak göreceğiz inşallah mevlam utandırmasın amin arif üstat şu nao ao uzun vade kullanıcı adı ve şifresi istemekten dilimde tüy bitti yawwwwwwwwwwww face booka yolla
  ..

ÇınaR28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:07
Bir önceki yorumumda sabah saatlerindeki istanbulda ki kırağı görüntüsü atmak istemiştim ama linklerde yanlışlık oldu doğrusu budur pardon :) http://b1112.hizliresim.com/s/w/1f722.jpg
  .. | http://b1112.hizliresim.com/s/w/1f722.jpg (21)

KarDelisi28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:51
tahminimin hala arkasındayım yılbaşı gecesi istanbulda kar yok.
  ..

cancan-izmir28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:20
arif abi izmirde yarınamı kalıyor :( ? nerdeyse bazı siteler gece 00.00 da yağışlı 5-6 derece veriyor inşalallah güzel şeyler olur .
  ..

Liman28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:58
akdeniz bilhassa doğusu DİKKAAAATT AŞIRI YAĞIŞ SEL RİSKİ...
  ..

fırat28 Aralık 2011 Çarşamba 19:12:16
Ahaaaa bunyamın surmelı radyoda hafıffften donusu yaptı bugun trakyada bıle kky zor derken sımdı marmaranın tammında kky olucak gıbı dedı :D
  ..

bunny5828 Aralık 2011 Çarşamba 18:12:55
arif abi nasılsın iyisin inşallah :) ya abi sana bi sorum olucak. şimdi gelicek sistemde tam olarak ne kadar sıcaklık düşüşü bekliyorsun?? çünkü zaten sıcaklıklar fazla toparlanamıycak yılbaşına kadar anca 10 dereceyi görürüz okadar. bide abi arada chate e gelde bir karşılıklı sohbet edelim uzun zamandır söyleşi yapamıyoruz :)
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1331
Sayfalar
< | 1 2 ... 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:1,155 s
Sayaç: