Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



trakya(korhan)04 Ocak 2012 Çarşamba 14:01:50
DMİ trakyada kar yağışını iptal etti!! Neymiş Ecmwf'ye da güven olmuyormuş.Ya valla sıkıldım bu tür sistemlerden.İnsan kafayı tırtıyor.Bu sene kaçıncı?Kurban bayramı ve hemen sonrası dendi olmadı.23 aralıkta olmadı(penaltı). Yılbaşında olmadı.Geçen senekileri hiç saymayayım.
  ..

umuttipi04 Ocak 2012 Çarşamba 14:01:34
dmi istanbul ve kocaeli için pazartesi kky vermiş
  ..

EFSANE-SEMİH04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:56
10 OCAK GİBİ A.B OLUŞUYOR.İST İÇİN ÖRTÜ YAPACAK A.B.TAKİP EDİN.
  ..

Asfalya04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:58
Arif hocamız kar yok diyor ama Dmi İstanbulu cumartesi günü 6/2 yağmurlu,Pazar günü içinse 6/1 kky göstermiş.Şayet Dmi nin dediği gerçekleşirse kuvvetli yağmurlara eşlik eden soğuk hava,İç egeyi özellkle uşak,Afyon,Kütahyayı kara gömer.İzmirde 7/4 ile karı Yamanlar dağında görür.İnşallah..İnşallah. border=0
  ..

fırat04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:24
bu havaforum hep güneydoğu afyon için tahmin yapıyor ve hep soru soru soruyor. benim bildiğim havturka nasıl cevap veriyosa o sitede cevap vermesi lazım... havaforum bu aralar bozduu
  ..

samet5504 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:40
dmi güncelledi tahminleri ankara için kar pazar başlıyooor pazartesi devam edecek istanbul için bu sistem yine sınırda kalacak gibi
  ..

THE_CROW04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:34
dmi pazartesiye kar göstermiş:)
  muratttti_..

Emre_Zubaa04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:24
Dmi Ankarayı 8 ve 9 günü karlı verdi.
  .. | http://www.dmi.gov.tr/tahmin/il-ve-ilceler.aspx?m=CANKAYA (29)

ERMAN04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:31
Bu arada Ankara Ümitköyde hala heryer bembeyaz Üniversitede öyle bugün karların üstünde yürümek çok güzeldi Ankara olmasa karda göremeyeceğiz:))
  ..

kartopu04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:26
rusyada ukraynada soğuk yok doğrudürüst istanbulda soğuk bekliyorsunuz gökten zembirle mi inecek arif hocaya hak vermemek mümkün değil..
  ..

feras wajih arif abiye04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:39
abi sen karin 14-15 gibi baslamasinimi bekliyorsun istanbul icin
  ..

Eren04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:52
Dmi kky verdi pazartesi için İstanbul'a
  ..

susuzhamsi04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:41
Bakbak sen su sistemciye sea effectlere kalmisiz kac gun onceden sallamasyon yagis tahminleri sen hic adam olamayacan oglum biraz kendine gel bir orda bir burda durma lastik gibi nereye ceksem orays geliosun sindi birakalim bunyda ayin 11 i suya atlayyacam artil sulu hamsi olacam suyun altindan msj atarim arifbey yaz geliyor yaaaz uyan beee :))
  ..

karfırtınası04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:37
demedi demeyin, DMİ önce istanbula kar ikonu koyacak sonra yağmura çevirecek
  ..

trakya(korhan)04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:54
Son güncellenen öğlen modeline göre trakyaya kala kala c.tesi öğleden sonrası ve akşamı kaldı kar için.850 hpada 0 derece cuma günü trakyada yok.Anca cumartesi öğle saatlerinde sınırı geçip orta trakayaya doğru ilerliyor.Durum ne kadar da kötüleşti di mi?
  ..

ERMAN04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:13
Arif abicim Ankara için hangi tarihlerde kar bekliyorsun 10 ocaktaki sistem iç kesimlere baya iyi kar bırakacak gibi gözüküyor..
  ..

tarot04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:28
ist p.tesi kar diyorum
  ..

kar meleği04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:25
feras wajih arif abiye......abi tek cumleyle yaniliyorsun abi zaten yanildigina sevineceksin daha fazla antraman yapmak lazim ama o da yaramaz sana sadece degyil butun tahmincilere Cevap: ARİF TARİF: İstanbul'da kar yok. Soğuk varsa yağış yok, yağış varsa soğuk yok. Bu kadar basit. ARİF ABİ TOTEM YAPIYOR DEMEDİ DEMEYİN...
  ..

ercan0304 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:53
abi bu gelen sistemde afyom kar alırmı net olarak yoksa yıne sınırdamı yılbaşı sıstemı gibi şu çok soguk hava ama sistem lodosla geldıgı için hava ısınıyor ve ruzgar kuzeye donmesı uzun suruyor hava çok soguyor bu sefer yagış kesılıyor yıne aynı seneryo olurmu abi sizce nedır durumlar.
  ..

ALİİ04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:38
Arkadaşlar arif hocamız çok haklı farkındaysanız gün geçtikce sistem erimeye başlamış düne kıyasladığında tamam sistem gerçekten fena sayılmaz ama bugün bakıp yorum yaparsak evet arif hocamız dediği gibi çıkmaya başlıyor şu demek oluyor ki özellikle ist için kar değilde en fazla yüksek kesimlerinde o da olursa karla karışık kara bile dönmsi zor görünüyor unutmayın arif hocamız kara gömülecekseniz diyorsa belli ki gerçekten sert bir sistem gelcek bu kadar kararlı unutmayın yıl başı sistemini kaç gün öncesinde bildiği gibi haklıda çıktı ama netice olarak sistemin geleceğini bildi ve modellerde bile gözükmemişken şunu söylemek istiyorum GFS ORS karı gibi çok dönek sizi yanıltıyor yine yanıltacak ben bunuadım gibi biliyorum arif beyinde size anlatmak istediği konu buuu yoksa arif beye kalsa soğun taaaaa babasını getirtir :) arkadaşlar arif beye kulak verin çünkü o model okuyucu tecrübesiyle sistemin kulağından yakalayıp bizlere sunan kişidir saygıda sul istimal etmeyin saygılarımla
  ..

Dev04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:43
Ayın 10'u itibariyle Anadolu'ya enfes kar yağışları geliyor inşallah. İstanbul'da oturan arkadaşlar eğer imkanları varsa o haftayı Anadolu'da geçirsinler.
  ..

Cabarov04 Ocak 2012 Çarşamba 13:01:16
ayın 20 si gibi -15 marmaraya oturuyor:D aman allahım neler oluyor
  ..

Revivalofsnow04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:36
Ben de modellerle ilgili yorum yapmak istiyorum. Ne GFS ne de ECMWF. Hiç birisi işe yaramaz, vur birini ötekine. Son 2 gün kala bakacaksınız!! zaten o zaman hepsi aynı fikir oluyor ve de değişmiyor artık. Bende bir tarih verdim (sadece herkes tarih veriyordu diye öylesine attım) Attım diyorum çünkü artık ilk 192yi bırak ilk 96nın görünümü bile (sinoptik) değişiyor. Daha buna kimsenin yapacak bişeyi olamaz. En profesyonelinden en amatörüne. Hiç bir model işe yaramıyor at çöpe gitsin.
  ..

abant yaylası04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:31
Arif hocama %100 katılıyorum , ecmwf hala istanbulun okunmuş bir şehir olduğunun farkında değil. Gfs ise işi bu sene çözmüş, ve hiç bir modelinde istanbula kar vermiyor ve bana göre vermeyecek:)))
  ..

faruk_0604 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:39
Arif abi bu sene 4. kar görüşüm toplamda 20 cm civari örtü oluştu ama bu beni kesmez . Mart sistemi gibi bir sistem görebilir miyiz çok ucu açık bir soru oldu ama :) en azından 10 ocak ve sonrası için ne düşünüyosun
  ..



Asfalya04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:42
Az önce Ntv meteoroloji biriminin söylediğine göre Cuma günü Ege kıyılarında 200 kiloyu bulan yağış lar bekliyorlarmış. border=0 İzmirliler şimdiden tedbirini alsınlar.Mesela ben gittim kendime çizme aldım. border=0
  ..

İsmailGençtürk04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:14
Biraz erken bir bilgi olabilir ancak 10'undan itibaren beklenen soguklar Istanbul'a kuvvetli olmayan bir kar yapabilir. Degisimlari yazarim. Bünyamin Sürmeli'nin az önce attığı twit.
  ..

Revivalofsnow04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:10
Mistral'in paylaştığı AO öngörüsü normalde iyi gibi gözükse de, bi çoğumuz biliyoruz ki bu kadar nagatif faz kutuplar'dan batı avrupaya genel de soğuk kaçağı olması demek, zayıflayan polar vortex halihazırdaki soğuk havayı elin de tutamayıp büyük kısmını batı avrupaya yolluyor. Bununla ilgili Ozan Mert Göktürk'ün kaleme aldığı güzel bir yazı var, ilgilenenler havadelisinden bakabilirler.....umarım bu senaryo gerçekleşmez, bize ne çok pozitif ne de çok negatif yarıyor, şu AO! da maalesef fırldak gibi, ortası yok mübarek... CEVAP: Sappokinowa dostum Mistralin paylaştığı AO görünümü 3 ocak 06 modeline göre çizilmiştir. Bu her modelden sonra çizilen bir resimdir. Model ne buyurursa bu da ona göre çizilir! ne sevinmeliyiz ne de üzülmeli. Çünkü her guncelleme sonrası degısıyor aynı modeller gibi. Kaale alınacak bir durum yok maalesef.
  ..

feras wajih arif abiye04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:34
abi yapma etme eleme onumuzdeki hafta kar geliyor buna hayir deme . bana gore ayrica bu 20 calistirmanin hic bir anlami yok bana gore gorduk zaten ne kadar anlamsiz oraya bile bakmiyorum artik
  ..

sistemci04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:08
son güncellemelerde Gfs ve ECMWF modelleri paralel gidiyor giden paralellik ne söyleyim soğumanın önemli ölçülerde törpülendiği yağış azlığı ve malesef gene sea effect lere kaldığımız gözüküyor sistemim iç kesimlere kaldığı istanbulun en fazla - 6. 6.5 da kalacağından bahsediyor gidişat hayra alemet değil çünkü 192 saat dışına çıkan her güncellemede soğuma ivme kaybediyor sizlere hep dedim bu -10lar bize gelirken zayıflayablir diye bakın eski yorumlarıma eğerki bu görüntüler cumada aynısı olursa kıyılarda gerçekçi örtü kar hayal olabilir arif ustadın dediği gibi gelişmelere kayabilir ancak bir gsf veya 1 ECMWF çıktısıylada herşey değişmez hep diyorum temkinli olmakta fayda var sizler geleeooor giiidiiyorr diye çocukça açıklamalar yapmaktan kaçıının diye kaç kez uyardım 9 gün sonraki çıktılar için sanki yarın geleoor giidiiyor gibi bağırdakçı burda sadece gelmeyen sistemlerin sukut_u hayali değil millete rezil olmayıda göz önüne almanız gerekiyor acı ama bu işin gerçeği bu sistemci olarak yeni yıla temkinli girdim ve bu doğrultuda gaz vermeyeceğimi daha önceden beyan etmiştim ben sisteme 3 gün kala -9ları görürsem o zaman eşek giibi gelelooror diye zaten ben bağıracağım
  ..

Admin04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:27
Arif abi modelleri görünce aynı resimdeki gibi oluyorum yakasım var orayı border=0
Cevap:
border=0
  .. | http://d1201.hizliresim.com/t/4/1ktkq.jpg (26)

feras wajih arif abiye04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:33
abi tek cumleyle yaniliyorsun abi zaten yanildigina sevineceksin daha fazla antraman yapmak lazim ama o da yaramaz sana sadece degyil butun tahmincilere
Cevap:
İstanbul'da kar yok. Soğuk varsa yağış yok, yağış varsa soğuk yok. Bu kadar basit.
  ..

karfırtınası04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:30
ikitelli kardeşim öğlen modelleri çok can değil kıçlarda kına yaktı:)))
  ..

sappokinowa04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:36
Mistral'in paylaştığı AO öngörüsü normalde iyi gibi gözükse de, bi çoğumuz biliyoruz ki bu kadar nagatif faz kutuplar'dan batı avrupaya genel de soğuk kaçağı olması demek, zayıflayan polar vortex halihazırdaki soğuk havayı elin de tutamayıp büyük kısmını batı avrupaya yolluyor. Bununla ilgili Ozan Mert Göktürk'ün kaleme aldığı güzel bir yazı var, ilgilenenler havadelisinden bakabilirler.....umarım bu senaryo gerçekleşmez, bize ne çok pozitif ne de çok negatif yarıyor, şu AO! da maalesef fırldak gibi, ortası yok mübarek...
  agraligil@..

Dev04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:31
Saat 12:32 Kırıkkale'de donan sis hadisesi var. Sıcaklık -2.5 C havada uçuşan buz zerrecikleri var. Ağaçlar ve toprak üstü bembeyaz.
  ..

welbane04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:50
Arif hoca aslında ne çekiyosa şu meşhur inatçılığından çekiyor. Geçen hafta diyagramları aşağı bükmeye azmetmişti, bu hafta da yukarı kırmak için var gücüyle çalışıyor. Makul her insanın görebileceği ECMWF'nin GFS'ye üstünlüğünü, sanki GFS'yi babasının oğlu çalıştırıyormuş gibi, inatla görmezden geliyor bin dereden su taşıyıp bahane üretiyor. Zamanında bi kere GFS'nin olduğu yerde ECMWF'nin esamesi okunmaz dedi ya, artık ölse geri dönmez ordan. Bu huyunu bilerek tahminlerini izleyin bence, hiç üzülmez, aksine çok eğlenirsiniz...
Cevap:
Welbane nasıl bir üstünlük bu. Sizin görüp de benim göremediğim nedir. Buyu sana delil ve ispat. Blogumdaki 2 gün önceki ECMWF 12 ocak modeliyle bugünkü 12 ocak modelini sen karşılaştır. Aradaki farkları yaz. Yaz ki ECMWF neye göre üstün modelmiş paşa gönül kriterine göre mi değil mi bilelim. Bak haftasonunda kara gömülecektiniz. öyle buyurmuştu ECMWF modeli. Hiç bahsetmiyorsun ondan. Hani haftasonunda kr yağacaktı ne oldu uştu gitti. Bunları niye söylemiyorsunuz. Makul olun biraz. Kar yağmayacak dedikse Ankara için demedik herhalde. İstanbul için dedik ve kar yok. Nokta.
  ..

Can04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:52
Benim anlamadığım şu: Basınçın bu kadar düşecek olması daha fazla yağış anlamına gelmiyormu? İstanbul da 993 mb ye kadar inecek ancak bence modeller yağışı az gösteriyor.Ne varsa marmaranın batısı, kıyı ege ve batı akdenizde var.Ben şahsen İstanbulda şu anda gözükenden çok daha fazla yağış olacağını düşünüyorum.Bu modellere inanmıyorum..
  ..

Admin04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:57
NewYork donuyor.
  .. | http://www.accuweather.com/en/us/new-york-ny/10007/weather-forecast/349727?unit=c (47)

ikitelli04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:15
ÖĞLEN MODELLERİ ÇIKMADAN BURAYA ACİL BİR AMBULANS GETİRİLSİN ADMİN DUYRULUR. ÖĞLEN MODELLERİ ÇOK CANLAR YAKACAK :))) BENDEN DİMESİ
  ..

Emre_Zubaa04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:31
Ankara için bakarsak olaya ; ayın 7 sinden itibaren karda olabilir yağmurda olabilir.Herşeye gebe peşi sıra sistemler gelmesi olası.Ayın 11 inde gözüken yağış mm olarak 30-40 arasında.Tabi 7 gün var daha değişim çok olucaktır.Kişisel kanaatim a.b lerin bu kadar çok olduğu bi ortamda Ankaranın kesinlikle kar alcağı fakat miktarının kesinlikle belli olmadığıdır.Yapılcak tek şey anlık olarak a.bleri izlemektir.
  ..

Admin04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:46
Şuan GFS nin ECMWF modeline uyduğu filan yok, sadece gfs öncesinden alçak basıncı akdenizden sokuyordu şimdi ise egeden sokmakta. ECMWF ise hala Çanakkale üzerinden Romanya-Ukrayna yolunu izlemekte, GFS de ise Ege-İç Anadolu-Karadeniz yolunu izlemekte. Ve aşağıdaki diyagramlara bakacak olursak toplam 20 farklı senaryo+ECMWF modeli ana GFS e karşı border=0 Bakalım kim kazanacak? Benim dikkatimi çeken ise 1 haftadır GFS ile 20 farklı senaryonun birbirlerlerine uyum sağlamaması ve GFS nin kazanması.
  .. | http://www.wetterzentrale.de/pics/MT8_Istanbul_ens.png (26)

feras wajih arif abiye04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:21
bence soyle koymak lazim cumleyi arif abi bu sistemlerde gercekten basarli degyil bunun kaniti 24 de ki istanbulda ki kar yagisi yagis fazla yakalamis olsaydik o gunde guzel bir kar alabilirdik ama olmadi arif abinin basarli yapmis oldugu tahminler belli alanlarda vardir onun disinda daha cok gelistirmesi lazim ama bu soz sadece ari abiye degyil tahmincilirin hepsi icin gecerli izlanda ab a bagli butun sistemler tahmin edemiyorlar hhaa misal arif abi YB lere bagli olan sistemlerin tahmini konusunda basarli mesela ekin ayinda ki sistem ama onun disinda zaten kendisi bile soyluyur 2-3 gun sonra tahmin yapmak bile zor abler olunca ayrica 24de ki sistem yagis fazla olmadi konusuna bos verin bu kadar soguma bile beklemiyorsu o da bati ruzgarlarin esecegi ve sisteme zayiflicago diye tahmin etti ama olmadi ayin 10den itibarende olmayacak herkez kendi tahmini var inshaallah bana dalga gecmezsin arif amca :)
  ..

KARINCA04 Ocak 2012 Çarşamba 12:01:58
İstanbul un kıyı kesimi kar görmez diyorsunuz bu sistemde Arif Abi. Ben Ümraniyede 2 karış kar varken kadıköyde gram olmadığını çok gördüm mesela. Şimdi bu sistemde böyle birşey mümkün olabilir mi?
  ..

ARS04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:54
Gancı sallama kimse 1987 geliyor demedi. Lütfen yazılmamış bir şeyi yazılmış gibi lanse etme. 1987 bir efsanedir. Her zaman nasip olmaz.
  ..

Adem 04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:55
Bence herşeyin başlangıcı 10 ocak gzl sistemler yolda gozukuor ıc ege ve iç anadolununbatısı yogun kar olarak gosterilmiş bu da kara işaret gosterıyor istanbulu bile kky ve kar alabilir diiye tahmin ediyorum kıyılarda çok şiddetli yagmur gözlemleniyor siz nedıyorsunuz arif bey
  Ceza_ramiz.. | http://www.havaturka.com/ (21)

muratt04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:48
öncelikle herkese iyi günler.ben burada sistemler hakkında bizi bilgi veren kişilerin başta arif ustat olmak üzere santiyago,hava delisi,sistemci,efsane semih,cevat aktaş,umut sallak,demir mango gibi bize göre daha bilgili insanların sistemler hakkında yorumlar yazmalarını istiyorum bu siteyi 3 yıldır takip ediyorum bizde bazı şeyler ögrendik burada ama bu arkadaşlaar bizden çok çok daha iyiler.lütfen diğer arkadaşlar abuk subuk sorular yorumlar buraya yazmayın.çok güzel bir sitemiz var.herkese saygılar..
  mx1453@myn..

erdinç04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:38
arif abi bu deniz suyu sıcaklıklarının böyle sınırda sistemlerde faydası olmıyacakmı peki yani yaklaşık 8- 9 derecelerde. mutlaka bi etkisi olacaktır diye düşünüyorum.bide bi yanlış anlama var hocam buralara takılan kim olursa olsun kesin karda ister örtüde ister. yani havada kar diye küçümseniyo ama bu işin razı olup olmamayla alakası yokki atmosferin bizim isteklerimizi taktığıda yok ne çıkarsa bahtımıza diyoruz.
  ..

malawi68-sarosyayla04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:12
Korudağ'ı yerlisu rakım 300 rahat ol Keşan tamamdır.Yeterki sistem şaşmasın allahın iziniyle.
  ..

ARS04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:59
Gancı 04 Ocak 2012 Çarşamba 10:01:01 ARS BÜNYO KAR GELİYOR DEMİYORSA BEN ONU SEVMEMEK ZORUNDA DEGİLİM SİZLERİ GÖRÜYOZ 87 GELİYORDU EFSANELER GELİYORDU YILBAŞINDA KAR GELİYORDU BÜNYO YOK DİYORDU SİZLER VAR DİYORDUNUZ İSTANBUL İCİN DİYOM NE OLDU İSTANBULA KAR YAGMADI BÜNYO HAKLI CIKTI BEN TAHMİNİ BİLEN KİŞİYİ SEVERİM BÜNYO YİNE GELEBİLİR DEDİ YANILMA BÜNYONUN TAHMİNİNİ DEĞİŞME ORANI&50 DİR :) Cevap: 24 aralıkta yılbaşı için yüksek ihtimal deyip aynı gün yine 24ünde zayıflamış gibi görünüyor diye kaçamak cevaplar veren bünyamin bey değilmiydi? Biz hiç olmazsa son ana kadar bekledik ve 29unda yılbaşına nokta koyduk. Sonuçta gördükte nokta koyduk kaçamak cevaplar vermedik. Ben bünyamin bey kötü demiyorum, ama yanılmayacak tahmincide yoktur bununda altını çizmek istiyorum. Her neyse neyi tartışıyosam artık.
  ..

firfir04 Ocak 2012 Çarşamba 11:01:09
Gürçin İnan (Çuçi) @gurcininan 15 saat Yanıtla @BunyaminSurmeli amatör tahmin sitelerini takip ediyomusunuz? bazen çok sağlam tahminler çıkıyo. ayrıca kar yağıcakmı bu soğuk sistemde? gecegezen57@ 11 saat Yanıtla @BunyaminSurmeli ayrıca sizden herkes bahsedıyor mbu amatörbtahmincilerden bazıları ise sizi bünyo diye addediyor.havaturka Bunyamin Surmeli @BunyaminSurmeli 11 saat @gecegezen57 @gurcininan :))
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 1275
Sayfalar
< | 1 2 ... 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,330 s
Sayaç: