Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



EFSANE-SEMİH12 Ekim 2010 Salı 15:10:07
EN ÇOK İZMIR DİKKAT ETSİN.150-200 KG ARASI OLABİLİR!(13-16 ARASI)
  ..

EFSANE-SEMİH12 Ekim 2010 Salı 15:10:24
murat57 12 Ekim 2010 Salı 14:10:25 SEMİH BEY yağış istanbulun güney kesimlerinde daha fazla etkili olacak sanırım öylemidir? SİSTEMDE EN ÇOK AVRUPA YAKASI YAĞMUR ALICAK DİYEBİLİRİZ.DEDİĞİN GİBİ GÜNEYDE FAZLALIK BİRAZ DAHA FAZLA DURUYOR GİBİ AMA ÇOKTA ÖNEMLİ BİR FARK YOK.ÖZELLİKLE TEKİRDAĞ,ÇATALCA,İZMİR ÇEVRESİ BALIKESİR BOLU VE BİLECİK 'TE SU BASKINI RİSKİ VAR.
  ..

emre12 Ekim 2010 Salı 14:10:08
arif hocam bu sene istanbul istedigi kar yagışlarını alabilecek mi bu sne kış istanbulu zorlar mı
  emre_ulas_.. | http://arif hocam (94)

murat5712 Ekim 2010 Salı 14:10:25
SEMİH BEY yağış istanbulun güney kesimlerinde daha fazla etkili olacak sanırım öylemidir?
  ..

ERMAN12 Ekim 2010 Salı 14:10:10
YARIN AKŞAM SAATLERINDE ITIAREN ÖZELLIKLE MARMARA'NIN GÜNEYİ (ÇANAKKALE,BALIKESİR,BURSA,BİLECİK VE KIYI EGE'DE (ÖZELIKLE IZMIR,MANİSA)OLDUKÇA KUVVETLİ SAĞANAK YAGISLAR OLACAK..YAĞIŞLAR UZUN SOLUKLU VE ARALIKLARLA 4 5 GUN DEVAM EDECEK..PERSEMBE GECESI ISE RİSK MARMARA'NIN BATISI VE TRAKYA'DA VATANDAŞLARIMIZIN DİKKATLİ OLMALARI GEREKMEKTEDIR..AKDENIZ BÖLGESİ'NDE İSE PERSEMBE ÖGLEDEN SONRA VE CUMA GUNU ARALIKLARLA SAGANAK YAGISLAR GORÜLECEK..ANKARA'DA BUGUN ARALIKLARLA HAFIF SEKİLDE GORULEN YAGISLAR ÇARŞAMBA GECE VE PERSEMBE GUNU ETKISINI ARTTIRACAK..IYI GUNLER!
  ermansaka@..

ERMAN12 Ekim 2010 Salı 14:10:37
Arif abi lütfen burda hava dısında konu konusulmasın ne guzel kac zamandır kımse tartısmıyordu yıne gırdıler söyle konulara yeter artık ya madem sıyaset konuscaksınız acın bır sıte orda tartısın bız burda hava durumu ögrenmeye calısıyoruz...
  ermansaka@..

MiStRaL12 Ekim 2010 Salı 13:10:53
gelecek olan sistem 21 ekim e kadar aralıklarla devam etcek..
  ..

diyalektik12 Ekim 2010 Salı 11:10:56
semihe katılıyorum. 87 kışının karlı gün rekorunu alçak basıncın derinliğinden çok blocking ile değerlendirmek daha doğru olur. alçak basınçlar ne kadar derin olursa olsun blocking olayı gerçekleşmezse yağış genelde etkili fakat kısa süreli oluyor (2004 ya da 2001 gibi). ama blocking olayıyla beraber alçak basınç alanı hapsolduğu alanda bütün enerjisini günlerce boşaltabiliyor (aynen 87 kışı gibi). ve böyle miktar bakımından daha fazla yağış alınabiliyor.tabi yağışlı gün sayısı fazla olduğu için kar yerde uzun süre kalıyor, tatmin edici oluyor. blocking olayının da ne zaman olacağı lanina ya da elnino ile direk bağlantılı değildir.derin bir alçak basınçla ve sibirya yükseğiyle beslenmiş sağlam bir blocking her zaman iş yapar.
  ..

EFSANE-SEMİH12 Ekim 2010 Salı 11:10:48
BU ADAM RESMEN ŞOVMEN.2040'MIŞ.SİE DERDİM AMA RTÜK İZİN VERMEZ
  .. | http://www.haberturk.com/yasam/haber/560258-buyuk-istanbul-depreminin-tarihini-verdi (126)

EFSANE-SEMİH12 Ekim 2010 Salı 10:10:35
PASTIRMA YAZI İLE İLGİLİ HALA ELLE TUTULUR BİŞEY YOK.
  ..

EFSANE-SEMİH12 Ekim 2010 Salı 10:10:49
weatherman-efsane semih 11 Ekim 2010 Pazartesi 15:10:57 Sevgili kardeşim hava delisine yazdıklarını okudum.Bünyamin konusunda seninle hemen hemen aynı düşünüyorum fakat yazında 1-2 noktaya dikkat çekmek istiyorum.Cemal Saydam foxtaki röportajının epey makaslandığını ve bir daha tvlere röp vermeyeceğini 'havadan tozdan'sitesinde açıkladı zaten.1000 yılın kışı masalına o da inanmıyor ve böyle bir veri yok diyor.yazısını siteden okuyabilirsin.87 kışına gelince.Ben o sene alınan aşırı kar yağışlarını ablerin derin olmasından ziyade o sene yaşanan blocking olayınada bağlıyorum.Blocking olmasaydı o kadar kar yağışı olmazdı kendi düşüncem bu,sen ne düşünürsün bilemem. 87 DE A.B LER NORMAL SEVİYEDE 990 MB CİVARIYDI.BENİM DEMEK İSTEDİĞİM MESELA GEÇEN KIŞ PROF MİKDAT HOCA'DA BAHSETTİ ATLANTİKTE TAYFUNA BENZER OLUŞUMLAR VAR DEDİ.YANİ EL-NİNO HAVALARI SAPITTIRIYOR.DEDİĞİN GİBİ 87 DE BU KADAR KAR ALMAMIZIN SEBEİ BLOCKİNG VE YİNE EL-NİNO KIŞI?23 SENEDİR BU KADAR MÜKEMMEL BİR BLOCKİNG OLAYI OLMADI.EL-NİNO KIŞLARININ İYİ TARAFI VURDUĞU YERİ PERİŞAN ETMESİ:)GEÇEN SENE ABD'YE VURDU.87 DE BİZE.HALA ISRARCIYIM.BÜNYAMİN EL-NINO BİZE KAR FIRTINASI GETİRİR GİBİ Bİ CÜMLE KURMAMIŞTIR.'İSTANBUL OCAK 15-ŞUBAT 15 ARASI KARLAR ALTINDA KALACAK'2 SENE ÖNCE BU CÜMLEYİDE GÜYA GÖKHAN ABUR SÖYLEMİŞTİ.ABUR BÖYLE BİR CÜMLE KULLANMAMIŞTIR BENCE.
  ..

serdivanlı12 Ekim 2010 Salı 09:10:45
umut sallak burası hava durum sitesi başka konuları tartışma yeri değil burda tartışma ortamı çıkarma..
  ..

tarantula12 Ekim 2010 Salı 01:10:53
olamaz zira hava olayları değişkendir o zaman öyle oldu diye şimdi de aynısı olmaz ama bu demek değildir ki bu sene kış ılık geçecek birçok uzmanın da belirttiği gibi geçtiğimiz yıllara oranla daha sert bir kış bizi bekliyor olabilir tabii Allah bilir
  ..

Vayloyan12 Ekim 2010 Salı 00:10:14
teşekkür ederim tarantula bey hoşbulduk sağolun:) 2006-2007 kötü geçen kış sezonunun ekim ayındaki sıcaklıklarını inceledim genellikle ilk 15 günü 20-25 dereceler arasında geçmiş ve o meşhur efsane 1987 kışındaki 1986 ekim ayı değerlerini inceledim ve hemen hemen aynı sıcaklıklar 21 dereceyi bulmuş en fazla böyle bir bağlantı tesadüf mü değil mi bilemem ama nasıl bir kış geçireceğimizin bir göstergesi olabilir mi sizce..
Cevap:
Birebir bağlantı kurmak doğru değil.
  ..

OzquR_(61)12 Ekim 2010 Salı 00:10:09
Arif abi bu gelecek sistem Doğu Karadeniz'e nezaman ulaşır.. Ve kaç günlük bir sürede kuvvetli yağış bırakır yada bırakacak mı ?.. Sel boyutlarına taşıma ihtimali var mı malum geçen sene 31 Ekim'de burda sel olmuş 1 kişide ölmüştü ..
Cevap:
14-15 ekimde yağışlar olur. Özellikle 15 ekimde yer yer kuvvetli yağacak. Sel olasılığı zayıf ancak yine de tedbirli olunmalı.
  ..

serdar12 Ekim 2010 Salı 00:10:20
arif abi geçenlerde bi şarkı paylaşmıştın. yağmurla ilgiliydi. piyanoyla çalan. onu tekrar yollarmısın.
  .. | http://www.dailymotion.com/video/xa5fj1_yiruma-kiss-the-rain-full-version_music (150)

fb_2212 Ekim 2010 Salı 00:10:00
arif abi radardan baktığımızda akşam saatlerinden itibaren; çanakkale,balıkesir,keşan civarında yağış olduğunu görüyoruz.sizce edirne merkezde ne zaman başlar...??
Cevap:
Yarın sabahtan hafif yağışlar başlar ama asıl etkisini çarşambadan itibaren göreceksiniz.
  ..

Kamil Uzun12 Ekim 2010 Salı 00:10:50
Biraz önce jet stream'lerine baktım. İzlanda üzerinden balkanlara soğuk akımlar gelmeye devam ediyor. Doğu avrupada polar cepheler hala açık. Bu da şu an bizi etkilemeye başlayan akdeniz kökenli havanın dönüş hareketinde kuzeyli rüzgarlarla kuvvetli sıcaklık düşüşü olacağını düşündürüyor. İyi geceler.
  ..

Ani12 Ekim 2010 Salı 00:10:02
İyi akşamlar, Arif Bey sistemin İstanbul'a gelmesi ne zaman olur ? Teşekkürler.
Cevap:
Yarın, yerel hafif yağışlar görülebilir ama asıl etkisi çarşambadan itibaren görülecek.
  ..

efekentli11 Ekim 2010 Pazartesi 23:10:50
arif hocam iyi akşamlar.ege bölgesinde görülecek yağışların kuvvetli olacağını düşünüyorum.aydına bu sistemde tahmini kaç kg yağış düşer.birikimlerinizi bizlerle paylaştığınınz için teşekkürler.
Cevap:
Kg vermek zor ama yer yer kuvvetli olacağı belli. 50 kg. ve üzeri olabilir.
  akinhickir..

maximus11 Ekim 2010 Pazartesi 23:10:24
Sistemin ilk ayak sesleri sonundakıyı ege den giriş yaptı. Yağışlar ilk etapta zayıf ve yer yer orta kuvvette başlıyacak olup salı günü sabahın ilk saatlerinde şiddetini artıracak. İzmirde en azından bir hafta aralıkla orta ve zaman zaman kuvvetli yağış bekliyorum. sonunda izmirde yağışa kavuştu..:) komedi siyasetçimiz KAMER GENÇ GİBİ çiçekleri sulamaktan bıkmıştım:)))tabiat ana bol bol sulasın artıkk!!!
  ..

AhmetÖzdal11 Ekim 2010 Pazartesi 22:10:41
Arkadaşlar herkeze iyi akşamlar diliyorum. Suyu sıvı ölçüleri ile ölçeriz. Fakat halk arasında kg de kullanılır. Su için 1 litre yaklaşık 1 kilogram alınabilir. 1 litre = 1 desimetreküptür. O halde 1 metrekarelik alanı 1 milimetre yüksekliğinde su ile doldurursanız 1 litrelik yani 1 kg su birikmiş olur.
  Aozdal70@m..

HakanBursAnkara11 Ekim 2010 Pazartesi 22:10:06
Sence bu alttaki resmin tahmin analizini nasıl buluyorsun Arif Abi ? İyi Günler.
Cevap:
Resmi açamadım.
  .. | http://www.mypicx.com/uploadimg/603344748_10112010_1.jpg (181)

trakya(korhan)11 Ekim 2010 Pazartesi 22:10:46
radara göz attınız mı ?
  .. | http://www.meteor.gov.tr/sondurum/radar.aspx?rBlg=34&rOpt=pic (121)

koray11 Ekim 2010 Pazartesi 22:10:44
öncelikle kolay gelsin arif bey bu sene geçen seneye göre sizce nasıl bir kış geçiririz geçen seneden daha fazla kar alabilicek potansiyel varmı sizce tabi bu sorum istanbul ve marmara bölgesi için teşekkürler kolay gelsin
Cevap:
Daha önce defalarca yanıtını verdiğim bir soru. Evet tahminlerimize göre bu sene geçtiğimiz 2 seneye göre daha soğuk geçecek ve yağış miktarı normallere yakın olacak. Kar bakımından daha şanslı olacağız gibi gözüküyor.
  ..



ali11 Ekim 2010 Pazartesi 21:10:00
Arif hocam yarından itibaren güçlü sistemler Orta Akdeniz'den etkilemeye başlayacak özellikle Istanbul'u sıkıntılı günler bekliyor diyebilirmiyiz umarım belediye önlemini almıştır yine çok taşkın ve sel haberi çok duyacağız gibi özellikle Marmara ve Ege'de .DMİ'de kuvvetli yağışı göstermiş hocam bide Ayvalık'ta Sarımsaklı tarafında bir yakınımız var özellikle yarın için DMİ uyarı yaptı özellikle perşembe günü o bölge çok sıkıntılı gibi çünkü baya yoğun alıcak gibi Haftasonuda özellikle pazar günü yeni sistemler kapıda gibi sizce acilen önlem almaları gerekirmi.bide son modelleri incelediğimde özellikle ekimin son haftası orta akdenizde yağışlı sistemler görülmekte.15 gün olmasına rağmen örneğin 27 ekimin haritasına baktığımda İtalya civarında yağışlı sistemler öngöröekte Nao indeksiyle uyuşuyor çünkü endeks 15 ekimden sonra hep negatifte.İtalya civarındaki sistemlerin bize gelmesi 2günü buludğundan 29 ekim'de İzmir'e gideceğimizden şimdiden egenin yağışlı bir bayram geçireceğini söyleyebilirmiyiz.Yöntem nasıl bütün bilimsel verilerle.Yorumunuz nedir
Cevap:
Tedbirli olmakta fayda var. Alçak basınçların modellerde cirit attığı dönemlerde uzun vadeli öngörülerden kaçınmakta fayda vardır. 29 ekimin havası için en azından haftasonunu bekleyelim derim.
  ..

Umut Sallak11 Ekim 2010 Pazartesi 21:10:52
Abi İstanbul radarı ilk Balıkesir radarı neden farklı gösteriyor. İstanbul radarı daha mı kaliteli? İst radarına göre Balıkesirde yağış olması gerek sis pus var şuan pis bir hava :)
Cevap:
Yükseklikleri farklı olduğu için değişik algılamalar olabilir. Saatlerine de dikkat etmek lazım tabii. Madem ki Balıkesir'desin ve ilinizde bir radar var o halde Balıkesir radarını takip etmen bana göre daha doğru olur. Anlatıklarına göre yağış yüklü bulutlar size doğru yaklaşıyor. Sıcak cephe arz-ı endam ediyor. Az sonra yağış başlar merak etme. Muhtemelen de çamurlu :)
  cronix23@h..

erdinç11 Ekim 2010 Pazartesi 20:10:41
geçen senede elninoydu yanılmıyosam şimdi ozaman geçen seneyle 2004 yanyana koyarsak hatta 87 İ sistemlerin nekadar güçlü geldiği söz konusu olur lanina yada elnino tabiiki ayrıntıda farklar olur ama bi karsever olarak anladığım ister elnino ister lanina bi sistem çok güçlü hatta güçlenerek şaşmaz bi iradeyle üzerinize geliyorsa önemli olan bu sanırım
Cevap:
Doğrudur. Sonuçta bunlar bize çok uzak noktada geliştiği için bize etkisi dolaylı oluyor. Bizim için en önemlisi basınç yerleşimleri. Şartlar uygun olursa El Nino'ymuş La Nina'ymış çok da önemli değil. Zaten kış mevsimi hakkında bunlarla ilgili bir genelleme yapamıyoruz. La nina varsa az kar olur El nino varsa çok kar olur diyemiyoruz. Yaz mevsimi içinse durum biraz farklı. Bizi yazın etkileyen Basra alçak basıncına (muson alçağına) Enso'nun doğrudan etkisi var bu nedenle çoğu zaman el nino yazları normalden sıcak geçer şeklinde bir genelleme yapabiliyoruz.
  ..

erdinç11 Ekim 2010 Pazartesi 20:10:35
ılıkçısı karcısı biçok hatta hepsi bile denilebilir bu kış yaklaşık 1-2 derece daha soğuk olacak diyor bence bu kışın nasıl geçebileceğiyle ilgili e n önemli şey bu olabilir yeterki yağışlı kuzeyli sistemler alabilelim bu birazcık soğuma en nihayetinde çok büyük farklar yaratacaktır şimdi benim kafama kar fırtınası kavramı takıldı tamamiyle akıl yürütüyorum bi kar yağışı varsa bide fırtına varsa bu kar fırtınasıdır 2004 mesela laninamıydı elninomuydu 2004 deki kar yağışları kar fırtınası kategorisine girmiyomu bu konularda iyi bi açıklama öğretici olur kanaatindeyim
Cevap:
2004'te El Nino vardı. O kış görülen her iki sistemi de kar fırtınası olarak nitelendirebiliriz.
  ..

tarantula11 Ekim 2010 Pazartesi 19:10:03
SON VERİLERİN ANALİZİ uzun vadeye baktığımda nao ve ao indeksi eksilerde salınacağından bu da şu anki gfs modellerinin tepetaklak olmasına neden olacak gibi zira bu gidişata baktığımda nao ve ao indekslerinin eksiye yönelmesi özellikle ekim son 10 gününden itibaren uzun süreli serin hatta soğuk ve yağışlı bir sürece gireceğimizi öngörmekte yani ekim son 10 gününden kasım 10 günü arasındaki süreçten bahsediyorum tabii şu an gözüken tabloyu yorumluyorum indeksin muhtemel gidişatına göre değişim ihtimali her zaman var ama indexler sanki kararlı şekilde ekside salınacaklar gibi bu da bize yağışlı ve soğuk günlerin tepemizde olduğunu gösteriyor özellikle bu gfs ler yakında değişecektir pastırma yazı da bu hafta için olacak gibi ilerleyen günlere bakınca pastırma yazı yerine pastırma ayazı görüyorum tabii şu an için bunları yazdım kimse kalkıp da bu yazdıklarım kesin olacak gibi düşünmesin bir zihin jimnastiği yaptım olma ihtimali olduğu için Geleceği sadece Allah bilir biz tahmin yaparız sevgili dostlar
  ..

Bero11 Ekim 2010 Pazartesi 19:10:41
Arif abi az önce wundere baktim antalya için neredeyse hergün yağmurlu göstermiş. en yakın yagmur ne zaman ve hergun yagis olasiligi nedir?
Cevap:
Yarın olabilir. 1 hafta boyunca aralıklarla yağış olasılığı var. Sürekli değil.
  ..

SeRHaT11 Ekim 2010 Pazartesi 19:10:34
Bu akşam saatlerinden itibaren batıda bulutlanma artacak. gece ise çanakkale kıyılarında yağış hafif olarak başlayacak. yarın akşam saatlerinden itibaren marmaranın batısı ve kıyı egede yağışlar kesilecek ancak çarşamba sabahı yeniden başlayacak. evet burdan sonra dananın kuyruğu kopabilir. çarşamba öğle saatlerinde edirne-çanakkale çevrelerinde kuvvetlenecek yağmur,kuzeyden soğuk akımında inmesiyle birlikte modelde görünen tablodan çok daha fazla yağış bırakabilir. en riskli bölgeler edirne-çanakkale-balıkesir-izmirin kuzeyi(bergama). perşembe günü ise yağış güneye doğru kayacak ve İzmir-aydın-manisa çevrelerini etkilemeye başlayacak ancak sistem enerjisini edirne-çanakkale üzerinde boşaltacak. tekrar belirtmek istiyorum ANİ KUZEYDEKİ SOĞUK AKIMIN İNMESİYLE BİRLİKTE EDİRNE-ÇANAKKALE ÇEVRELERİNDE ÇARŞAMBA ÖĞLEDEN SONRA- PERŞEMBE SABAHINA KADAR ENERJİ BOŞALMASI OLACAK.. tutar veya tutmaz benimde görüşüm bu şekilde arkadaşlar. asıl tehlike batı marmara'da..
  ..

tarantula11 Ekim 2010 Pazartesi 19:10:32
sevgili VAYLOYAN ben bir din ders öğretmeni olarak aynı zamanda amatör meteorolog olarak kendimi tanımlıyorum bu işe gönül veren biriyim sizi yakından tanımak açısından o soruyu sordum sonuçta bizim dinimiz hoşgörü dinidir her inanca ve inanç sahibine saygı gösterir ırk dil renk vb ayrımcılıklara karşıdır bizim için insan olmak önemlidir ne sizin Ermeni olmanız ne de bizim Türk olmamız bize artı ya da eksi birşey kazandırmaz önemli olan insanlıktır gerisi hikaye biz bu sitede hoşgörü iklimini egemen kılma gayretindeyiz bu sitede her kesimden insanlar var ve ben hepsini severim ayrım yok bizde siz de aramıza hoşgeldiniz sevgili dostum GELELİM İKİNCİ AŞAMAYA İSTANBULDA OLDUKÇA ETKİLİ YAĞIŞLAR BEKLİYORUM ÇARŞAMBA PERŞEMBE VE DAHA SONRAKİ GÜNLERDE DE ILIK BAZEN SERİN VE ETKİLİ YAĞIŞLARIN OLDUĞU UZUN BİR SÜREÇ BİZLERİ BEKLİYOR ŞİMŞEK GÖKGÜRÜLTÜLERİ DE BUNA EŞLİK EDECEK HAFTA SONUNDA İSE SERİNLEME SÖZ KONUSU BİR ARKADAŞ MM İLE İLGİLİ SORU YÖNELTMİŞ 1 MM YAKLAŞIK 1KG YAĞIŞA TEKABÜL EDER yüzölçümü ile ne ilgisi var anlamadım sonuçta elma ile armutu karıştırmamak lazım yüzölçümü alan ile ilgili bir terimdir yağışla ilgisi yoktur
  ..

karmanyağı11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:02
ayın 25-26 sına kadar sürecek pastırma yazı yerini soğumaya ve belkide tamamen kışa bırakıyor iç bölgelerde ve trakyada kar oluşturabilecek soğuma bekleyip görücez bu arada güney marmara batı karadeniz tehlikeli 90 kg ya yakın bir yağış düşecek ortalama bu arada mistral senin yolladığım emso değerine baktım 55 i yakalamış nerdeyse geçicek rkadaşlar kendinize iyi bakın yarın tekrar yazıcam
  ..

c.erc11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:38
bugün öğle güncellemesinde wunderground çarşamba gecesi için istanbul'a 41 mm civarı yağış göstermiş metrekareye kg başına düşen yağış olayını biliyoruz ama bu mm hangi yüzölçümüne tekabül ediyor ?
Cevap:
Yağış miktarını ölçerken kg ve mm.'in karşılığı aynı. metrekareye 41 kg = 41 mm.dir.
  ..

derya11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:45
ARİF BEY bugün meterolojiyi aradım ve sıcaklıkların 1-2 derece altında olacağını söylediler.03123022531 tel numarası.yani sizin tahminlerle pek uyuşmuyor sanırım siz normallerde geçecek demiştiniz.acaba fikriniz halen geçerlimi...
  derya..

c.erc11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:59
söyleyin ariftarif başağrılarım önümüzdeki günlerde daha da mı artıcak :(
Cevap:
Evet cerc. Güneyli hava akımlara devam ettiği müddetçe başağrıların artabilir. Bu konuda Cemal Hoca'ya danışırsan sana daha sağlıklı bilgiler verebilir. Malum bu işin uzmanıdır kendisi.
  ..

bERK ÖZMEN11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:00
perşembe günü izmirde 56 kg yağış bekliorum . allah yüzümüzü kara çıkartmasın!
  ..

Vayloyan11 Ekim 2010 Pazartesi 18:10:05
evet tarantula bey ermeni kökenliyim.. arif beyinde dediği gibi :) bu arada bulutlanma baya arttı bugün için bir yağmur uyarınız var mı istanbula ?
Cevap:
Bugün için yağış beklentimiz yok.
  ..

Dogru olan ne *11 Ekim 2010 Pazartesi 17:10:45
Meteoroloji\'den açıklama geldi\r\nDevlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürü Mehmet Çağlar, bu yıl son bin yılın en soğuk kışının yaşanacağına ilişkin iddialarla ilgili, \"Bu yıl kış ayları için beklediğimiz sıcaklıklar normalin 0,5-1 derece altında olacak. Bu nedenle ’buzul oluşacak, bin yılın soğukları yaşanacak’ iddialarına katılmıyoruz\" dedi.\r\n \r\n arkadaşlar yalancı kim ?
Cevap:
Farklı görüştekilere yalancı demeyelim bu doğru olmaz ama DMİ'nin açıklaması daha makul bize göre. Kime inanacağınıza siz karar verin artık:)
  ..

TheArmy11 Ekim 2010 Pazartesi 17:10:44
:) Aman Arif hocam ak ile karayı karıştırma.Sen işini bilirsin gerçi;)Anladın sen onu...
  ..

jjjoseph11 Ekim 2010 Pazartesi 17:10:06
Arif hocam enso'nun dibe vurması bize aşırı soğukların habercisimi??
Cevap:
Bazı yerlerde ekstrem kış koşulları görülebileceğinin habercisi olabilir ama bunun yansımasının nerelere ne şekilde olacağı kısacası piyangonun nerelere vuracağı belli değil.
  ..

bERK ÖZMEN11 Ekim 2010 Pazartesi 16:10:57
bu gelecek olan akdeniz kökenli sistem çanakkale-biga-yenice-balya-edremit-bergama-bandırma ve balıkesir(gökçeyazı ve güngörmez) de etkili olacak!! yağış izmirdede orta şiddette olacak!!! ama sistem izmirde 5-6 gün durmasını bekliorum!
  ..

samet soLak11 Ekim 2010 Pazartesi 16:10:29
Havaturka ege bölgesi uyarı adına güncellenmiştir dikkate almanızı istiyorum zira 2006 gecesi gibi bir hadise bekliyoruz yaklaşık 1 hafta öncesi ve şimdiki uyarılar aynen gecerlidir. RÜZGAR GÜNEY VE GÜNEY YÖNLERDEN KUVVETLİ VE KISA SÜRELİ FIRTINA ŞEKLİNDE ESECEK KUZEYLİ RÜZGAR BÖLGEMİZDE 2-3 GÜN GÖRÜLMEYECEKTİR.
  ..

atakan11 Ekim 2010 Pazartesi 16:10:28
arkadaşlar ve de özellikle Arif bey tahminleriniz gerçekten çok tutarlı. Bu arada bayram için bir öngörünüz var mı?
Cevap:
Henüz erken. Aysonunda bakalım.
  atakcan03@..

AYDIN K.11 Ekim 2010 Pazartesi 16:10:44
ARİF BEY SORMAK İSTEDİĞİM GEÇEN KIŞ İSTANBUL DA ORTALAMA SICAKLIK MEVSİM NORMALLERİNİN KAÇ DERECE ÜZERİNDE OLDU. BURADAN YOLA ÇIKARAK BU YIL İÇİN BİR FİKİR ÜRETİLEBİLİR MADEM Kİ BU YIL NORMALLERİN 1 DERECE ALTI OLACAK O HALDE İSTANBUL OCAK - ŞUBAT - KARDAN BAŞINI KALDIRAMAZ ÇÜNKÜ UZUN YILLAR ORTALAMALARI 6 DERECE 30 AR GÜNÜN ORTALAMASI 5 DERECE OLACAK İSE BU MİNİMUM HER 2 AYDA 10 AR GÜN KAR DEMEKTİR ?YA DA 2 -3 GÜN KAR ARKASINDAN CİDDİ AYAZ YANILIYORMUYUM ? VE SİZCE HANGİ ŞARTLARI YAŞAYACAĞIZ
Cevap:
Geçen yıl ülke geneli kış ayları sıcaklık ortalaması normalin 1 derece üzerinde oldu. Nasıl ki ortalama sıcaklığın 1 derece üzerinde tahmin edildiği zamanlarda bu hiç kar yağmayacağı anlamına gelmez diyorduysak tersi durum bu yıl için de geçerli. Şahsi beklentim yağış ve sıcaklık ortalamları bakımından normal bir kış geçireceğimiz ve yeterince kar yağışı görebileceğimiz şeklinde gerisi detaya girer ve şimdiden net birşey söyleyemeyiz.
  ..

weatherman-efsane semih11 Ekim 2010 Pazartesi 15:10:57
Sevgili kardeşim hava delisine yazdıklarını okudum.Bünyamin konusunda seninle hemen hemen aynı düşünüyorum fakat yazında 1-2 noktaya dikkat çekmek istiyorum.Cemal Saydam foxtaki röportajının epey makaslandığını ve bir daha tvlere röp vermeyeceğini 'havadan tozdan'sitesinde açıkladı zaten.1000 yılın kışı masalına o da inanmıyor ve böyle bir veri yok diyor.yazısını siteden okuyabilirsin.87 kışına gelince.Ben o sene alınan aşırı kar yağışlarını ablerin derin olmasından ziyade o sene yaşanan blocking olayınada bağlıyorum.Blocking olmasaydı o kadar kar yağışı olmazdı kendi düşüncem bu,sen ne düşünürsün bilemem.
  ..

eRCaN11 Ekim 2010 Pazartesi 15:10:13
Adas selamlar.Banada tahminde gorev vermenden mutluluk duyarım.marmara bolgesınden olsun mümkünse.cok sessiz kaldım bayadır :) Artık yoluma burdan devam etmek ıstıyorum.Basta Arıf abıye olmak üzere herkese Selamlar...
  ercanyav@h..

Deli Meteorolog11 Ekim 2010 Pazartesi 15:10:50
rusyanın güneybatısında derin AB merkezi,Yunanistanın hemen kuzeyinde güçlü bir AB merkezi,\r\nportekiz ile ispanya arasında ısıran bir YB,ve israil civarında gene bir YB alanı daha \r\nEkim sonu Kasım ilk haftası gibi.PASTIRMA Yazı.Hadi canım sizde.Arkadaşlar Aloo uyanın artık yaw .2 aydır ömrümü yedi bazıları,inandıramadık. Kış için Aralık ,ocak beklemeyeceksiniz diye.al işte öncüsünü gördünüz,Babası geliyor şimdi ,Ekim sonu 29-30, Kasım başı 4-5 Kar geliyor Karrrrr.
  ..

chanleecege11 Ekim 2010 Pazartesi 15:10:46
Zeki Baybey'e: Bence söylediklerinde bir abartı yok.manisa ile izmir arasında nerdeyse her sene 10 derecelik fark olan günler oluyor.çoğunlukla sabahları oluyor tabiki.bunu nedenide sanırım hem spil dağının kuzey eteklerinde kalması hemde sabucubeli geçidinin denizel etkiyi azda olsa azaltması.ama sorun neden dmi bunu tahmin edemiyor.iki gündür manisaya en düşük 7-10 derece sıcaklık veriyor.halbuki 3-4 derece.
  chan_lee_c..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2414
Sayfalar
< | 1 2 ... 2407 2408 2409 2410 2411 2412 2413 2414 2415 2416 2417 2418 2419 2420 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,488 s
Sayaç: